4
سرپرست کمیته Radiosailing و eSailing ایران بیان کرد

کمک استفاده از ورزشکاران در فدراسیون به رشد ورزش بادبانی

  • کد خبر : 96234
  • 05 فروردین 1403 - 16:15
کمک استفاده از ورزشکاران در فدراسیون به رشد ورزش بادبانی
نونا قیاسی ورزشکار و مربی جوان دهه هفتادی است که به تازگی سرپرست کمیته Radiosailing و eSailing فدراسیون بادبانی شده است.

به گزارش افرا ورزش به نقل از فدراسیون بادبانی، نونا قیاسی با اشاره به تجربه ورزشی خود عنوان کرد: از کودکی به ورزش علاقه داشتم و تا به امروز در رشته های کایت بردینگ، کایت فویل، فلای برد، سرف برد و فویل فعالیت کردم. همچنین 10 سال است که مدرس رشته غواصی در منطقه آزاد کیش هستم.

او که دکتری هوش مصنوعی دارد، در رابطه با رشته تحصیلی خود گفت: در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی رشته نرم افزار بودم و مقالات بسیاری در زمینه فن آوری اطلاعات منتشر کردم. سپس دانش آموخته دکتری در رشته هوش مصنوعی، از دانشگاه تهران شدم.
قیاسی همچنین مدرک نجات غریق، مربی شنا، ناخدایی و فیتنس کوچ IFBB را دریافت کرده است.

نخبه علمی بادبانی ایران ادامه داد: 4 سال گذشته مدرک کمک مربیگری کایت بردینگ را دریافت کردم و در تابستان 1402 موفق به اخذ مدرک NRO داوری مسابقات ملی شدم که این دوره زیرنطر افندی، مدرس جهانی بادبانی برگزار شد.

رشته های بادبانی با وجود جنبه تفریحی خود، در ایران ناشناخته اند و بسیاری از افراد از حوزه های مختلف این ورزش اطلاع ندارند.
سرپرست کمیته Radiosailing و eSailing در خصوص حوزه فعالیت خود اظهار داشت: در رشته eSailing فدراسیون از طریق بازی های کامپیوتری، برای رده های سنی مختلف، تمام اطلاعات مربوط به سیلینگ را توضیح می دهد تا اگر علاقه داشتند در کلاس های مربوطه شرکت کنند و آموزش ببینند.

وی رشته Radiosailing را اینگونه معرفی کرد: در این رشته قایق های مخصوص از طریق امواج رادیویی به کنترل متصل می شوند و افراد در سنین و لیگ های مختلف، در بخش های ریس، فری استایل و دور زدن مسابقه می دهند.

قیاسی که به تازگی حکم خود را از سوی سرپرست فدراسیون دریافت کرده، عنوان کرد: تاکنون تنها اعضا کمیته، از میان ورزشکاران نامدار این رشته انتخاب شدند. البته برنامه هایی جهت پیشرفت ورزش های بادبانی پیشنهاد شد که بعد از تعطیلات نوروز، جمع بندی نهایی صورت خواهد گرفت.

فدراسیون بادبانی تنها یک سال است که در قالب فدراسیون مستقل فعالیت می کند و پیش از آن زیرمجموعه فدراسیون قایقرانی بوده است.

ورزشکار پرافتخار رشته های بادبانی، در این مورد گفت: ورزش های بادبانی دارای فدراسیون های معتبر در دنیا هستند که در تمام کشور های توسعه یافته به صورت مستقل فعالیت می کنند. ورزشکاران بادبانی این حق را دارند که فدراسیون اختصاصی خود را داشته باشند زیرا خانواده رشته های بادبانی روز به روز بزرگتر و افتخارآفرین تر می شود.

او در رابطه با فعالیت های فدراسیون بادبانی اظهار داشت: در ابتدای فعالیت این فدراسیون تعدادی از ورزشکاران از عملکرد مسئولین راضی نبودند و تعاملات خاصی صورت نمی گرفت اما با آمدن سرپرست جدید، بیشتر اعضا فدراسیون از ورزشکاران این رشته انتخاب شدند و می توان چشم انداز خوبی برای ورزش بادبانی ایران متصور شد.

نونا قیاسی در پایان گفت: ایران پتانسیل بالایی برای رشد ورزشکاران رشته های بادبانی دارد، امیدوارم که با حمایت مسئولین بتوانیم در آینده، اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=96234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.