3
فشار بیشتر روی قهرمانان

هزینه سفر، چالش جدید اعزام دختران ورزشکار

  • کد خبر : 96601
  • 15 اردیبهشت 1403 - 15:54
هزینه سفر، چالش جدید اعزام دختران ورزشکار
در شرایطی که ورزش قهرمانی دچار مشکلات مالی است دختران ملی‌پوش برای اعزام در زمینه تامین هزینه‌های سفر با چالش مواجه هستند.

به گزارش افرا ورزش، افزایش سرسام آور نرخ ارز از یکسو و کمبود منابع مالی در فدراسیون‌ها سبب شده ورزشکاران برای اعزام‌های بین‌المللی خود درگیر مشکلات بیشتری باشند.

حضور در مسابقات بین‌المللی معتبر به ویژه برای ورزشکاران ملی رشته‌های انفرادی که برای ارتقای رتبه و جایگاه جهانی خود نیازمند حضور در آن رویدادها هستند اکنون یک مشکل است.

کمبود منابع مالی سبب شده فدراسیون‌ها از ورزشکاران بخواهند، خود آن‌ها برای یافتن حامی مالی به منظور تامین هزینه‌های سفر اقدام کنند.

در همین حال، وضعیت نرخ ارز و مشکلات اقتصادی، تمایل برای حضور در ورزش را نزد بخش خصوصی کاهش داده است.

از سوی دیگر، برخی از ورزشکاران و تیم‌ها با این رویکرد که شانسی برای کسب مدال ندارند به مسابقات برون مرزی که خود می‌تواند تدارک و تجربه به دنبال داشته باشد، اعزام نمی‌شوند.

یکی از ملی‌پوشان که می‌خواست نامش فاش نشود گفت:

من سابقه کسب مدال آسیایی دارم اما اکنون برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، به این بهانه که شانس کسب مدال نداریم ما را اعزام نمی‌کنند. در نهایت به من گفتند که اگر می‌خواهی به این مسابقات بروی، مانعت نمی‌شویم. اما باید هزینه‌هایت را خودت پرداخت کنی.

در این شرایط، احتمال از دست دادن قهرمانان و ملی‌پوشانی که سال‌های سال می‌توانند به تیم‌های ملی خدمت کنند افزایش می‌یابد و این برای ورزش قهرمانی، یک خطر و هشدار است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=96601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.