درباره شاهکار وزارت نفت در اعزام دختران بسکتبال به اردن؛ اعزام در وقت اضافه

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ،تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان یکی از 2 تیم ایرانی حاضر در مسابقات بسکتبال زنان باشگاه های غرب آسیا است که در عین ناباوری هنوز و در آستانه چند ساعت به مسابقات خود در اردن به این کشور اعزام نشد و در نهایت در “وقت اضافه” بلیت سفر به اردن را به دست آورد.

در یکشنبه ای سراسر حادثه برای پالایش نفت آبادان در حالی بلیت پرواز ساعت 15 و 30 دقیقه از فرودگاه امام خمینی برای آن ها رزرو شده بود بازیکنان نفت از سوار شدن به هواپیما منع شدند . دلیل این کار نامشخص بود و این شائبه به وجود آمد که وزارت نفت با سفرآن ها مخالفت کرده است.

در نهایت تلاش ها و پیگیری ها در عصر روز یکشنبه 19 فروردین پرواز ساعت 17:30 به مقصد ترکیه برای اعزام تیم پالایش نفت ، در نظر گرفته شد اما نفت نه از این پرواز به نتیجه ای رسید و نه از پروازهای دیگر تا نیمه شب که قرار بود از طریق قطر و امارات به امان انجام شود.

بازیکنان و کادر تیم نفت در شامگاه یکشنبه در فرودگاه آواره بودند . اتفاقی که به تیم پالایش نفت شوک وارد کرد و در ابتدا به نظر می رسید فقط یک ناهماهنگی باشد گرچه این ناهماهنگی هم نه قابل پذیرش بود و نه قابل باور!

تلاش ما برای ارتباط با وزارت نفت تا این لحظه به نتیجه نرسیده اما یک روایت تایید نشده اختلاف بین باشگاه پالایش نفت آبادان و تربیت بدنی وزارت نفت بر سر این اعزام کار را به اینجا کشانده به طوری که هر یک از دو طرف قضیه تلاش داشته اند قدرت و اختیارات خود را به رخ طرف مقابل بکشند.

روایت دیگر در این مورد ، تامین هزینه های سفر تیم پالایش نفت آبادان به اردن بوده است به طوری که وضعیت پرداخت هزینه های سفر تیم پالایش نفت آبادان به اردن نامشخص است و در این باره توضیحی داده نشده است.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان پس از ساعت ها آوارگی در فرودگاه امام خمینی تا پاسی از شب در نهایت به اردن اعزام نشد تا کوشا سپهر تنها نماینده ایران در بسکتبال غرب آسیا شود. کسی پاسخگوی این بی برنامگی و بی تدبیری هست؟

تصویری منتشر شده از دختران تیم پالایش نفت آبادان در شبکه های اجتماعی که آن ها را در حال انتظار و استراحت در فرودگاه امام خمینی نشان می دهد

اتفاق پالایش نفت ، ضربه سنگینی به انگیزه تک تک نفراتی است که قرار بود با شور و شوق در اردن به میدان بروند. علاوه بر این ، در فاصله چند ساعت به آغاز مسابقات باشگاه های غرب آسیا ، یکی از گروه ها ۲ تیمی و یکی از گروه ها ۴ تیمی شده و اخلال در برگزاری مسابقات از سوی یک تیم ایرانی ، چهره ما را در تورنمنت ، مخدوش می کند.

موضوع دیگر در مورد عدم اعزام نفت ، جریمه ای است که شامل حال باشگاه پالایش نفت می شود. منابع آگاه می گویند عدم اعزام پالایش نفت به بسکتبال غرب آسیا به معنای جریمه 75 هزار دلاری برای این باشگاه است که با نرخ روز دلار ، بالای 420 میلیون تومان برای نفتی ها هزینه در بر دارد.

فریده شجاعی: اتفاق نفت ، توهین آمیز و تاسف آور بود

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: تعطیلات نوروز باعث شد کار‌های اداری این سفر از سوی مسئولان این تیم با تاخیر انجام شود. با این حال بازیکنان و کادر فنی تیم نفت آبادان به فرودگاه رفتند و حتی برای آن‌ها بلیط هم تهیه شده بود و چمدان‌های آنها به داخل هواپیما هم رفت، اما از طرف مسئولان وزارت نفت اطلاع دادند که این سفر نباید انجام شود و به همین دلیل چمدا‌ن‌ها از داخل هواپیما برگردانده شد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق رایزنی‌های زیادی از طرف وزارت ورزش و فدراسیون بسکتبال برای متقاعد کردن مسئولان وزارت نفت صورت گرفت که در نهایت آن‌ها متقاعد شدند این سفر انجام شود، اما فکر نمی‌کنم که دیگر این سفر انجام شود.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بعید است بتوان دیگر بلیطی تهیه کرد و از طرف دیگر تعدادی از بازیکنان تیم نفت به شهر‌های محل زندگی خود رفته‌اند. ضمن این که با آنها تماس گرفته شد تا به فرودگاه برگردند، اما پاسخگوی تلفن‌هایشان هم نیستند و البته حق دارند که پاسخگو نباشند. چون به آن‌ها توهین شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: نرفتن تیم نفت به مسابقات غرب آسیا باعث می‌شود این تیم جریمه شود ضمن این که واقعا حیف شد این تیم به مسابقات غرب آسیا نرفت و من واقعا متاسفم. حالا که بانوان بسکتبالیست ایران فرصت داشتند در میادین بین‌المللی حاضر شوند این اتفاق تلخ رخ داد.

پارو : تعطیلات در کارها اخلال ایجاد کرد

احمد پارو مدیر عامل باشگاه پالایش نفت آبادان در خصوص مشکلات پیش آمده در مسیر اعزام تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان به رقابت‌های غرب آسیا، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیرعامل و امور ورزش شرکت پالایش نفت آبادان، این تیم بامداد سه شنبه به اردن عزیمت خواهد کرد.

وی با اشاره به دلیل ایجاد این مشکل، ادامه داد: اعزام این تیم به اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری برخورد کرد و شورای ورزش وزارت نفت نیز به دلیل تعطیلات موفق به تشکیل جلسه نشد و همین امر در صدور مجوز اعزام این تیم خلل ایجاد کرد.

آخرین تلاش ها برای اعزام

در حالی که مسابقات در روز سه شنبه آعاز می شود مسئولان مرتبط در باشگاه پالایش نفت ، فدراسیون بسکتبال و حتی معاونت بانوان وزارت ورزش تلاش کردند این مشکل را حل کنند. در نهایت مقرر شد نفتی ها ساعت یک بامداد روز سه شنبه ایران را به مقصد دوحه ترک کنند و سپس عازم امان شوند.

بر اساس هماهنگی صورت گرفته ، دیدار اول تیم پالایش نفت آبادان نیز به تعویق افتاد تا پالایش نفت که بر اساس برنامه قبلی باید سه شنبه به میدان می رفت در این روز استراحت کند.

اوضاع برای پالایش نفت ، تیم قهرمان سوپر لیگ اسف بار پیش رفت. آن ها 17 اسفند در سوپر لیگ قهرمانی خود را مسجل کردند و حالا پس از یک ماه از عرش شادی به فرش غم رسیدند. اتفاقاتی که وجهه وزارت نفت و همه تلاش های انجام شده در پالایش نفت برای توسعه ورزش بانوان را با علامت سوال روبرو کرد.

گرچه اعزام پالایش نفت سرانجام انجام شد باز هم هزینه زیادی بابت بلیت های سوخته 19 فروردین روی دست نفت ماند اما این اعزام با هر سختی ، بهتر از جریمه بابت عدم اعزام از یکسو و گسترش موج بی انگیزگی و بی اعتمادی نزد بازیکنان و مربیان بود. به همه این ها ، خدشه اعتبار نفت نزد اهالی بسکتبال و رسانه ها را هم اضافه کنید.