ادعای جالب میترا شعبانیان | مربی تیم ملی ؛ ۵۰ هزار تومان روزمرد

آی دبلیو اسپورتس : میترا شعبانیان سرمربی موقت تیم ملی والیبال در یک گفتگوی تلویزیونی با برنامه رکورد گفته است که دستمزد مربی تیم ملی به صورت روزمرد ۵۰ هزار تومان بوده است.

زمانی که مجری برنامه با تعجب از او سوال می‌کند که مگر می‌شود با مربی تیم ملی روزمرد قرارداد ببنددند شعبانیان بر این موضوع تاکید می‌کند اما می‌گوید که این موضوع مربوط به قبل است و در حال حاضر اوضاع بهتر شده است.

البته که بهتر شدن اوضاع به معنای افزایش چند برابر حقوق مربیان آن هم در اوج فشار اقتصادی نیست. مسئله اصلی در این میان، برخورد با مربی با روشی است که با شخصیت مربی همخوانی ندارد.

زمانی که مجری از شعبانیان می پرسد با این وضعیت چطور حاضر شدید به کار ادامه دهید شعبانیان می‌گوید که ما به خاطر عشق به والیبال و تیم ملی پذیرفتیم. البته که انجام کارها بر مبنای غشق، زیبا و قابل ستایش است مشروط بر اینکه از دستمزد روزانه ۵۰ هزار تومان حرفی نزنید.

احتمالاً منظور میترا شعبانیان این است که اگر او دستمزد روزمرد ۵۰ هزار تومانی را نمی‌پذیرفت شخص دیگری آن را قبول می‌کرد. شعبانیان به احتمال قریب به یقین این قرارداد را زمانی با فدراسیون والیبال داشته که سرمربی پایه‌ها بوده است یعنی پیش از حضور جواد مهرگان در تیم ملی بزرگسالان و سپس حضور خودش به عنوان سرمربی موقت برای انتخابی المپیک در تیم ملی.

در هر صورت، حفظ شان و شخصیت مربیان ملی، غیر قابل اجتناب است. در هر فدراسیونی و تحت مدیریت هر شخصی، مربیان ملی باید از شرایطی معقول بهره مند باشند که بتوانند سر خود را در برابر دیگران بلند و از شغلشان دفاع کنند. ارزش دهی به مربیان، سبب ارزش دهی به بازیکنان و تمام خانواده والیبال زنان است.