2
پدیده بلوری زاده به دنبال کار زیربنایی

آیا چلنج کاپ آغاز تغییر نسل در والیبال زنان است؟

  • کد خبر : 97090
  • 08 خرداد 1403 - 10:03
آیا چلنج کاپ آغاز تغییر نسل در والیبال زنان است؟
در ترکیب تیم ملی والیبال زنان ایران که در چلنج کاپ آسیا شرکت کرده، هیچ‌یک از ستاره‌های باتجربه حضور ندارند. این آغاز مسیر تغییر نسل است.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی در مسابقات چلنج کاپ زنان آسیا 2024 در فیلیپین ترکیبی متفاوت را در اختیار دارد. ترکیبی که می‌تواند آغاز محسوس پروسه تغییر نسل در تیم ملی باشد.

پدیده بلوری زاده پس از فعالیت در تیم‌های ملی والیبال پایه دختران، می‌تواند سردمدار تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان باشد. اقدامی که برای او آسان نخواهد بود و ترکش‌های پوست‌اندازی پیش از هر کس، متوجه او خواهد بود.

بلوری زاده تیمی بسیار جوان را به فیلیپین برد و اگر قرار باشد در آینده نیز با همین روش کار، پیش برود، باید ذهنیت نتیجه گرایی در قبال تیم ملی والیبال زنان را به دست فراموشی بسپاریم.

ایجاد نسلی تازه و انتظار کسب موفقیت از آن‌ها، مستلزم گذر زمان است و برای به ثمر نشستن این تغییر که اجتناب ناپذیر نیز هست، به صبر نیاز است چنان که هیچ بنای زیبایی، به سرعت ساخته نمی‌شود.

اعتماد به نسل جوان از طریق ایجاد فرصت رقابت در سطح بین‌المللی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد و بازیکن جوان برای تبدیل شدن به یک ستاره موثر برای تیم ملی، به حضور در زمین بازی با بزرگان نیاز دارد.

مائده برهانی کاپیتان سابق تیم ملی، چند سال قبل در مورد آینده تیم ملی ابراز نگرانی کرده بود. با این حال، گذر زمان و پدیداری بازیکنانی چون آیتک سلامت، الهه پورصالح و … نشان داد همیشه نسلی قابل اتکا وجود دارند مشروط بر این که پس از عبور از خاکریز آموزش، روی موضوع پرورش آن‌ها – که فرآیندی تدریجی و بر پایه تجربه اندوزی است – سرمایه گذاری شود.

کار جهادی، نیاز والیبال زنان ایران

تغییر نسل در تیمی که چشم‌ها به آن است، به شجاعت نیاز دارد زیرا خواسته یا ناخواسته، انتقاد طیف عام و غیرمتخصص را در آغاز راه به دنبال خواهد داشت.

در همین حال و همان گونه که پدیده بلوری زاده در جریان برگزاری چلنج کاپ اذعان کرد، فاصله والیبال زنان ایران با کشورهای مطرح قاره، قابل توجه است و برای کاهش این فاصله هم به صبر نیاز داریم و هم کار جهادی.

صبر، از مخاطبان و جامعه والیبال و ورزش‌دوستان مورد انتظار است و کار جهادی، حاصل برنامه‌ریزی و تلاش فدراسیون والیبال، مربیان و هیئت‌های والیبال سراسر کشور برای رشد فنی والیبال دختران.

تردیدی نیست که والیبال یک رشته محبوب برای دختران ایران است و در این شرایط، نقش استعدادیابی و آموزش اصولی کلیدی خواهد بود و آینده تیم‌های ملی از جمله تیم ملی بزرگسالان را می‌سازد.

برای بهره‌وری و کسب افتخار، زحمت و ثبات در حرکت اصولی نیاز است و تا بذری پاشیده نشود و تلاشی برای رشد نشود، برداشتی در کار نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=97090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.