20

نگاهی به تازه وارد های لیگ هندبال بانوان؛ بازگشت بازیکن سازها

  • کد خبر : 4589
  • 26 اردیبهشت 1397 - 10:28
نگاهی به تازه وارد های لیگ هندبال بانوان؛ بازگشت بازیکن سازها

لیگ برتر هندبال بانوان زودتر از همیشه و در دوم شهریور آغاز می شود. لیگ 97 لیگی 8 تیمی خواهد بود که با سقوط نمایندگان کردستان و خوزستان ، اکنون 3 تیم تازه وارد در خود می بیند. تازه واردهای آشنا و بازیکن ساز از قم ، کرج و بوشهر.

به گزارش IWSports ؛ از جدول لیگ 96 ، بهمن بهبهان و هیئت کردستان به دسته اول سقوط کردند و هدف پویان جوان قم ، هیئت البرز و سبز سوار بوشهر تازه وارد های لیگ هندبال بانوان هستند تا لیگ 7 تیمی 96 ، 8 تیمی شود: بازگشت تیم های بازیکن ساز و جوان محور به لیگ برتر.

شهید چمران لارستان، تاسیسات دریایی تهران، نفت و گاز گچساران، هیئت اصفهان، هیئت شاهین شهر، سبزسوار بوشهر، هدف پویان جوان قم و هیئت هندبال البرز تیم های حاضر در فصل جدید لیگ برتر هندبال خواهند بود.

از میان تازه وارد های لیگ هندبال بانوان ، هدف پویان جوان قم ، تیم غایب لیگ 96 به دلیل مشکلات مالی ، ظرفیت خود را با قهرمانی در لیگ دسته اول 96 با عنوان دیگری نشان داد و اکنون می خواهد با رفع بخش مهمی از مشکلات مالی در لیگ 97 حاضر شود

هدف پویان در لیگ 95 چهارم شد و تیم سرسختی محسوب می شود و توانسته بازیکنان جوان و باکیفیتی تربیت کند. آن ها می خواهند با باز پس گیری مهره های بومی خود در سایر تیم ها و البته شاید جذب یکی دو بازیکن غیر بومی ، تیم خوبی را مهیای لیگ 97 کنند. به نظر می رسد بر خلاف سال 96 ، شرایط حضور هدف پویان در لیگ 97 مهیا باشد مگر این که اتفاق غیر مترقبه ای در یک ماه آینده رخ دهد.

هیئت البرز نیز که در لیگ 95 به دسته یک سقوط کرده بود با همان تیم جوان و آینده دارش در فینال مسابقات دسته اول به نماینده قم باخت ، نایب قهرمان دسته اول شد و به لیگ برتر صعود کرد. رقابت البرز و قم ، چه در لیگ برتر ، چه در دسته اول و چه در رده های پایه ، به تدریج تبدیل به یک رقابت حیثیتی تبدیل می شود.

تیم جوان البرز را می توان تا حدودی شبیه به هیئت اصفهان دانست از این نظر که هر دو تیم ، نتیجه گیری کوتاه مدت را از دستور کار خارج کرده و به دنبال بازیکن سازی محض هستند و این ، یعنی استان البرز در آینده هندبال زنان ایران بدون تردید نقش خواهد داشت. در کرج ، ستاره های جوانی وجود دارند و بعید نیست آن ها ابزارهایی برای غافلگیر کردن همه در اختیار داشته باشند.

سبز سوار بوشهر یکی دیگر از تازه وارد های لیگ هندبال بانوان، پس از پیروزی دراماتیک در رده بندی لیگ دسته اول برابر نماینده خراسان رضوی با اختلاف یک گل ، لیگ برتری شده است. در مورد سبز سوار بوشهر اطلاع زیادی در دسترس نیست اما سبز سوار یکی از باشگاه های فعال در هندبال استان بوشهر بوده ، تیم های پایه دارد و ساختار خوبی در هندبال جنوب بنا نهاده.

با این وجود از سبز سوار بوشهر انتظار زیادی در لیگ 97 نمی رود. آن ها اگر تیم خود را تقویت نکنند ممکن است از ابتدای راه ، گزینه سقوط باشند به عبارت دیگر به سبز سوار به چشم بهمن بهبهان دیگری نگریسته می شود مگر این که آن ها این تفکر را تغییر دهند.

از بین این 3 تیم تازه وارد ، شانس نماینده قم برای این که در رقابت با سایرین در نیمه بالای جدول قرار بگیرد بیشتر است زیرا این فرصت را دارد که از مهره های ملی و باتجربه تری بهره مند شود اما بدیهی است تلاش برای سکو ، برای هر تیمی به وضعیت مالی آن تیم وابسته است: مهم ترین عامل برای حیات یا ممات یک تیم.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=4589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.