7
میدان بزرگ دیگری در انتظار پدیده

مشکات صفی در تنیس رولند گروس به میدان می‌رود

  • کد خبر : 80907
  • 10 اردیبهشت 1401 - 22:28
مشکات صفی در تنیس رولند گروس به میدان می‌رود
مشکات صفی دختر تاریخ ساز تنیس ایران در تازه‌ترین رویداد پیش روی بین‌المللی خود در رقابت‌های معتبر رولند گروس در پاریس به میدان خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانمشکات صفی دختر تنیسور خوش آتیه ایران آماده حضور در میدان بزرگ دیگری می‌شود: رولند گروس فرانسه.

چهره نوظهور تنیس زنان ایران در ماه‌های اخیر به طور پیاپی در حال سفر و شرکت در مسابقات مختلف بوده است و مهم‌ترین رویدادها، رقابت در گرنداسلم جوانان ملبورن بود.

مشکات پس از آن در برزیل، تایلند و بلغارستان مسابقه داد و حالا وقت یک رویداد جذاب و تاریخی رسیده است. مسابقات رولند گروس در غرب اروپا.

برای دختر شماره ۷۴ تنیس جوانان جهان، شرکت در رولند گروس یک چالش بی نظیر است. این حضور، به خودی خود افتخاری استثنایی را نصیب ورزش ایران و مشکات الزهرا صفی می‌کند.

درباره تنیس رولند گروس

رولند گروس، مسابقات تنیس آزاد فرانسه است که در زمره مهم‌ترین رویدادهای سال تنیس جهان قرار دارد و به نام یک هوانورد فرانسوی نامگذاری شده است. رولند گروس اولین مسابقه تنیس زمین خاکی جهان نیز هست.

رولند گروس خلبانی متعلق به نیروی هوایی فرانسه بوده که یک چهره پیشگام برای نیروی هوایی این کشور است. او در جنگ جهانی اول برای فرانسه جنگید و در سال ۱۹۱۸ و یک ماه پیش از پایان جنگ در ۲۹ سالگی کشته شد.

به عبارت دیگر دو مورد رولند گروس را از سایر مسابقات متمایز می‌کند: اول این که این مسابقات تنها رقابت تنیس در زمین خاکی در مسابقات گرند اسلم است و دوم اینکه این رویداد، دشوارترین تورنمنت فیزیکی در ورزش جهان است.

در رولند گروس ۲۰۲۱ نفر اول انفرادی، یک میلیون و چهارصد هزار یورو پاداش می‌گیرد و نایب قهرمان، ۷۵۰ هزار یورو. حتی اولین پیروزی برای یک تنیسور در این مسابقات هم بی پاداش نمی‌ماند و کسی که مقدماتی اول می‌رسد ۱۰ هزار یورو را در جیبش دارد.

این مسابقات از ۸ خرداد ۱۴۰۱ به مدت تقریبی دو هفته در پاریس انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=80907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.