11
برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا

تیم ملی تنیس روی میز ایران عازم قطر شد | در تلاش برای یک جهش

  • کد خبر : 67505
  • 27 شهریور 1400 - 8:23
تیم ملی تنیس روی میز ایران عازم قطر شد | در تلاش برای یک جهش
تیم‌های ملی تنیس روی میز برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم قطر شدند. تیم زنان پس از یازدهمی در دور گذشته اکنون به دنبال یک جهش است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از ۶ تا ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در دوحه برگزار می‌شود و ایران در این مسابقات حاضر است.

به همین منظور تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران همراه با تیم مردان، روز پنج شنبه ۲۶ شهریور تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد تا پس از حدود یک هفته اقامت، وارد مسابقه شود.

هدایت تیم ملی تنیس روی میز زنان را حمیده ایرانمنش بر عهده دارد که در سالهای اخیر، پای ثابت صندلی هدایت دختران ایران بوده است. ۵ دختر پینگ پنگ باز در این مسابقات در ترکیب ایران قرار گرفته‌اند.

کاپیتان ندا شهسواری، پینگ پنگ باز باتجربه ایران با سابقه ۲ حضور در المپیک چهره سرشناس این تیم است و ۴ پینگ پنگ باز جوان‌تر، ترکیب تیم را کامل می‌کنند. شهسواری از قطر خاطره خوشی ندارد زیرا در دوحه بود که سهمیه المپیک از دستش لیز خورد.

مهشید اشتری بازیکن مشهدی تیم ملی به همراه شیما صفایی جوان همدانی و شگفتی ساز تنیس روی میز ایران در کنار مریم فرعی و ملیکا کرمی که بسیار باانگیزه به نظر می‌رسند دیگر اعضای تیم تنیس روی میز بانوان ایران هستند.

شیما صفایی هجده ساله باثبات ترین بازیکن در میان این جمع است اما وقت آن رسیده که توانایی های خود را در فضایی برون مرزی به نمایش بگذارد.

اتفاق بزرگ؛ غیبت چین

در بخش تیمی مسابقات، در قسمت زنان ۲۰ تیم حضور دارند اما بزرگ‌ترین اتفاق تورنمنت، غیبت چین قدرت اول قاره و جهان است که به دلیل کرونا تیمش را به این مسابقات نمی‌فرستد.

این اقدام، زمینه را برای موفقیت تیم‌هایی که زیر سایه چین بودند فراهم می‌کند برای مثال ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه و سنگاپور با غیبت چین فرصت کسب مدال‌های خوش‌رنگی دارند.

به جمع ۸ تیم برتر قاره می رسیم؟

در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی، دختران پینگ پنگ باز ایران تیم یازدهم آسیا شدند. این رتبه یک پله بهبود نسبت به دوره گذشته مسابقات را نشان می‌دهد گرچه شکست تلخ برابر مالزی می‌توانست با تبدیل شدن به پیروزی، ایران را به رتبه‌ای ویژه برساند.

ندا-شهسواری-کوچک

ایران در بازی با مالزی ۲ مسابقه اول را برد و ۲ بر صفر پیش افتاد اما با شکست در ۳ بازی بعدی، پیروزی را به شکست تبدیل کرد. اگر در آن مسابقه پیروز می‌شدیم به جمع ۸ تیم برتر قاره راه می‌یافتیم که موفقیتی تاریخی بود.

ندا شهسواری، فاطمه جمالی فر، مهشید صامت و شیما صفایی اعضای آن تیم بودند که در تیم سال ۲۰۲۱ ندا شهسواری و شیما صفایی، بازمانده تیم دوره قبل هستند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=67505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.