7
اتفاقی که نباید از آن ساده گذشت

تضمین آینده هاکی روی یخ | نسلی از مربیان در راه‌اند

  • کد خبر : 95371
  • 05 دی 1402 - 8:10
تضمین آینده هاکی روی یخ | نسلی از مربیان در راه‌اند
یکی از شاخص‌های لیگ هاکی روی یخ زنان، حضور بازیکنان ملی‌پوش بر روی نیمکت برخی از تیم‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده است.

به گزارش افرا ورزش، لیگ هاکی روی یخ زنان با همه چالش‌ها در مسیر خود حرکت می‌کند اما صرف‌نظر از توجه به نتیجه، جلوه‌های نهان آن جذابیت‌های خود را دارد.

بر اساس یک آینده‌نگری معقول در بدنه هاکی روی یخ ایران، تعدادی از بازیکنان ملی‌پوش مسئولیت فنی تیم‌هایی را بر عهده دارند که بازیکنان جوان و تازه‌وارد را در خود جای داده‌اند.

برای مثال، فاطمه اسماعیلی و الهام مدیردهقان تیم معرفت آیس باکس را راهبری می‌کنند و نگار خرم نیز مسئولیت فنی تیم لوتوس کارپت را بر عهده دارد. هر سه نفر از بازیکنان کلیدی تیم ملی به شمار می‌روند.

آن‌ها علاوه بر شناخته شدن به عنوان یک بازیکن مطرح ملی، با ورود به حوزه آموزش و مربیگری طی سال‌های اخیر، اکنون این فرصت را یافته‌اند تا نیمکت، مسئولیت و چالش رهبری یک تیم در زمین مسابقه و خارج از آن را تجربه کنند.

این فرآیند یک سرمایه‌گذاری زیبا برای آینده هاکی روی یخ است جایی که احتمالاً جمعیت علاقه‌مندان و بازیکنان در این رشته رو به فزونی خواهد گذاشت و مربیان کارآمد بیش از هر زمان دیگری موردنیاز هستند، نظریه‌پردازی خواهند کرد و سکان‌های فنی و مدیریتی در این رشته را در دست می‌گیرند.

در فضای هاکی روی یخ ایران، تنها نشاندن نهال‌های جدید اهمیت ندارد اما آینده‌نگری می‌گوید باید به فکر تربیت نسلی از باغبان‌ها باشید و این، کاری است که با وجود جوانی این رشته در ایران، با تمام وجود و در مسیر عقلانی در حال انجام است.

از بطن این برنامه تربیت مربی و مدیر، آینده هاکی روی یخ ایران در ده‌ها سال آینده تضمین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=95371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.