6
دور پایانی لیگ برتر بسکتبال زنان

پیروزی اکسون برابر نفت آبادان در نخستین تقابل رده بندی

  • کد خبر : 79358
  • 19 اسفند 1400 - 15:37
پیروزی اکسون برابر نفت آبادان در نخستین تقابل رده بندی
اکسون نخستین دیدار رده بندی لیگ برتر بسکتبال زنان را برابر پالایش نفت آبادان با پیروزی پشت سر گذاشت و به کسب رتبه سوم لیگ امید.وار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در اولین رویارویی رده بندی لیگ برتر بسکتبال زنان امروز تیم اکسون تهران برابر پالایش نفت آبادان به پیروزی رسید تا رتبه سوم را در دسترس خود ببیند.

در سالن بسکتبال آزادی، امروز تیم اکسون با هدایت آزاده زمان پور موفق شد 83 بر 71 از سد پالایش نفت آبادان عبور کند و در موقعیت مناسبی برای سوم شدن در لیگ بسکتبال بانوان 1400 قرار گیرد.

در این بازی اکسون نیمه نخست را با قدرت آغاز کرد و 23 بر 16 در کوارتر اول و 24 بر 16 در کوارتر دوم برنده بازی شد و به نوعی کار حریف را در همین نیمه تمام کرد.

در کوارتر دوم نفت آبادان با بازگشتی فوق العاده اختلاف 15 امتیازی ایجاد شده در نیمه اول را به 4 رساند. برتری 21 بر 10 در کوارتر سوم برای آبادان نشان داد آنها اسب خود را برای جبران زین کرده اند.

با وجود برتری روانی آبادان در کوارتر سوم و پیش بینی ادامه روند برتری این تیم در آخرین بخش مسابقه، کوارتر چهارم با تیزهوشی اکسون همراه بود و آزاده زمان پور به سرعت تیمش را جمع و جور کرد.

اکسون در کوارتر پایانی 26 بر 18 برنده شد و در نهایت با برتری 83 بر 71 پیروز بازی بود. آبادان البته این فرصت را دارد که 48 ساعت دیگر شکست امروز را جبران کند.

تنها دبل دبل بازی امروز توسط مژگان خدادادی کاپیتان قزوینی تیم پالایش نفت آبادان ثبت شد. مژگان امروز در 36 دقیقه حضور در میدان، 14 امتیاز گرفت، 12 پاش منجر به گل داشت و 7 ریباند و 4 توپ ربایی ثبت کرد.

با این حال چهره شگفت انگیز بازی امروز نگین رسولی فوروارد شماره 10 اکسون بود. او در 39 دقیقه حضور در میدان آمار عجیب 35 پوئن را ثبت کرد که بیشترین امتیازی است که یک بازیکن در لیگ امسال کسب کرده است.

نگین رسولی در این بازی 5 بار اقدام به پرتاب سه امتیازی کرد که 4 بار آن موفق بود و این بازیکن نمره فوق العاده کارایی 33 را به دست آورد.

شیدا شجاعی دیگر بازیکن کلیدی اکسون نیز در 39 دقیقه بازی اکسون را به 20 پوئن رساند و 8 ریباند، 8 پاس منجر به گل و 2 توپ ربایی داشت.

سحر نجفی کاپیتان اکسون و سارا اعتماد به ترتیب 14 و 9 امتیاز برای اکسون به دست آوردند.

همچنین در ترکیب تیم پالایش نفت آبادان، الناز سیاهی، انیس مرادی، ناهیده اسدی و ساغر آجیلی به ترتیب 15،14،13 و 12 امتیاز کسب کردند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=79358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.