13

احساس مسئولیت نارنجی در قبال ورزش زنان؛ سایپا الگوسازی می کند

  • کد خبر : 33092
  • 09 آذر 1398 - 10:00
احساس مسئولیت نارنجی در قبال ورزش زنان؛ سایپا الگوسازی می کند

سایپا امسال در لیگ‌های ورزشی زنان کشور حضوری پررنگ دارد. سایپا هم در فوتسال و هم در والیبال تیم‌هایی قدرتمند و مدعی را روانه لیگ کرده و نگاه مثبت به حوزه ورزش زنان، سایپا را به یک الگو برای باشگاه‌های حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – نگاهی به روش باشگاه داری در سطح ورزش جهان نشان می‌دهد فعالیت در چند رشته و همزمان در دو بخش مردان و زنان یکی از شاخص‌های باشگاه‌های حرفه‌ای جهان است.

سهم زنان در باشگاه‌های بزرگ، امروز بیش از گذشته است. در انگلیس، منچستر یونایتد تیم فوتبال زنان خود را – پس از سایر رقبا – راه اندازی کرد و در اسپانیا، سرانجام رئال مادرید متقاعد شد در بخش زنان فعال‌تر باشد و تیم فوتبال زنان خود را راه اندازی کرد.

در اغلب نام‌های بزرگ در میان باشگاه‌های جهان، فعالیت در ورزش زنان بخشی از کار است. آن‌ها برای تیمداری در ورزش زنان منت نمی‌گذارند بلکه آن را بخشی از فرآیند توسعه برند خود قلمداد می‌کنند و حضور آن‌ها در ورزش زنان یعنی فرصت بیشتر برای همه.

در ایران، سایپا امروز یک الگوی مناسب است. در حالی که باشگاه‌های پرطرفدار بودجه خود را صرف یک تیم می‌کنند اما ذوب آهن، سپاهان و اکنون سایپا پرچم ورزش بانوان را برافراشته نگاه داشته‌اند. سایپا در گذشته نیز در این عرصه حضور داشته اما پس از توقفی کوتاه، با جدیت بیشتری وارد عرصه شده است.

سایپا در لیگ فوتسال زنان قهرمان نیم فصل شد. آنها در مقایسه با سایر تیم های لیگ برتری، ساختار کامل تری دارند

سایپا در فوتسال، قهرمان نیم فصل است و در والیبال، جدی‌ترین گزینه قهرمانی. بازیکنان و مربیان این تیم‌ها از شرایط تمرینی و فنی مناسبی برخوردارند و البته بار اعتماد باشگاه به خود را بر دوش می‌کشند و خروجی کار آن‌ها، پاسخی است که به اعتماد و سرمایه گذاری باشگاه می‌دهند.

امیدوار باشیم به تداوم حضور سایپا در ورزش زنان. سایپا این قابلیت را دارد که در آینده نزدیک، در رشته‌های مدال آور (نظیر تکواندو، کاراته و ووشو) یا هر رشته دیگر ورود کند و همزمان گام‌هایی را برای توسعه همگانی ورزش زنان و نیز نگرش عمومی به ورزش بانوان بردارد.

ورود بخشی از ظرفیت سایپا به خدمت به ورزش بانوان، اثراتی ماندگار را در ورزش ایران بر جای خواهد گذاشت و شاید ورود سایپا را به ورزش زنان عاملی محرک برای ورود سایر باشگاه‌های بزرگ و دارای سابقه به این میدان باشد. میدانی که بخش مهمی از آینده ورزش کشور است و دوران عبور از آن به پایان رسیده است.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی * تنظیم کننده: تحریریه*منبع: اختصاصی*انتشار ۰۹ آذر ۱۳۹۸- ساعت ۱۰:۰۰

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=33092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.