18
مسابقات بسکتبال زنان کاپ آسیا

ایران ۵۸ سوریه ۶۳ | پایان تلخ برای ایران با رتبه ششم

  • کد خبر : 72404
  • 21 آبان 1400 - 17:32
ایران ۵۸ سوریه ۶۳ | پایان تلخ برای ایران با رتبه ششم
تیم ملی بسکتبال زنان ایران با یک شکست دیگر و رتبه ششم سطح B کاپ آسیا به کار خود پایان داد. جدال تکراری با سوریه هم شادی را به اردوی ایران نیاورد.

به گزارش “دختران قهرمان“، تیم ملی بسکتبال زنان امروز در آخرین بازی خود در مسابقات کاپ آسیا برای کسب مقام پنجم  به مصاف سوریه رفت اما باز هم برابر این تیم شکست خورد.

این بازی در حالی از ساعت 14:30 به وقت ایران آغاز شد که پیش تر در مرحله گروهی بازی را به حریف واگذار کرده بودیم و این بازی، فرصتی بود برای انتقام و پایان شیرین تورنمنت!

در ترکیب تیم کشورمان تینا عیساییان و معصومه اسماعیل زاده که در بازی با اندونزی مصدوم شدند، حضور نداشتند.

کوارتر اول؛ تعویض کمتر، بازی بهتر

شاگردان شایسته متشرعی با ترکیب شادی عبدالوند، آناهیس خداوردیان، شیدا شجاعی، دلارام وکیلی و کیمیا طهرانی بازی را آغاز کردند.

قرمز پوشان کشورمان در همان ابتدای بازی توانستند با عملکردی خوب اختلاف امتیاز 8 امتیازی را ایجاد کنند تا سرمربی سوریه اولین تایم اوت خود را خیلی زود درخواست کند.

بسکتبال زنان ایران و لبنان دلارام وکیلی

نکته جالب در کوارتر اول تعویض های کمتر شایسته متشرعی نسبت به بازی های قبول بود؛8 دقیقه اول را بدون تعویض سپری کردیم و تنها در دقایق آخر فائزه شهریاری و نگین رسولی به میدان آمدند. این کوارتر با نتیجه 17 بر 7 به سود کشورمان به پایان رسید.

کوارتر دو؛ تایم اوت دیرهنگام اما موثر شایسته متشرعی!

خداوردیان، شهریاری، شجاعی، وکیلی و نگین رسولی 5 بازیکن ایران در آغاز 10 دقیقه دوم بازی بودند. سفیدپوشان حریف بازی را بهتر آغاز کردند و رفته رفته اختلاف امتیاز را کم میکردند.

سناریوی بازی های قبل باز هم تکرار شد و خیلی زود محدودیت خطای تیمی ایران در این کوارتر به پایان رسید!

خطاهای پر تعداد ایران، پرتاب های پنالتی را به سوری ها هدیه می داد تا اختلاف امتیاز جبران و سوریه 21 بر 19 پیش بیفتد. شایسته متشرعی کمی دیر تصمیم گرفت وقت استراحت درخواست کند.

 

بعد از وقت استراحت، ورق برگشت و تیم کشورمان عملکرد بهتری داشت. نگین رسولی اولین 3 امتیازی بازی را وارد سبد سوریه کرد و شادی عبدالوند 4 امتیاز گرفت تا ایران با برتری 30-23 به رختکن برود.

در پایان نیمه اول دلارام وکیلی بهترین بازیکن زمین بود و در 17 دقیقه و 34 ثانیه حضور در زمین، آمار 6 امتیاز، 6 ریباند، 1 پاس منجر به گل، 3 توپ ربایی، 2 بلاک شات و کارایی +13 را ثبت کند.

کوارتر سوم؛ ورق برگشت، سوریه پیش افتاد

سوری ها بازی را بهتر آغاز کردند و اختلاف به عدد 2 رسید. این بار شوت 3 امتیازی شادی عبدالوند به زیبایی سبد سوریه را فتح کرد و 35 – 30 ایران تیم برتر زمین شد.

پاسخ دو شوت سه امتیازی شادی عبدالوند و شیدا شجاعی را سوری ها با سه شوت 3 امتیازی دادند تا اختلاف به حداقل برسد و متشرعی تقاضای تایم اوت کند.

در ادامه نمایش بهتر سوریه ادامه داشت تا در پایان کوارتر سوم این بار سوریه 46 بر 44 برتری را به دست آورد.

کوارتر چهارم؛ بازگشتی در کار نبود

ترکیب ایران در آخرین کوارتر خود در کاپ آسیا متشکل از : عبدالوند، خداوردیان، شهریاری، شجاعی و دلارام وکیلی بازی را آغاز کرد اما باز هم سوریه بازی را بهتر آغاز کرد و 56 بر 47 پیش افتاد.

تلاش بازیکنان کشورمان برای جبران نتیجه، ثمری نداشت تا در نهایت این سوریه باشد که بار دیگر پیروز از زمین بازی خارج شود.  شکست 58 بر 63 و رتبه ششم، پایان کار ایران در کاپ آسیا.

در پایان این بازی، راشا سکران از سوریه با کسب 14 امتیاز، 9 ریباند، 4 اسیست و 2 توپ ربایی بهترین بازیکن زمین بود. رندی براون نیز دبل دبل کرد و نقش مهمی در پیروزی سوریه داشت.

در تیم ایران نیز دلارام وکیلی با کسب 10 امتیاز، 9 ریباند، 2 پاس منجر به گل، 4 توپ ربایی و بهترین بازیکن کشورمان بود. شیدا شجاعی نیز با 16 امتیاز، پوئن آورترین بازیکن ایران شد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=72404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.