14
المپیک، دختران دو و میدانی کار بیشتری به خود خواهد دید

ابراهیمی : آمادگی روانی کلید موفقیت فرزانه فصیحی در المپیک است

  • کد خبر : 63607
  • 29 تیر 1400 - 11:02
ابراهیمی : آمادگی روانی کلید موفقیت فرزانه فصیحی در المپیک است
لیلا ابراهیمی بانوی پرافتخار دو و میدانی ایران می گوید فرزانه فصیحی در المپیک نقشی الهام بخش دارد. او می گوید آمادگی روانی کلید موفقیت فرزانه فصیحی در المپیک است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ لیلا ابراهیمی کارشناس دوومیدانی ما در المپیک توکیو در گفتگویی تخصصی درباره فرزانه فصیحی، تنها دونده ایران در المپیک توکیو، صحبت کرد.

او که خود، تاریخ ساز دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و نماینده ایران در بازی های آسیایی دوحه بوده است، حضور فصیحی را در تورنمنتی که نخبگان ورزشی جهان با سهمیه ای محدود در آن حضور دارند، باعث افتخار می داند.

لیلا ابراهیمی در گفت‌وگو با آژانس ورزش زنان اظهار کرد: فرزانه فصیحی سمبلی برای تمام زنان ورزشکار کشور های اسلامی است که با توجه به شرایط محجبه بودن در این عرصه حضور دارد. این امید وجود دارد که او در مراحل مسابقات، عملکرد قابل ستایشی داشته باشد.

مربی دوومیدانی ایران با بیان اینکه فصیحی شرایط تمرینی سختی داشته، عنوان کرد: او در ماه های اخیر تحت فشار بوده اما با این حال هم باید از فرصت قرار گرفتن در برابر ستارگان جهان استفاده کند. یک رکورد خوب در توکیو، برای او و ما رضایت بخش خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رقبای فصیحی نامدار و سرسخت هستند. باید در روز مسابقه با آمادگی روانی کامل و بدون دغدغه و فکر کردن به هر چیزی جز مسابقه، بهترین خودش باشد.

ابراهیمی رابطه گذر زمان و افزایش انگیزه دختران دوومیدانی کار را مستقیم دانست و تشریح کرد: اکنون فناوری پیشرفت کرده و سیستم تمرین و مسابقات با گذشته قابل قیاس نیست. این یک نقطه مثبت برای امید به آینده است. آینده ای که در آن، دختران بیشتری از ایران المپیکی می‌شوند.

مربی دوومیدانی در واکنش به ضعف این رشته در ایران گفت: زمانی که ورزش حرفه ای و قهرمانی را کنار گذاشتم ، تصمیم گرفتم در زمینه مربیگری روی پرورش نسل پایه تمرکز کنم. در مقایسه با کشور های دیگر، ضعف در سنین پایه میان دوومیدانی کاران ما به چشم می خورد.

او ادامه داد:یک دختر یا پسر مستعد از سنین دانش آموزی شرایط رشد مناسب ندارد. هدف من از مربیگری در این نسل ، فراهم کردن شرایط کمپ های تمرینی حرفه ای دو و میدانی است تا بتوانم ورزشکارانی خبره تحویل کشورم دهم.

ابراهیمی با مقایسه دوران ورزشی خود و این روزهای دوومیدانی بیان کرد: در دورانی که من یک ورزشکار شاخص بودم، زندگی یک دختر دوومیدانی کار با امروز متفاوت بود. شاید مقایسه شرایط امروز فرزانه فصیحی و آن زمان لیلا ابراهیمی، به خودی خود گویای همه چیز باشد.

ملی پوش سابق دوومیدانی در خصوص اهداف مد نظرش تصریح کرد: مشکلاتی مثل عدم توجه به سنین پایه، شرایط سخت و محدودیت هایی در زمان تمرین حرفه ای خودم داشتم و می‌خواهم با رفع آن‌ها به شاگردانم احساس بهتری از ورزشکار بودن دهم.

وی همچنین متذکر شد: فرزانه فصیحی برای ما یک افتخار است. او الهام بخش ورزشکاران جوان بوده و آغازگر راهی برای حضور دختران کم سن و سال در المپیک های آینده است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=63607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.