15

هانیه عاشوری؛ دلاور طلایی کشتی کرمانشاه

  • کد خبر : 44837
  • 17 اردیبهشت 1399 - 9:45
هانیه عاشوری؛ دلاور طلایی کشتی کرمانشاه

هانیه عاشوری چهره طلایی مسابقات جهانی قزاقستان می‌گوید: “همه چیز به سرعت پیش رفت. قهرمانی در استان و سپس قهرمانی در کشور و دعوت به تیم ملی. در مسابقات جهانی هم رقبایی داشتم که نفرات اول تا چهارم جهان بودند. “

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : سال ۹۸ برای کشتی زنان اتفاقات خوشی در بر داشت. مهم‌ترین بخش از این اتفاقات، قهرمانی تیم ملی کشتی آلیش زنان در مسابقات جهانی این رشته در قزاقستان بود جایی که ایران با یک نقره و یک برنز، در روز پایانی با طلای هانیه عاشوری موفق شد قهرمان جهان شود.

شاید کشتی آلیش رشته مطرحی نباشد اما امروز بهانه تازه ای برای درک توان دختران ایران است آن هم در شرایطی که به طور کلی، رشته کشتی هنوز نزد دختران ایرانی رشته جذاب و پرمخاطبی نیست و نوپا محسوب می‌شود.

هانیه عاشوری در این باره می‌گوید: ” سال ۹۸ برایم سال خوبی بود. پس از تنها ۴ ماه تمرین در این رشته، توانستم قهرمان جهان شوم. واقعیت این است که پیش از آن، چیزی از کشتی نمی‌دانستم و از فنون آن اطلاعی نداشتم اما سرنوشت من را به سمتی برد که آن را پیش بینی نکرده بودم. “

حضور در قزاقستان برای هانیه، غیر از طلای کشتی آلیش جهان یک آسیب دیدگی از ناحیه کتف نیز به همراه داشته است و پس از ماه‌ها، او هنوز هم درگیر رفع آسیب دیدگی است و پس از آن و البته بعد از کم شدن شر کرونا از سر جهان، او به تمرینات باز می‌گردد.

نکته جالب در مورد هانیه عاشوری این است که او یک فوتسالیست بوده است آن هم نه برای یک بازه مقطعی که برای ۸ سال متوالی. فیزیک هانیه به او این امکان را داده است که در بازی‌های بومی و محلی در رشته‌ای به نام چوب کشی یک عنوان سومی بین المللی نیز داشته باشد.

در این میان، این سوال پیش می‌آید که یک فوتسالیست چطور پس از ۸ سال سر از کشتی درآورده است. هانیه پاسخ می‌دهد: “این پیشنهاد یکی از دوستانم بود. صادقانه باید بگویم که کشتی را اصلاً دوست نداشتم اما او اصرار کرد که یک جلسه تمرین کشتی را از نزدیک ببینم. قبول کردم و در جلسه اول فقط تماشاگر بودم. “

هانیه تصمیم می‌گیرد از دومین جلسه، تمرین کند. نظر او راجع به کشتی تغییر کرده بود. این چنین شد که سپیده گلمنصوری مربی کشتی زنان کرمانشاه به او پیشنهاد می کند در مسابقات استانی در دسته سنگین وزن مسابقه دهد. هانیه می‌پذیرد و در مسابقات کرمانشاه، قهرمان می‌شود.

چهره طلایی مسابقات جهانی قزاقستان می‌گوید: “همه چیز به سرعت پیش رفت. قهرمانی در استان و سپس قهرمانی در کشور و دعوت به تیم ملی. در مسابقات جهانی هم رقبایی داشتم که نفرات اول تا چهارم جهان بودند. همه چیز خوب پیش رفت و ما یک تیم بودیم. همه زحمت کشیده بودیم و مزد تلاشمان را گرفتیم. “

هانیه عاشوری، دختر قهرمان کرمانشاه می خواهد تا جایی که می‌تواند ادامه دهد. او در جمع ستاره‌های جدیدی است که ممکن است در آینده از او بیشتر بشنویم. او بابت قهرمانی اش پاداش فوق العاده ای دریافت نکرده درست مثل اغلب مدال آوران ما اما امروز چهره‌ای معتبرتر از گذشته است. تداوم قهرمانی، چیزی است که او را در موقعیت فعلی اش ماندگار می‌کند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۰:۰۶

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=44837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.