8
در جریان جام جهانی تیراندازی در مصر

هانیه رستمیان سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد

  • کد خبر : 86678
  • 30 مهر 1401 - 19:53
هانیه رستمیان سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد
نخستین سهمیه کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس توسط هانیه رستمیان به دست آمد. دختر تیرانداز ایران امروز در قاهره به این موفقیت رسید.

به گزارش پایگاه خبری دختران قهرمان؛ نخستین سهمیه ایران در المپیک پاریس توسط یک دختر تیرانداز به دست آمد و هانیه رستمیان امروز دومین حضورش در المپیک را مسجل کرد.

در ادامه جام جهانی تیراندازی در قاهره مصر و در روز دهم این پیکارها، مسابقات ماده تپانچه 25 متر زنان برگزار شد و هانیه رستمیان روی خط آتش قرار گرفت.

رستمیان ابتدا در دور مقدماتی امتیاز 588 را به دست آورد و دوم شد تا به جمع 8 نفر فینالیست راه یابد. همچنین این امتیاز، رکورد جدیدی برای هانیه بود.

رستمیان در فینال در دو گروه 4 نفره، در گروه خود سوم شد اما با توجه به این که نفر نخست گروه دیگر از آلمان، پیش تر در مسابقات قهرمانی اروپا سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده بود، رستمیان جواز حضور در المپیک را کسب کرد.

بدین ترتیب او نخستین عضو کاروان ایران در المپیک پاریس است که حضورش در فرانسه را قطعی می کند. او در توکیو 2020 نخستین حضور المپیکی را تجربه کرده بود.

موفقیت هانیه رستمیان، نخستین چراغ را برای تیراندازی ایران روشن می کند به طوری که سایر دختران تیرانداز ایران در تفنگ و تپانچه نظیر گلنوش سبقت اللهی، نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده و سایرین امیدوار به پیوستن به رستمیان هستند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=86678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.