8
مسابقات تنیس روی میز آسیای میانه | انتخابی المپیک

ندا و مهشید در تاشکند | هشت نفر و یک سهمیه

  • کد خبر : 96783
  • 27 اردیبهشت 1403 - 19:32
ندا و مهشید در تاشکند | هشت نفر و یک سهمیه
مسابقات تنیس روی میز آسیای میانه و انتخابی المپیک قرعه کشی شد. هشت نفر از جمله دو دختر ایرانی برای یک سهمیه المپیک رقابت می‌کنند.

به گزارش افرا ورزش، حساسیت برای تنیس روی میز ایران در اوج است زیرا فرصت کسب سهمیه هم در بخش زنان و هم در بخش زنان در رقابتی پیچیده در دسترس است.

مسابقات آسیای میانه در تاشکند ازبکستان، محل رقابت هشت پینگ‌پنگ باز برای کسب یک سهمیه المپیک پاریس است و این یعنی رقابت، نفس‌گیر خواهد بود.

ایران با هدایت حمیده ایرانمنش در میان این هشت نفر، دو سهمیه دارد: ندا شهسواری بازیکن دیرین تنیس روی میز ایران که دو بار طعم شیرین حضور در المپیک را چشیده و همچنین، مهشید اشتری، دختر شایسته مشهدی تنیس روی میز ایران.

ندا-شهسواری-بازی-های-کشورهای-اسلامی-قونیه

ایده‌آل ترین حالت ممکن این است که مهشید اشتری از گروه یک و ندا شهسواری از گروه دو به فینال برسند، سهمیه ایران در پاریس را قطعی و فینالی سراسر ایرانی را برگزار کنند.

با این حال، کار برای هر دو ورزشکار ایرانی دشوار خواهد بود. چهار سال قبل، ندا شهسواری در همین مسابقات در یک‌قدمی المپیک قرار داشت اما به شکلی تلخ و در آخرین مبارزه فرصت حضور در المپیک را از دست داد.

در شرایطی که احتمالا زخم ناکامی در رسیدن به المپیک توکیو برای کاپیتان ندا تازه است او این فرصت را دارد تا همه چیز را به دست فراموشی بسپارد و شاید در آخرین فرصت زندگی‌اش برای بازی در المپیک، کامیاب شود.

ندا در المپیک ٢٠١٢ لندن در نقش دختری کم‌تجربه حاضر بود و چهار سال بعد در ریو، بار دیگر در این رویداد بزرگ شرکت کرد. او اکنون می‌خواهد با سومین حضور، به نوعی جاودانگی در تاریخ تنیس روی میز ایران برسد.

مهشید اشتری تنیس روی میز

برای مهشید اشتری اما اوضاع متفاوت است. او پس از نمایش موفق در مسابقات تیمی قهرمانی جهان و پیش‌تر در بازی‌های کشورهای اسلامی نشانه‌های روشنی از پیشرفت و جاه‌طلبی را به نمایش گذاشته است.

به عبارت دیگر، رسیدن به المپیک، مسیر پرتلاطم زندگی ورزشی مهشید اشتری طی سالیان گذشته را به مقصد می‌رساند گرچه کسب هر نتیجه‌ای در تاشکند، پایان راه نخواهد بود به ویژه برای او که سال‌های جذابی در پیش دارد.

گروه‌بندی تنیس روی میز انتخابی المپیک | آسیای میانه | ازبکستان

گروه A

سروناز میرقدیروآ (قزاقستان) مهشید اشتری (ایران) روزالینا خدیجه‌وا (ازبکستان) سعیده قدوسوآ (قرقیزستان)

گروه B

آناستازیا لاوروآ (قزاقستان) مارخابو ماگدیه‌وآ (ازبکستان) ندا شهسواری (ایران)  آیانا اولانبِکووآ (قرقیزستان)

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=96783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.