9
میدان عمان، آغاز راه است

نخستین حضور دختران هاکی روی چمن در آسیا

  • کد خبر : 93108
  • 04 شهریور 1402 - 19:19
نخستین حضور دختران هاکی روی چمن در آسیا
دختران هاکی روی چمن ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی زنان آسیا در عمان شرکت کرده و در دور گروهی متحمل چهار شکست شدند.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات هاکی روی چمن قهرمانی زنان آسیا در صلاله عمان آغاز شده و تیم ملی ایران نیز از مدتها پیش عازم این کشور نزدیک به مرز آبی ایران شده است.

بر خلاف هاکی روی یخ زنان ایران که این روزها گل سرسبد هاکی بازان ایران است و به‌سرعت مدارج ترقی را طی می‌کند، در هاکی روی چمن با وجود قدمت بیشتر، توسعه به‌سختی و کندی صورت می‌گیرد.

به عبارت بهتر، آغاز به کار تیم ملی هاکی روی چمن زنان پس از آن انجام می‌شود که ایران هم در هاکی سالنی و اخیراً در هاکی روی یخ، توانسته جایگاهی برای خود در آسیا دست‌وپا کند.

در شرایطی که تیم ملی هاکی روی چمن زنان ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است، رقابت در عمان برای تیم ایران یک فرصت ارزنده برای تجربه‌اندوزی به شمار می‌رود.

ایران در نخستین دیدار خود روز جمعه ۳ شهریور  به مصاف چین تایپه رفت و ۸ بر ۳ تن به شکست داد و سپس در مصاف با هنگ کنگ ۹ بر ۲ بازنده شد.

سومین مسابقه ایران نیز برابر بنگلادش برگزار شد که با پیروزی ۹ بر ۳ حریف همراه بود و دختران هاکی در چهارمین دیدار نیز ۱۰ بر ۳ نتیجه را به اندونزی واگذار کردند.

پنجمین و آخرین دیدار ایران در این رقابت‌ها برابر عمان، میزبان رقابت‌ها برگزار می‌شود و انتظار می‌رود ایران با پیروزی بر میزبان کار خود را در عمان پایان دهد زیرا در بازی‌های تدارکاتی پیش از شروع مسابقات، حریفش را شکست داده است.

علاوه بر این ۵ تیم، ژاپن، مالزی، تایلند و هند نیز در دیگر گروه مسابقات حضور دارند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=93108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.