جواد مهرگان: تیم ملی والیبال بانوان به اعتماد به نفس و تنوع ضربات نیاز دارد

آی دبلیو اسپورتس – تیم ملی والیبال بانوان ایران در اولین دیدار خود در دور مقدماتی المپیک توکیو در تایلند به مصاف قزاقستان رفت و ۳ بر صفر شکست خورد. تیم تحت هدایت میترا شعبانیان با ترکیبی جوان  و بدون نفرات باتجربه تر خود راهی این مسابقه شده است.

جواد مهرگان سرمربی سابق تیم ملی پس از بازی ایران و قزاقستان درباره عملکرد تیم ملی گفت: این مسابقات میدانی مناسب برای کسب تجربه بازیکنانی است که نیاز مبرمی به مسابقاتی در این سطح دارند و قطعاً به تک تک بازیکنان ما کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: برای بازی های آینده،  چیزی که باید بیشتر روی آن کار شود به اعتماد به نفس بیشتر در حمله و ایجاد تنوع در ضربات است. در بازی با قزاقستان،  مونا آشفته چند اسپک خوب زد اما پس از چند اسپک، مسیر ضربات او لو رفت. این موارد را کادر فنی می بیند و امیدوارم در بازی های بعدی عملکرد باثبات تری از ملی پوشان جوانمان ببینیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان گفت:  در فاز هجومی باید از توانمندی مینا روستا و هانیه محتشمی پور استفاده کنیم. موضوع دیگر مربوط به مونا آشفته است.  ما باید نقش لیدر بودن را در آشفته پرورش دهیم به طوری که او بتواند در نقش یک رهبر در تیم ظاهر شود.

مهرگان با بیان اینکه مبازی با کره جنوبی موقعیتی سازنده برای بازیکنان جوانی مثل ریحانه کریمی و زهرا کریمی است عنوان کرد: کره جنوبی تیمی است که در سطح فوق العاده ای بازی می کند و فراهم شدن چنین فرصتی برای تیم جوان ما مفید است و می تواند یک کلاس آموزشی بسیار خوب برای ملی پوشان باشد.