26

تنیس آزاد آمریکا | تاریخ سازی دختر ۱۹ ساله کانادایی با شکست سرنا ویلیامز در فینال

  • کد خبر : 28159
  • 17 شهریور 1398 - 10:37
تنیس آزاد آمریکا | تاریخ سازی دختر ۱۹ ساله کانادایی با شکست سرنا ویلیامز در فینال

پیروزی بیانکا ونسا آندرسکو دختر ۱۹ ساله کانادایی در فینال تنیس گرند اسلم آزاد آمریکا برابر سرنا ویلیامز این تنیسور جوان را تاریخ ساز کرد. او در اولین حضورش در جدول اصلی یو اس اوپن قهرمان شد. اولین طلایی کانادا در تاریخ گرنداسلم ها.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ دیدار فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا (یو اس اوپن) بین سرنا ویلیامز تنیسور کهنه کار آمریکایی و بیانکا ونسا آندرسکو تنیسور ۱۹ ساله رومانیایی الاصل کانادا برگزار شد و در جنگ تجربه و نیروی جوانی، این آندرسکوی جوان بود که رقیب اسم و رسم دارش را شکست داد.

در یک مبارزه تمام عیار بین دو ستاره که یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید بیانکا آندرسکو در ست اول بدون اینکه بریک شود توانست دو بار سرنا ویلیامز را بریک کند و در نهایت با برتری ۶ بر ۳ این ست را به سود خود پایان دهد.

در ست دوم، اوج جذابیت اتفاق افتاد. شروع خوب آندرسکو او را در آستانه برد قرار داد و ۵ بر یک او را از ویلیلامز پیش انداخت اما سرنای باتجربه مچ پوینت آندرسکو را نجات داد و در بازگشتی فوق العاده دو بار آندرسکو را بریک کرد تا بازی ۵-۵ مساوی شود اما در نهایت باز هم این بیانکا ونسا آندرسکو بود که در سومین مچ پوینت به بازی پایان داد و ۷ بر ۵ برنده شد.

این اولین باری بود که بیانکا آندرسکو در جدول اصلی یو اس اوپن حضور داشت و در همین اولین حضور قهرمان شد. اتفاقی که برای تنیسور دیگری رخ نداده و حالا او برای خودش و کانادا تاریخ ساز شده است. این می‌تواند تولد ستاره جدیدی در تنیس زنان جهان باشد.

همچنین پیش از آندرسکو، هیچ تنیسوری از کانادا نتوانسته بود در گرند اسلم انفرادی قهرمان شود. از سوی دیگر سرنا ویلیامز همچنان به روند نزولی خود در موفقیت در فینال‌ها ادامه داد. سرنا که دیگر بانوی فینال‌ها نیست در هر ۴ دیدار نهایی اخیر در گرنداسلم ۲ بر صفر بازنده بوده است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=28159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.