19
پیروزی باورنکردنی برابر جید جونز

المپیک توکیو | کیمیا علیزاده با حذف دارنده ۲ طلای المپیک شگفتی ساز شد

  • کد خبر : 63923
  • 03 مرداد 1400 - 8:04
المپیک توکیو | کیمیا علیزاده با حذف دارنده ۲ طلای المپیک شگفتی ساز شد
کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی تیم پناهندگان پس از پیروزی بر ناهید کیانی، شگفتی ساز شد و جید جونز دارنده ۲ طلای المپیک ریو و لندن را شکست داد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ رقابت‌های تکواندو المپیک توکیو در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم از امروز آغاز شد و کیمیا علیزاده چهره اول این رقابت‌ها تا این لحظه است.

کیمیا علیزاده تکواندوکار ایرانی تیم پناهندگان امروز پس از این که در اولین گام برابر ناهید کیانی از ایران به پیروزی رسید وارد مبارزه‌ای بزرگ و دشوار برابر جید جونز شد.

جید جونز از بریتانیا، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و بخت جدی کسب مدال در المپیک توکیو بود و همگان پیش از این بازی، یک برد آسان را برای جید جونز پیش بینی می‌کردند.

کیمیا-علیزاده-در-تکواندو-المپیک-توکیو-تیم-پناهندگان

بر روی شیاپ جانگ اما اوضاع متفاوت پیش رفت. نخستین دو امتیاز در آغاز راند اول از آن کیمیا علیزاده شد تا تکواندوکار سابق ایران به خودباوری بیشتری برسد با این حال جید جونز باتجربه راند اول را ۶ بر ۴ به سود خود پایان داد.

راند دوم اما متعلق به کیمیا علیزاده بود و تکواندوکار تیم پناهندگان توانست ۶ بر ۲ در این راند پیروز شود و بازی در اوج حساسیت و با دست پیش کیمیا، وارد راند سوم شود.

در راند سوم، ابتدا جید جونز ۲ امتیاز عقب افتادگی را جبران کرد و بازی را به تساوی ۱۰ بر ۱۰ کشاند اما در ادامه طی ۲۱ ثانیه مرگبار برای جید جونز، این کیمیا علیزاده بود ۴ امتیاز به دست آورد و ۱۶ بر ۱۰ پیش افتاد.. جونز در آخرین ثانیه‌ها 2 امتیاز کسب کرد تا تنها اختلاف را کم کند.

بدین ترتیب شگفتی بزرگ المپیک توکیو در تکواندو رخ داد و کیمیا علیزاده در شرایطی که کسی فکر پیروزی او را نمی‌کرد ۱۶ بر ۱۲ از سد چهره نامدار بریتانیایی گذشت. آیا او شانس مدالی دوباره در المپیک را دارد؟

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=63923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.