12
مسابقات هاکی روی یخ قهرمانی آسیا

پیروزی قاطع دختران یخی | آماده‌باش به آسیا

  • کد خبر : 90592
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:36
پیروزی قاطع دختران یخی | آماده‌باش به آسیا
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در روزی تاریخی، در نخستین حضور رسمی در مسابقات قهرمانی آسیا هند را گل‌باران کرد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا از امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در بانکوک تایلند آغاز شد و ایران در یک بازی برتر و مقتدرانه، 17بر یک هند را در هم کوبید.

این یک روز تاریخی برای هاکی روی یخ ایران بود؛ زیرا تیم ملی زنان ایران برای نخستین‌بار در یک رقابت رسمی آسیایی شرکت می‌کرد و برتری بر هند، در تاریخ این رشته در ایران جاودانه شد.

در مسابقه امروز در بانکوک، گرچه هندی‌ها با گلی زودهنگام، تیم فرزاد هوشیدری را غافلگیر کردند؛ اما جریان بازی به‌سرعت به تنظیم کارخانه برگشت و تیم برتر، سوار بر بازی شد.

تقریبا در تمام جریان بازی، ایران روی دروازه هندی‌ها فشار آورد و حاصل این برتری فنی، به ثمر رسیدن 17 گل بود.

این پیروزی، یک آماده‌باش جدی به قاره پیر است. ایران با وجود غیبتی طولانی، با توپ پر وارد صحنه شده و نمایش علیه هند نشان داد، موفقیت از تیم ملی فاصله زیادی ندارد.

هند در دقیقه سوم با گل چوتسو پیش افتاد؛ اما نگار ارجمند در دقیقه ۱۰ و عسل حیدری در دقیقه ۱۲ هر دو بار با پاس حدیثه پورهاشمی نتیجه را به سود ایران تغییر دادند.

ایران در ادامه با گل‌های نگار خرم و دیانا فرزام نیا در دقایق ۱۷ و ۱۸ به دو گل دیگر رسید و نیمه نخست را با برتری ۴ بر یک به پایان رساند.

در نیمه دوم، ایران با اعتمادبه‌نفس و دقت بیشتری عمل کرد که حاصل آن ۷ گل دیگر بود. حدیثه پورهاشمی چراغ اول را در نیمه دوم برای ایران روشن کرد.

در ادامه گل زیبای عسل حیدری در دقیقه ۲۳ اختلاف را بیشتر کرد و در دقیقه ۲۵ نوبت به الهام مدیر دهقان رسید تا این بار نه در نقش یک پاسور که در نقش گلزن ظاهر شود و گل هفتم ایران را به ثمر برساند.

فاطمه اسماعیلی با دو گل در دقایق ۲۸ و ۳۵ در جشنواره گل ایران شریک شد و دیانا فرزام نیا در دقیقه ۳۱ و نگار خرم در دقیقه ۳۹ خود را در این بازی دو گله کردند و حساب گل‌های تیم برتر زمین را به ۱۱ رساندند.

در وقت سوم، ایران در دقیقه 41 توسط حدیثه پورهاشمی، 44 توسط مژگان شاهسوند و 50 توسط عسل حیدری به گل رسید. دیانا فرزام نیا در دقیقه 56 گل پانزدهم را به ثمر رساند و دو گل فاطمه اسماعیلی و الهام مدیر دهقان در دقایق 56 و 59 کار را تمام کرد.

اعظم سنایی، شبنم عرب، دیبا فرزام نیا، آذین قارونی، یگانه بهرامی، هدیه آقایی، زهرا رضایی، فاطمه آقایی، هلیا سوهانی، حدیث خلج، آرزو ایزدی و زهرا قاسمی دیگر ملی‌پوشان ایران در این مسابقه بودند.

این بازی به قضاوت داویدا پل از استرالیا برگزار شد. ایران صبح دوشنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران در دومین گام با کویت روبرو می‌شود. دیدار سوم ایران نیز سه‌شنبه برابر قرقیزستان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=90592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.