35
حضور در MMA یعنی خداحافظی با تیم ملی ووشو

رمزگشایی از نظرات علی نژاد درباره حضور خواهران منصوریان در MMA

  • کد خبر : 48646
  • 03 شهریور 1399 - 7:35
رمزگشایی از نظرات علی نژاد درباره حضور خواهران منصوریان در MMA
مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و رییس سابق فدراسیون ووشو در مورد ورود خواهران منصوریان به مسابقات MMA اظهار نظر کرده است اما نظرات او دقیقا چه معنایی دارد؟

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایرانآی دبلیو اسپورتس” پس از حواشی گسترده پیرامون ووشو، دوپینگ مریم هاشمی و سپس جدال شدید منصوریان ها با هاشمی و فدراسیون ووشو که منجر به محرومیت خواهران منصوریان شد آنها تصمیم جدیدی گرفتند.

شهربانو منصوریان 20 ماه. سهیلا منصوریان 8 ماه از حضور در میادین ووشو محروم شده‌اند اما آن‌ها سپس اعلام کردند قصد ادامه فعالیت در رشته MMA را دارند. رشته‌ای که حالت آزاد و خشونت بار ووشو یا هر رشته ورزشی رزمی سنگین دیگری است.

قضیه MMA چیست؟

آنچه MMA را از دیگر رشته متمایز می‌کند دیوار بلندی است که بین این رشته با دیگر رشته‌ها کشیده شده. یعنی خشونت در MMA و نبود قوانین حفاظتی از سلامت ورزشکاران سبب شده این رشته هرگز یک رشته همسو با اصول المپیک و رشته‌های رسمی ورزشی شناخته نشود.

در MMA شما می‌توانید از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو، پا، فنون درگیری و گلاویزی ایستاده، در خاک، فنون پرتابی و قفل مفاصل استفاده کنید و هیچ یک از آن‌ها خطا محسوب نمی‌شود، دیسکالیفه ای ندارد و آن چه در آن خطا به حساب می‌آید چند حرکت است که به طور کلی جان ورزشکار را تهدید می‌کند.

این بدان معنا نیست که با یک رشته بزن بزن و بدون قانون مواجه هستیم. MMA داور و پزشک دارد و آن چه آن را متمایز می‌کند این است که به دلیل ماهیت اداره شدن آن به صورت سازمانی و خصوصی، پول خوبی در آن برای ورزشکاران در جریان است اما در هر حال، آدم خود را هم می‌طلبد.

در ورودی MMA ، در خروجی تیم ملی ووشو؟

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و رییس سابق فدراسیون ووشو درباره ابراز علاقمندی منصوریان ها به حضور در MMA اظهار نظر کرده است و گفته آن‌ها می‌توانند چنین تصمیمی بگیرند و این، با ووشوکار بودن آن‌ها تضادی ندارد.

او گفته است: در فدراسیون جهانی ووشو قانونی وجود ندارد که ورزشکاران پس از حضور در مسابقات MMA دیگر نتوانند در ووشو فعالیت کند. در بوکس چنین قانونی هست، اما در ووشو چنین قانونی وجود ندارد و ورزشکار می‌تواند در مسابقات حرفه‌ای یا رشته‌های دیگر برود و بعد در مسابقات ووشو شرکت کند. از این جهت نگرانی وجود ندارد، اما فرآیند انتخابی در تیم ملی ووشو موضوعی دیگر است.

نکته کلیدی و نیازمند به رمزگشایی از اظهارات علی نژاد جمله آخر است. او گفته است فرآیند انتخابی در تیم ملی ووشو موضوعی دیگر است. علی نژاد با این جمله می‌خواهد بگوید اگر آن‌ها به MMA بروند بر اساس قوانین و ساز و کار فدراسیون ووشو برای حضور ورزشکاران در تیم ملی، دیگر ممکن است به تیم ملی فراخوانده نشوند.

به طور کلی، تیم ملی ووشو نفرات خود را از مسابقات انتخابی تیم ملی و سپس اردوهای مرحله به مرحله انتخاب می‌کند اما اگر منصوریان ها بخواهند در فضایی غیر از ووشو فعالیت کنند باید خود را برای خداحافظی همیشگی با تیم ملی ووشو آماده کنند. فدراسیون ووشو برای این ایده، دلایل خود را دارد و می‌گوید تیم ملی ووشو متعلق به ووشوکاران است ضمن این که البته شهربانو و سهیلا منصوریان ابتدا باید محرومیت‌های 20 و 8 ماهه خود را پشت سر بگذارند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=48646
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.