19
اولین مدال جهانی در امتیازات کمباین به دست آمد

سنگ نوردی قهرمانی جهان | الناز رکابی صاحب مدال برنز شد

  • کد خبر : 67891
  • 31 شهریور 1400 - 8:14
سنگ نوردی قهرمانی جهان | الناز رکابی صاحب مدال برنز شد
الناز رکابی سنگ نورد ملی پوش ایران در مسابقات سنگ نوردی قهرمانی جهان در بخش کمباین صاحب نشان برنز شد. این اولین مدال جهانی سنگ نوردی زنان است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مسابقات سنگ نوردی قهرمانی جهان در مسکو روسیه به پایان رسید و الناز رکابی سنگ نورد زنجانی مدال برنز بخش کمباین را به دست آورد.

بخش کمباین، حاصل امتیاز جمعی مواد سرعت، لید و بولدرینگ است و در نتیجه، الناز رکابی پس از جسیکا پیلز از اتریش و میان کرامپل از اسلواکی در جایگاه سوم ایستاد.

مدال رکابی از این مسابقات، اولین مدال دختران سنگ نورد ایران از پیکارهای قهرمانی جهان به حساب می‌آید. این موفقیت برای الناز رکابی در راه حضور موفق در بازی‌های آسیایی هانگ ژو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس الهام بخش است.

رکابی سال گذشته در پی بحران کرونا، در هم گسیختگی نظم توزیع سهمیه المپیک در رشته سنگ نوردی و بداقبالی گریبانگیرش، نتوانست به المپیک توکیو برسد.

سنگ نورد شاخص ایران در سال‌های اخیر علاوه بر حضور مستمر در رویدادهای بین‌المللی نقش مهمی در پرورش استعدادهای تازه نفس داشته است و همین، ارزش وجود او را بیشتر می‌کند.

رکابی البته تنها نماینده سنگ نوردی زنان ایران نبود. ۲ دختر جوان و آینده دار ایران، محیا دارابیان و راحیل رمضانی نیز در مسکو مسابقه دادند و هر دو نفر برای نخستین بار بود که در مسابقات بزرگسالان جهان رقابت می‌کردند.

مسکو ۲۰۲۱ برای راحیل رمضانی و محیا دارابیان، یک چالش ارزشمند بود و آن‌ها را در کنار برترین‌های جهان در رده بزرگسالان قرار داد. آن‌ها فرصت‌های درخشانی برای آینده خواهند داشت.

حالا نگاهی داریم به اعداد و رتبه‌های دختران سنگ نورد ایران در مسابقات جهانی مسکو:

ماده لید

در رقابت سنگ نوردان در ماده لید زنان، «الناز رکابی» از کشورمان در رده ۳۵، «مهیا دارابیان» ۵۰ و «راحیل رمضانی» ۶۲ شدند. مسابقات این ماده با قهرمانی «سئو چائه یون» از کره جنوبی به پایان رسید. ناتالیا گراسمن از آمریکا و لورا روگورا از ایتالیا دوم و سوم شدند.

ماده سرعت

در ماد ه سرعت بانوان، محیا دارابیان که چندی پیش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان چهارم شده بود در رده ۲۵ ایستاد و الناز رکابی هم جایگاه ۲۷ را به دست آورد.

در این ماده مقام قهرمانی به ناتالیا کالوچکا از لهستان رسید و یولیا کاپلینا دوم شد. عنوان هم به الکساندرا میروسلاو از لهستان اختصاص پیدا کرد.

ماده بولدرینگ

در مسابقات بولدرینگ زنان الناز رکابی که به فینال رسیده بود کار خود را با رتبه ۱۸ به پایان رساند. راحیل رمضانی در جایگاه ۳۳ و محیا دارابیان در جایگاه ۴۹ ایستادند.

در این بخش، ناتالیا گراسمن از آمریکا قهرمان شد، کامیلا مورونی از ایتالیا نایب قهرمان شد و عنوان سوم هم به استاشا گجو از صربستان رسید.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=67891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.