کیش قهرمان هندبال امیدهای کشور شد | سلوکی: تیم ملی امید بانوان تشکیل می‌شود

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ مسابقات هندبال امیدهای کشور در سنندج به پایان دومین دوره خود رسید و در پایان این رقابت‌ها تیم کیش توانست با پیروزی ۲۲ بر ۱۶ بر تاسیسات دریایی تهران در دیدار پایانی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

کیش توانست در این پیکارها که با حضور ۱۷ تیم برگزار شد با پیروزی بر تمامی حریفان خود قهرمان شود. در دیدار رده بندی تیم سنندج در مسابقه برابر فارس به برتری رسید تا در خانه از قرار گرفتن روی سکو محروم نماند گرچه حساب زیادی روی این تیم باز نمی‌شد.

یک سال پس از میزبانی اصفهان در اولین دوره، مسابقات رده سنی امید دومین دوره خود را با میزبانی مثبت سنندج پشت سر گذاشت. برگزاری این رویداد مقدمه‌ای بر تشکیل تیم ملی هندبال امید است. الهام سلوکی نایب رئیس فدراسیون هندبال با حضور در سنندج از نزدیک روند این مسابقات را زیر نظر گرفت.

سلوکی: کردستان نماد شاخص جوان‌گرایی است

نایب رئیس فدراسیون هندبال با تمجید از میزبانی سنندج خبر از تشکیل تیم ملی امید با حضور برترین‌های این مسابقات که توسط کمیته فنی شناسایی شده‌اند داد.

الهام سلوکی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: میزبانی سنندج از این مسابقات عالی بود و اتفاق خوشحال کننده، حضور بازیکنان شاخص و باکیفیت در این رویداد بود. ما بازیکنان برتر این مسابقات را به زودی برای تشکیل تیم ملی امید فرا خواهیم خواند.

وی افزود: مایلم از تلاش‌های دکتر عربی رئیس هیئت هندبال استان کردستان برای این میزبانی قدردانی کنم. کار شایسته هیئت کردستان این بود که علاوه بر معرفی چهره‌های جوان از این استان به هندبال کشور؛ در همه امور اجرایی نیز دست به جوان‌گرایی و استفاده از تمام ظرفیت ممکن زده بودند و این حاصل مدیریت قوی و استفاده از نیروی جوان در کارها است.

نایب رئیس فدراسیون هندبال در خصوص برگزاری فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان گفت: جلسه قرعه کشی لیگ برتر هندبال به زودی برگزار می‌شود. آغاز لیگ برتر ۵ مهر خواهد بود و ۸ تیم در این مسابقات حاضر هستند.

عربی: به پتانسیل‌های دخترانمان کمتر توجه کرده‌ایم

اکبر عربی رئیس هیئت هندبال کردستان در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: خدا را شکر هستم که توانستیم در مدت حدود یک هفته میزبانی آبرومندی از ۱۷ تیم از نقاط مختلف کشور داشته باشیم. چنین میزبانی‌هایی با توجه به محدودیت‌های امکانات، بسیار دشوار است اما عزم جدی داشتیم که این کار برای دختران هندبالیست با کیفیت مطلوب انجام شود.

وی ادامه داد: ما به پتانسیل‌های دخترانمان کمتر توجه کرده‌ایم. واقعیت این است که پیش بینی این بود که تیم دختران ما در دور گروهی حذف شود اما آن‌ها تا رتبه سوم این مسابقات پیش رفتند. در بعد میزبانی سعی کردیم هیچ تیمی را برای ۱۰ دقیقه برای پذیرش نگه نداریم و همه تیم‌ها در همان لحظه نخست پذیرش شدند و چهره‌های بشاش و خوشحال مهمانان ما، بهترین پاداش برای ماست. زمانی خدا از من راضی است که مردم از من راضی باشند.

عربی همچنین تاکید کرد: برای این مسابقات یک ریال هم از کسی کمک نگرفتیم. در لیگ دسته اول مردان تیم داریم و موفقیت دختران ما این زمینه را ایجاد کرد که در دسته یک بانوان هم تیم داشته باشیم. این مسابقات برای آینده هندبال زنان کردستان امیدبخش است و تبعات مثبتی خواهد داشت.

نتایج کلی این مسابقات بدین شرح است:

روز اول :

گچساران ۱۲ – تاسیسات دریایی تهران ۱۹

اصفهان ۴۰- زنجان ۱۱

البرز ۲۴- کیش ۳۵

آذربایجان شرقی ۳۷- بیجار ۱۱

مریوان ۱۹- چهار محال و بختیاری ۱۵

لرستان ۱۷- فارس ۲۳

ملایر ۲۴ – آتریسا تهران ۲۲

آذربایجان غربی ۹ – سنندج ۲۶

روز دوم:

گچساران ۲۰- زنجان ۱۶

تاسیسات دریایی تهران ۲۴ – اصفهان۲۰

البرز ۳۴- بیجار ۹

کیش ۲۵ – آذربایجان شرقی ۲۴

مریوان ۱۹- آذربایجان غربی ۱۶

بوشهر ۱۶- سنندج ۱۸

لرستان ۱۱- آتریسا تهران ۱۸

فارس ۲۵- ملایر ۱۵

چهار محال و بختیاری ۲۰- آذربایجان غربی۱۹

بوشهر ۲۰- مریوان ۱۳

روز سوم:

گچساران ۱۹- اصفهان ۲۹

زنجان ۱۰- تاسیسات دریایی تهران ۱۸

البرز ۱۷- آذربایجان شرقی۲۰

بیجار ۸- کیش۲۳

چهار محال و بختیاری ۹ – بوشهر ۲۷

سنندج ۱۴- مریوان ۱۲

لرستان ۸. – ملایر ۱۷

آتریسا تهران ۱۷- فارس ۲۵

آذربایجان غربی۱۲ – بوشهر ۲۶

سنندج ۲۵- چهارمحال و بختیاری ۹

یک چهارم نهایی:

تاسیسات دریایی ۲۶- آذربایجان شرقی ۱۶

اصفهان ۲۰- کیش ۳۱

سنندج ۲۵ – ملایر ۲۴

فارس ۳۳- بوشهر ۲۲

نیمه نهایی:

تاسیسات دریایی ۲۷- فارس ۲۲

کیش ۳۹- سنندج ۲۸

رده بندی:

سنندج – فارس (پیروزی سنندج)

فینال:

کیش ۲۲ تاسیسات دریایی تهران ۱۶