15
پس از تست دپینگ در ژا

کاروان رزمی‌کار المپیک ایران گرفتار دوپینگ و حواشی!

  • کد خبر : 62143
  • 04 تیر 1400 - 15:04
کاروان رزمی‌کار المپیک ایران گرفتار دوپینگ و حواشی!
پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ کاراته‌کای المپیکی ایران، نمونه تست دوپینگ ورزشکار دختر تکواندو کشورمان نیز مثبت اعلام شد.

به گزارش “ آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز رقابت‌های المپیک 2020 توکیو ژاپن باقی مانده، کاروان رزمی‌کار ایران در این رقابت‌ها دچار دوپینگ و حواشی شده است.

ابتدا خبری مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ یکی از کاراته‌کا های المپیکی ایران در میان سکوت فدراسیون پزشکی‌ورزشی به گوش رسید. این ملی‌پوش کاراته کشورمان پیش‌تر سهیمه کاراته المپیک را کسب کرده‌بود و یکی از بخت های اصلی ایران برای کسب نشان طلای ایرن رقابت‌ها به شمار می‌رفت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این ورزشکار پس از مصرف دارو در یکی از مسابقات برون‌مرزی شرکت کرد و تست دوپینگش مثبت اعلام شد. در واقع دلیل مثبت شدن تست دوپینگ وی، مصرف برخی داروها بدون هماهنگی و مدت‌ها پس از قطعی شدن کسب سهمیه بود.

هم‌اکنون باید منتظر اعلام رأی نهایی فدراسیون جهانی باشیم تا مشخص شود این ورزشکار می‌تواند در المپیک شرکت کند یا خیر.

البته شایان ذکر است که پیگیری های آی‌دبلیو اسپورتس حاکی از این است که دوپینگ مربوط، به کاراته، متعلق به دو دختر کاراته‌کای ایران در المپیک (حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار) نیست.

پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این کاراته‌کا المپیکی کشورمان، نمونه اولیه تست دوپینگ یکی از دختران تکواندو ایران نیز مثبت شده است.

این بانوی تکواندوکار پیش از این قرار بود در مسابقات المپیک 2020 توکیو در ترکیب مسابقات تیمی برای تیم کشورمان به میدان برود.

مسابقات تیمی تکواندو برای اولین بار و به صورت آزمایشی در المپیک 2020 توکیو برگزار می‌شود و هر تیم از دو ورزشکار پسر و دو ورزشکار دختر تشکیل خواهد شد.

با این اتفاق و با توجه به اینکه این ورزشکار در میان نفرات رسمی المپیک ایران نیست، ورزشکار دیگری جایگزین او خواهد شد.

این اخبار درحالی منتشر شد که سکوت عجیبی فدراسیون کاراته و تکواندو را فراگرفته و کمیته ملی المپیک ایران نیز واکنشی به این موضوع نداشته است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=62143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.