17

روز اول کاراته قهرمانی آسیا در اردن؛ عباسعلی در فینال و شانس برای 4 مدال برنز

  • کد خبر : 6844
  • 22 تیر 1397 - 20:07
روز اول کاراته قهرمانی آسیا در اردن؛ عباسعلی در فینال و شانس برای 4 مدال برنز

روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در اردن با راهیابی مقتدرانه حمیده عباسعلی به فینال و حضور کاتای تیمی ایران و نیز طراوت خاکسار و مبینا کاویانی در دیدار رده بندی پایان یافت البنه شیما آل سعدی نیز هنوز برای رسیدن به دیدار رده بندی شانس دارد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس”  مسابقات کاراته قهرمانی 2018 آسیا در شهر امان پایتخت اردن آغاز شد و دختران کاراته کای ایران در کاتای تیمی و انفرادی و کومیته انفرادی برابر حریفان خود روی تاتامی رفتند.

در این رقابت ها و در کاتا ، نگین باقری کاتاروی ملی پوش ایران و تنها کاتاروی ایران در جمع 100 کاتاروی برتر زن رنکینگ جهان ، در کاتای انفرادی  آدا وونگ از کره جنوبی را ۴ بر یک شکست داد اما برابر  لائو مو سونگ حریف هنگ کنگی ۳ بر ۲ بازنده شد. کاتاروی هنگ کنگ در دور بعد بازنده شد تا بدین ترتیب نگین باقری شانس مجدد را از دست بدهد و حذف شود.

در کاتای تیمی، تیم ملی کاتای ایران با ترکیب الناز تقی پور, نجمه قاضی زاده و شادی جعفری ابتدا 5 بر صفر سریلانکا را شکست داد و در دومین دیدار مقابل تیم مالزی 4 بر یک باخت تا برای کسب مدال برنز ، حریف هند شود.

در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم سارا بهمن یار کاراته کای جوان و گیلانی تیم ملی در دور اول یک بر صفر برابر سوکی جونا از فیلیپین شکست خورد و یا شکست سوکی جونا از فیلیپین , بهمنیار از دور رقابت ها کنار رفت و نتوانست وارد رقابت برای برنز آسیا شود.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم ، طراوت خاکسار 2 بر یک برابر کام لن از ویتنام که نایب قهرمانی امیدهای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت را شکست داد. طراوت در دور دوم یون آن از کره جنوبی را 4 بر یک مغلوب کرد اما در نیمه نهایی و در آستانه رسیدن به فینال ، 8 بر 2 برابر تزو یون وون از چین تایپه بازنده شد.

تزو یون وون از چین تایپه در سال جاری میلادی (2018) از 3 مرحله کاراته وان ، 3 مدال کسب کرده بود. بدین ترتیب طراوت خاکسار  برای کسب نشان برنز جام پانزدهم کاراته آسیا حریف آرژوان مختار، نایب قهرمان ۲۰۱۷ امیدهای آسیا از قزاقستان شد.

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم، شیما آل سعدی در دور اول سامانمالی از سریلانکا را 8 بر صفر شکست داد اما در دور دوم  برابر گوئن تای از ویتنام 11 بر 2 نتیجه را واگذار کرد.

با راه یافتن نگوین تای نگوئن ویتنامی به فینال وزن منهای ۶۱ کیلو گرم، شیما آل سعدی نماینده کاراته کشورمان در جدول رپه شارژ مبارزات خود برای کسب نشان برنز جام پانزدهم آسیا از سر می گیرد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم ، مبینا کاویانی در دور نخست توانست 6 بر 2 هدی جابر از اردن را شکست دهد.مبینا در دور دوم دیلدورا آنادوردیوا از ازبکستان و دارنده عنوان سومی امیدهای آسیا ۲۰۱۷ را 5 بر 2 مغلوب کرد.

مبینا در نیمه نهایی برابر کایو سومیا از ژاپن و دارنده ۲ طلا رقابتهای آسیایی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ ، پس از تساوی یک بر یک در هانتی بازنده شد و به فینال نرسید. او برای کسب نشان برنز وزن منهای ۶۸ آسیا به مصاف لینگ تانگ، نفر سوم‌۲۰۱۰ جهان و نایب قهرمان ۲۰۱۷ آسیا از چین می رود.

در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم ، حمیده عباسعلی برابر دسینتا راکاوونی از اندونزی دارنده برنز 2017 آسیا 3 بر صفر پیروز شد. در دور دوم ، عباسعلی پرکشا متال از هند را 8 بر صفر در هانسوکو برد.

حمیده عباسعلی در نیمه نهایی برابر آیومی یوکوزا از ژاپن ، دارنده یک طلا و ۲ برنز جهان, یک طلا و یک برنز آسیا و ۹ طلای کاراته وان ها پس از تساوی صفر صفر در هانتی با  پرچم پیروز و راهی فینال شد.‌ این پنجمین فینال او در پنج حضور آسیایی اش در بخش مبارزات انفرادی است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=6844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.