15
باشگاه فعال در ورزش اصفهان چه می کند؟

سیاست نامی نو در ورزش زنان ؛ بومی سازی در اولویت

  • کد خبر : 44626
  • 11 اردیبهشت 1399 - 11:46
سیاست نامی نو در ورزش زنان ؛ بومی سازی در اولویت
نامی نو در سال ۹۹ احتمالاً تیم‌های فعلی خود را حفظ می‌کند و برنامه جدید این باشگاه راه اندازی مراکز استعداد یابی کشف و پرورش است.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری دختران قهرمان : نامی نو در ورزش زنان اصفهان، نامی نو به واقع یک نام نو و تازه وارد محسوب می‌شود.

در شرایطی که سپاهان و ذوب آهن هم در اصفهان و هم در بدنه ورزش کشور باری سنگین از روی دوش ورزش زنان بر می‌دارند نامی نو دیگر باشگاه اصفهانی است که در ورزش زنان طی ۲ سال اخیر عملکرد قابل قبولی داشته است.

نامی نو در سال ۹۷ در لیگ برتر فوتسال قهرمان شد و در سال ۹۸ نیز در ۳ رشته بسکتبال، فوتسال و اسکواش تیمداری کرد. نتیجه این سرمایه گذاری کسب عنوان پنجم در لیگ برتر فوتسال و کسب عنوان سوم در لیگ برتر بسکتبال بود.

همچنین در لیگ اسکواش، نامی نو بازی‌های زیادی برگزار نکرده و تعیین تکلیف لیگ اسکواش به اوضاع کرونا بستگی دارد.

نامی نو در زمینه استعدادیابی و آموزش پایه در ورزش زنان، در رشته بسکتبال فعال شده و آکادمی بسکتبال دختران نامی نو طبق آنچه این باشگاه گزارش داده، فعالیت می‌کند.

اصفهان استانی از نظر ورزشی دارای ظرفیت است و نامی نو با هدف فراهم آوردن زمینه لازم برای رشد ورزشی دختران اصفهان وارد کارزار ورزش قهرمانی شده است.

بر همین اساس بود که نامی نو در سال ۹۸ در تیم‌های بسکتبال و فوتسال خود از بازیکنان بومی بیشتری نسبت به سال ۹۷ استفاده کرد.

مژگان خدادادی تنها بازیکن ملی پوش غیر بومی تیم نامی نو در لیگ بسکتبال بود البته بسکتبال اصفهان بر خلاف فوتسال، در سطح کشور یک قطب محسوب می‌شود و نامی نو بدون حضور غیر بومی‌ها نیز یک تیم قدرتمند در بسکتبال ایران است.

در فوتسال اما خروج مربی و بازیکنان ملی پوش غیر بومی نامی نو پس از قهرمانی لیگ ۹۷ نامی نو را دچار تغییرات جدی کرد. تغییراتی که نمی‌توان آن را آسیب برشمرد زیرا نامی نو با هدف بومی سازی و خدمت رسانی به ورزش زنان اصفهان و نه الزاماً ایران، برنامه خود را پیش می‌برد.

از سوی دیگر استفاده از نیروهای بومی هزینه کمتری روی دست نامی نو می‌گذارد. به عبارت دیگر قهرمانی برای نامی نو یک هدف دارای اولویت اصلی نیست بلکه هدفی موازی با سایر اهداف است.

نامی نو در سال ۹۹ احتمالاً تیم‌های فعلی خود را حفظ می‌کند و حالا برنامه جدید این باشگاه راه اندازی مراکز استعداد یابی کشف و پرورش بازیکنان را در رشته‌های بسکتبال، فوتسال و اسکواش است.

نامی نو البته از آنچه در سال ۹۸ برای ورزش زنان رخ داده راضی نیست. این نارضایتی به دلیل بی نظمی در لیگ فوتسال زنان و نیز ممنوعیت ورود مردان رسانه‌ای به سالن‌ها مربوط است.

نامی نو عقیده دارد مورد دوم به افت بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های نامی نو انجامیده است. موضوع دیگری که نامی نو نسبت به آن گلایه مند است وضعیت تک قطبی در لیگ اسکواش است.

ورود مهرسان به عرصه اسکواش زنان سبب شد ملی پوشان و مربیان ملی در این تیم تجمع کنند. اتفاقی که باشگاه نامی نو اعتقاد دارد سایر باشگاه‌هایی که برای اسکواش هزینه می‌کنند را دلسرد می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=44626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.