15
گفتگو با دختر آینده ساز تنیس ایران

مشکات صفی ؛ چشم امید تنیس ایران: مهاجرت؟ نه، می‌خواهم به گرنداسلم برسم

  • کد خبر : 54730
  • 20 بهمن 1399 - 19:57
مشکات صفی ؛ چشم امید تنیس ایران: مهاجرت؟ نه، می‌خواهم به گرنداسلم برسم
مشکات صفی دختر طلایی تنیس ایران پس از درخشش های پی‌در‌پی در رقابت ها از حضور در گرند اسلم زنان به عنوان هدف اصلی‌اش یاد می‌کند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ در آخرین رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس مشکات صفی تنیسور ایرانی با صعودی محسوس در جدول به رده 293 جدول تنیسورهای جوان جهان رسیده است.

نام مشکات صفی در فضای تنیس ایران طی دو سه سال اخیر بارها شنیده شده است و او به عنوان یک استعداد نوجوان، اکنون با قدم گذاشتن در جمع تنیسورهای جوان، چشم امید تنیس ایران است.

او که افتخارات و عناوین زیادی در کارنامه‌اش دارد در خصوص اوضاع و احوال این روزهایش گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا تا حد امکان در خانه تمرین می‌کردم و گاهی نیز به زمین تنیس می‌رفتم. باید همیشه بدن خود را آماده نگهدارم و در شرایط مسابقه باشم و زمانی برای توقف وجود ندارد.

مشکات صفی که به تازگی حضور در یک تورنمنت را پشت سر گذاشته این روزها در حال تمرین است تا خود را برای رویدادهای آینده آماده کند. او به معنای واقعی تشنه مسابقه به نظر می‌رسد.

دختر تنیسور در واکنش به مهاجرت برخی تنیسورهای ایرانی گفت: برخی از تنیسورها تصمیم می‌گیرند برای بهره مندی از فرصت تمرین حرفه‌ای تر پس از مدتی به خارج از کشور مهاجرت کنند اما من فعلاً تصمیمی برای مهاجرت ندارم و تمام تمرکزم را متمرکز به کسب تجربیات بیشتر کرده‌ام.

مشکات صفی با بیان اینکه در مسابقات زیر 18 سال جونیور حضور دارد عنوان کرد: این رقابت‌ها بسیار برایم حائز اهمیت است و در تلاشم تا عملکرد قابل قبولی از خود بجا بگذارم. به لطف خدا، رنک جهانی من به 293 ارتقا پیدا کرده است و باید از این هم بهتر شوم.

مشکات صفی ادامه داد: به عنوان یک هدف پیش رو، می خواهم از طریق حضور در مسابقات جونیور به مسابقات گرند اسلم راه پیدا کنم و سپس راجع به آینده و زندگی ورزشی‌ام تصمیماتی خواهم گرفت.

مشکات صفی با بیان اینکه گرند اسلم معتبر ترین رقابت تنیس دنیاست ادامه داد: هر تنیسوری که در رقابت های جونیور شرکت می‌کند هدفی جز رسیدن به گرند اسلم ندارد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و به آن چه انجام می دهم ایمان دارم.

صفی در خصوص نحوه آماده سازی برای مسابقات گفت: تنیس یک رشته پرفشار است و به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای تمرین و سفر های زیادی پیش‌رو دارم. اغلب تمرینات راکتی را صبح ها و تمرینات بدنسازی را بسته به نوع حرکات طی عصر و شب‌ها انجام می‌دهم. در طول روز هم حداقل 4 ساعت مشغول به تمرین هستم.

تنیسور خوش آتیه با گذر زمان به چهره باتجربه ای تبدیل شده است اما برای رسیدن به اهدافش نبردهای بزرگی در پیش دارد. تنیس زنان در ایران، رفیق نیمه راه، مهاجر و رها کرده زیاد داشته اما او مشکات صفی است. با عزم راسخ هویدا در چشمانش.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=54730
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.