18
یک سؤال مجهول

آیا ناهید کیانی همچنان در تیم ملی تکواندو مورد اعتماد است؟

  • کد خبر : 74899
  • 07 دی 1400 - 5:31
آیا ناهید کیانی همچنان در تیم ملی تکواندو مورد اعتماد است؟
ناهید کیانی المپین تکواندو در ماه‌های اخیر شرایط مناسبی نداشته است و شکست‌های گاه و بیگاه موقعیت او را متزلزل کرده. آیا او هنوز مورد اعتماد است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ناهید کیانی در مسابقات ورود به اردوی تیم ملی تکواندو در فینال به حدیثه اماره باخت و این، ادامه نتایج متزلزل او بود.

بدیهی است که از یک تکواندوکار انتظار نمی‌رود که همیشه پیروز باشد اما در مورد ناهید کیانی، این انتظار وجود داشته که به‌عنوان مورد توجه ترین بازیکن تیم ملی عملکرد بهتری داشته باشد.

سال ۱۴۰۰ ، سال پرمخاطره برای ناهید کیانی

او در مسابقات ورود به اردوی تیم ملی در فینال به حدیثه اماره باخت و برای سال سخت ۱۴۰۰ خود همین یک قلم را کم داشت.

ناهید جمعه ۵ آذر نیز در مسابقات آزاد جهانی ریاض در خاک عربستان در دسته ۵۷ کیلو در یک هشتم نهایی به نادا لاراج مراکشی باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

کیانی ۲۲ مهر در مسابقات بین المللی تکواندو فجر در تهران در فینال برابر زهرا شیدایی شکست خورد و پیش از آن در المپیک توکیو نیز در بازی اول به کیمیا علیزاده باخته بود.

تنها نقطه روشن برای ناهید، مسابقات انتخابی المپیک بود و اول خرداد ۱۴۰۰ او در حالی که روی او حساب چندانی هم باز نمی‌شد با نمایشی حماسی سهمیه المپیک را کسب کرد.

شاید مدال برنز آسیا در لبنان – که او را به جمع پرمدال ترین های ایران در مسابقات قهرمانی آسیا رساند – یک موفقیت بزرگ تلقی شود اما واقعیت این است که کسب برنز با تنها 2 بازی چندان افتخار آمیز نیست.

این که ناهید کیانی یک روز آن چنان در انتخابی المپیک در اردن می‌درخشد و یک روز در ریاض یا حتی مسابقات داخلی، قهرمان همیشه نیست نشان از نوعی بی‌ثباتی است که علت آن باید به دست خود کیانی یا مربیانش کشف شود.

هشدار کمرانی : ناراضی از ناهید کیانی

سؤال کلیدی این است: آیا او هنوز مورد اعتماد است و مهرو کمرانی روی او حساب باز می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال گریزی به اظهارات مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان داریم.

کمرانی در ۲ ماه اخیر ۲ بار درباره وضعیت تیم ملی صحبت کرده و هر دو بار به طور جدی در مورد این که کسی در تیم ملی تکواندو جایگاه تضمین‌شده ندارد هشدار داده است.

او یک بار پس از دو تورنمنت بین‌المللی تهران گفت که به نام‌ها اعتقادی ندارد و هر کس که بهترین نباشد خط می‌خورد. بار دوم نیز او پس از مسابقات آزاد ریاض تاکید کرد که از عملکرد برخی نفرات در عربستان ناراضی بوده است.

کمرانی گفته بود: ناهید پس از المپیک برای اولین بار در یک مسابقه رسمی حضور داشت و فکر می‌کنم فشار المپیک هنوز روی او بود.

او تاکید کرده بود: ناهید کیانی باید بداند پشت سر او بازیکنان خوب دیگری هستند و او برای ملی‌پوش ماندن باید کماکان در اوج باشد، باید خود را ثابت و به تیم ملی تحمیل کند.

کیانی شکاف‌های فنی و روانی خود را رفع کند

ناهید کیانی بازیکنی است که تکواندو ایران روی او سرمایه‌گذاری کرده است. او گهگاه با پیروزی‌ها و مدال‌ها کام تکواندو را شیرین کرده اما انتظارات خانواده تکواندو آشکارا از او بیشتر است.

او به تلاش خود ادامه خواهد داد و این تلاش، مایه ستایش است با این حال تلاش، همه چیز نیست. او باید شکاف‌های فنی و روانی خود را رفع کند و در اوج بماند. تکواندو به توان و تجربه او کماکان نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=74899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.