2
در همایش مدیران ورزش بانوان عنوان شد

فرهمندپور: ورزش نباید از میدان معرفت محور فاصله بگیرد

  • کد خبر : 96620
  • 21 اردیبهشت 1403 - 7:22
فرهمندپور: ورزش نباید از میدان معرفت محور فاصله بگیرد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ورزش نباید از میدان معرفت محور فاصله بگیرد گفت: ورزش ایران پیامش را به جهان منتقل کرده است.

به گزارش افرا ورزش به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فهیمه فرهمندپور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پنج شنبه 20 اردیبهشت در همایش مدیران ورزش بانوان کشور در قم عنوان کرد: ما در جامعه با مجموعه‌ای از هویت‌های متعدد مواجه هستیم و نظام حکمرانی وظیفه یک پارچه سازی این هویت‌های متعدد را در غالب یک هویت یک پارچه بر اساس مبنای نظری دارد.

وی بیان کرد: جامعه پارچه چهل تکه از هم گسیخته بی ارتباط با هم نیست که حکمرانی وظیفه بند زدن این تکه‌ها را داشته باشد بلکه حکمرانی وظیفه باب‌سازی از قطعات این جورچین را دارد.

دکتر فرهمندپور افزود: قطعات جورچین وقتی جدا هستند بی‌معنا هستند اما وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند یک تصویر کلان و معنادار و با هویت یکپارچه را می‌‎سازند. امروز ورزش منهای سیاست، علم منهای جهان‌بینی و هنر بدون ایدئولوژی بی‌معنا است و کسانی که شعار ورزش بدون سیاست می‌دادند در جنگ اوکراین و روسیه بی‌معنا بودن شعار خود را فهمیدند.

وی عنوان کرد: سال‌ها در دانشگاه بیان کردند علم بدون جهان‌بینی است در حالی که آن‌ها می‌خواستند جهان‌بینی ما را بگیرند و جهان‌بینی خود را جایگزین کنند. غرب سعی کرد ما را خلع سلاح کند و نظام یکپارچه خود را بسازد. در حوزه سیاست سکولار را مطرح کرد؛ در جامعه‌شناسی، جامعه شناسی لبیرال را تحمیل کرد و در اخلاق، نسبیت اخلاق را مطرح کرد.

دکتر فرهمندپور اظهار کرد: اسلام نیز به دنبال یکپارچگی است وقتی قرآن می‌فرماید« وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ؛ جن و انس و خلق نکردیم جز برای عبادت» یعنی این در ورزش، هنر و تکنولوژی و فناوری ما نیز هست. وقتی قرار است در یک جریان یکپارچه اجتماعی زیست کنیم باید آرمان‌های مشترک، مبانی فکری و هویتی مشترک و در هم تنیده داشته باشیم. آرمان‌ها و اهداف هنرمندان، ورزشکاران و …باید در یک هویت واحد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هویت واحد فرهنگ دینی ما خلقت معرفت‌محور است، تصریح کرد: حامیان محیط زیست بیان می‌کنند مراقب محیط زیست باشید زیرا فقط برای ما نیست و برای آیندگان هم هست در حالی که محیط زیست بر مبنای تفکر دینی بیان می‌کند که محیط زیست برای خدا است و در محدوده‌ای که خدا تعیین کرده اجازه بهره‌برداری از این محیط زیست را داریم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند که ورزش پیام‌های کلان معنوی دارد، بیان کرد: وقتی که حجاب ورزشکار دختر ما در حین مسابقات می‌افتد و داور مسابقات بازی را نگه می‌دارد تا او پوشش‌اش را درست کند نشان می‌دهد ما به آن چه می‌خواستیم رسیدیم و پیام خود را منتقل کردیم که ورزشکار ما چیزی دارند که به خاطر آن حاضر نمی‌شوند با ورزشکار رژیم صهینونیستی مسابقه بدهند و بدون حجاب مسابقه بدهند و این فراتر از مدال است.

فرهمندپور بیان کرد: تا وقتی که در مسابقات ورزشی اصل بر پیروزی در میدان ورزشی و مدال‌آوری باشد از میدان معرفت محور فاصله گرفتیم.

وی یادآور شد: جامعه باید سیمرغ باشد و ورزشکاران، هنرمندان، فعالان اقتصادی هر کدام یک از این مرغ ها هستند که در مسیر متعالی حرکت می‌کنند و اگر هر یک در یک مسیر جدا بروند به بیراهه رفتند و اگر با هم حرکت کنند سیمرغ افسانه‌ای و متعالی هستند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=96620
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.