13
دختر خوش آتیه کاتا سخت‌کوشانه ادامه می‎دهد

آیلین بهاری، از میاندوآب با شور و امید

  • کد خبر : 97067
  • 07 خرداد 1403 - 15:29
آیلین بهاری، از میاندوآب با شور و امید
آیلین بهاری کاتاروی جوان امیدوار است در آینده کاراته ایران نقش‌آفرینی کند. به همین دلیل است که دختر خوش آتیه ساعت‌ها در روز مشغول تمرین است.

به گزارش افرا ورزش، آیلین بهاری دختر ۱۷ ساله و اهل میاندوآب استان آذربایجان غربی است که یکی از دو کاتاروی برتر ایران – همراه با یکتا داوری – در رده سنی جوانان به‌حساب می‌آید.

پس از درخشش در رده‌های سنی پایین‌تر، او آماده گشودن راهش به سمت موفقیت‌های بیشتر و قرارگرفتن در جمع چهره‌های شاخص کاتای زنان ایران است.

برای آیلین، همه چیز از سال ۱۳۹۸ و آغاز راه او در کاتا به طور حرفه‌ای بود و او طی این ۵ سال افتخارات قابل‌توجهی به دست آورد.

بهاری در سال ۱۴۰۲، در مسابقات جوانان آسیا حریفانش از هند، هنگ‌کنگ، تایلند و هند را شکست داد و در فینال، برابر “آزوسا تاکاتا” ژاپنی که قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشت مغلوب شد و به مقام دوم بسنده کرد.

با وجود شکست در فینال، آیلین با کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا، برای ایران تاریخ‌سازی کرد.

طبق گفته مهدی حق نظری، مربی آیلین بهاری، در آخرین مسابقات انتخابی تیم ملی کاتا، داوران به دلیل کوتاهی قد، بهاری را از لیست خط زدند و مانع ادامه حضور او شدند.

حق نظری در این مورد گفت:

آیلین ۵ سال است که نتایج فوق‌العاده‌ای کسب می‌کند. او بهترین است؛ اما به استعداد او توجه نمی‌شود. در کاراته تعادل، قدرت، سرعت و تکنیک اهمیت دارد که آیلین از این شاخص‌ها برخوردار است و انتظار می‌رود که از داوران متخصص در قضاوت‌ها استفاده شود.

او ادامه داد:

آیلین بسیار سخت‌کوش است. تمرینات آیلین بهاری دو بار در روز و بیش از ۶ ساعت است که نزدیک مسابقات، به ۸ ساعت هم می‌رسد، به‌نحوی‌که مجبور می‌شویم سه بار در روز تمرین کنیم.

به گفته مربی آیلین، تمرینات تخصصی بدنی او زیر نظر مربی بدنسازی انجام می‌شود. آیلین بهاری به دلیل شرکت در مسابقات، به مدرسه نرفته و در فصل امتحانات تنها کمی از زمان تمریناتش را کم کردیم.

حضور در لیگ جهانی برای همه کاراته‌کاها میسر نمی‌شود؛ زیرا فدراسیون کاراته می‌گوید قادر به تامین هزینه اعزام همه اعضای تیم‌های ملی نیست.

حق نظری در این باره می‌گوید:

اگر فدراسیون کاراته ترتیبی بدهد که بازیکنان برای انجام مسابقات تدارکاتی به لیگ‌های جهانی بروند، تجربه کاراته کاهای کشورمان بیشتر خواهد شد. این تجربه، همان عامل تعیین‌کننده در یک رقابت حساس قاره‌ای یا جهانی است.

مسابقات جهانی شهریورماه در ایتالیا برگزار خواهد شد؛ اما قبل از آن شاهد برگزاری مسابقات آسیایی فیلیپین خواهیم بود. فدراسیون کاراته می‌گوید نفر اول مسابقات انتخابی به مسابقات جهانی و نفر دوم به مسابقات آسیایی اعزام خواهد شد.

در این میان، در فضای همیشه پرالتهاب و پرحاشیه کاراته، باید دید آیلین و سایر شایستگان تا چه اندازه شانس حضور در صحنه برون‌مرزی را به دست می‌آورند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=97067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.