5
در اعتراض به وضعیت قراردادهای باشگاهی

دختران دوچرخه‌سوار، لیگ را تحریم کردند!

  • کد خبر : 94028
  • 09 مهر 1402 - 13:10
دختران دوچرخه‌سوار، لیگ را تحریم کردند!
ملی پوشان و دختران شاخص دوچرخه سوار، در اعتراض به وضعیت مالی و پایین بودن رقم قراردادها در لیگ دوچرخه سواری زنان، این مسابقات را تحریم کردند.

به گزارش افرا ورزش، فصل جدید لیگ دوچرخه سواری پیست زنان از امروز یکشنبه نهم مهرماه در پیست ورزشگاه آزادی تهران آغاز شده اما این رقابت ها زیر سایه غیبت تمامی ستاره ها قرار گرفته است.

ملی پوشان و چهره های شاخص دوچرخه سواری زنان ایران، اعلام کرده اند که لیگ را در اعتراض به اعداد و ارقام قراردادها و بی توجهی فدراسیون دوچرخه سواری به این موضوع تحریم می کنند.

آن ها این ایده را امروز عملی کردند و در نتیجه، لیگ دوچرخه سواری زنان با نفراتی محدود و با حضور رکابزنان عمدتا در رده سنی جوانان برگزار می شود.

تحریم، وزن لیگ را پایین آورد

تعداد دوچرخه سوارانی که امروز یکشنبه برای رویداد لیگ پیست به ورزشگاه آزادی رفته اند کاملا “انگشت شمار” است و تنها تیم “کرمان موتور” با تیمی کامل به این مسابقات آمده است.

به غیر از کرمان موتور، یک نفر از البرز، یک نفر از خوزستان، یک نفر از آذربایجان شرقی، یک نفر از همدان و یک نفر از قزوین و همگی با هزینه شخصی در این مسابقات حضور دارند.

هیچ رکابزن شاخصی روی پیست مسابقه دیده نمی شود و وزن کیفی و اعتباری لیگ به شدت پایین آمده است.

معترضان: این قراردادها توهین آمیز است

معترضان می‌گویند فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان متولی این رشته، باید برای لیگ که محل درآمدی ورزشکاران است و جذب حامیان مالی قدرتمند، راهکار عاجلی در پیش گیرد.

این برای نخستین بار است که دختران ورزشکار در یک لیگ رسمی کشور، مسابقات را تحریم می‌کنند.

دختران دوچرخه‌سوار می‌گویند در لیگ به‌طور متوسط به یک ورزشکار ملی‌پوش رقمی در حدود ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که با توجه به هزینه‌های سنگین این رشته از یک سو و قراردادها در سایر رشته‌های ورزشی دیگر، برای آن‌ها “توهین‌آمیز” است.

موضوع قراردادها سال گذشته نیز خبرساز شد جایی که چند رکابزن تیم “سانتو” به دلیل عمل نکردن این تیم به تعهداتش از لیگ خارج شدند.

چه کسانی در میان تحریم کنندگان قرار دارند؟

فاطمه هداوند، سمیه یزدانی، پانته آ قلی پور، مریم جلالیه، لیلا حیدری، مائده نظری، ریحانه خاتونی، ستاره زرگر، فروزان عبداللهی و … از جمله شاخص‌ترین دختران دوچرخه‌سوار ایران هستند که تصمیم گرفته‌اند در لیگ امسال مسابقه ندهند.

همه این چهره‌ها در فصول گذشته لیگ یا مسابقات قهرمانی کشور در ماده تخصصی خود در جمع مدال‌آوران قرار داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=94028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.