فریده شجاعی : اولویت با تیم بسکتبال 3 نفره بود / اعزام به جاکارتا در دست بررسی است

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از فارس ، با توجه به آغاز مسابقات کاپ آسیا در بسکتبال 3 نفره، تمرینات تیم ملی بانوان ایران از چند روز پیش به میزبانی کرمان آغاز شده و 5 بسکتبالیست کشورمان نخستین اردوی خود را پیگیری کردند.

با توجه به اینکه قرار است تیم بسکتبال 3 نفره ایران در بازی‌های آسیایی و همین طور المپیک جوانان بوینس‌آیرس شرکت کند، شرایط سنی خاصی برای این مسابقات از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام شده است.

فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تیم تشکیل شده را به مسابقات آینده اعزام کنید، گفت: برای بازی‌های آسیایی بازیکنان باید زیر 23 سال و برای المپیک جوانان باید زیر 16 سال باشند به همین دلیل ما باید مسابقات قهرمانی کشور را در این دو رده سنی برگزار کنیم.

وی افزود: تیم اصلی ما یعنی بسکتبال 5 نفره امسال مسابقه آسیایی پیش رو ندارد. تنها رقابت بازی‌های آسیایی است که ما درخواست خود را به کمیته ملی المپیک داده‌ایم. با توجه به اینکه گفته‌ایم مشخص نیست بانوان ایران در این بازی‌ها مدالی کسب کنند، قرار شد اعزام ما مورد بررسی قرار بگیرد. کمیته هنوز پاسخی نداده و در صورتی که اعزام ما قطعی شود تیم ملی نیز برای این بازی‌ها تشکیل می‌شود.

شجاعی در پایان اظهار داشت: تیم بسکتبال 3 نفره ما علاوه بر کاپ آسیا باید در مسابقات جهانی خردادماه به میزبانی فیلیپین شرکت کند. به همین دلیل اولویت با این تیم بود و ما کادر فنی را مشخص کرده و اردوها را آغاز کردیم.