6
هفته بیستم سوپرلیگ فوتسال زنان

جام قهرمانی، دوباره در آغوش پیکان

  • کد خبر : 89449
  • 05 اسفند 1401 - 13:05
جام قهرمانی، دوباره در آغوش پیکان
پیکان با پیروزی قاطع برابر مس رفسنجان تا حدود زیادی تکلیف قهرمانی سوپرلیگ فوتسال زنان را مشخص کرد و قهرمانی بار دیگر متعلق به این تیم است.

به گزارش افرا ورزش، هفته بیستم سوپرلیگ فوتسال زنان امروز برگزار شد و در مهم ترین مسابقه در سالن قیانوری تهران، تیم پیکان 3 بر صفر برابر مس رفسنجان به پیروزی رسید.

در این بازی شاگردان نیلوفر اردلان در نیمه نخست با گل فرشته کریمی پیش افتادند، با یک گل به خودی اندوخته خود را بیشتر کردند و در نیمه دوم باز هم با فرشته کریمی، کار را یکسره کردند.

شلیک های تماشایی فرشته کریمی روی گل های اول و سوم پیکان به کمک این تیم آمد تا بازیکن کهنه کار پیکان نقشی مهم و تعیین کننده در پیروزی امروز میزبان ایفا کند.

مورد دیگر، نقش فرزانه توسلی دروازه بان پیکان بود. گل دوم پیکان با ارسال مستقیم او روی دروازه مس به ثمر رسید. او بارها در این بازی ناجی دروازه تیمش شد و از آن مهم تر، با قدرت بالای بازی با پای خود، از انتهای زمین بارها هم تیمی هایش را صاحب توپ و موقعیت می کرد.

سحر زمانی یک مهره دونده و پرانرژی برای پیکان بود و نسیمه غلامی نقش رهبری خود را در جریان بازی ایفا کرد.

در این میان نباید از تلاش مطهره توکلی دروازه بان مس هم به سادگی گذر کرد. او روی گل های خورده تیمش مقصر نبود و وی نیز در چند موقعیت، پیکان را برای گلزنی ناکام گذاشت.

مس رفسنجان در این بازی جانانه جنگید. هما آقایی همان طور که وعده داد بود با تمام توان برای تیمش مبارزه کرد، آسیب دید، موقعیت خلق کرد و دروازه تیمش را هم نجات داد.

با این حال، مس بُرندگی لازم برای پیروزی بر پیکان را نداشت و این از همان آغاز مسابقه مشهود بود به طوری که مس در سازماندهی کارهای هجومی ، کاملا دست بسته به نظر می رسید و تیمی برای گل نخوردن بود تا برای گل زدن.

نبود مهسا کمالی در ترکیب مس رفسنجان نقشی مهم و کلیدی در کاهش قدرت ایجاد خطر مس داشت. به نظر می رسید مس به آب و آتش زد و اگر همین انگیزه هم نبود شاید شکست سنگین تری متحمل می شد.

با این وجود مس در نیمه نخست و پیش از گل اول پیکان، روی دو موقعیت فوق العاده می توانست پیش بیفتد.

زهرا قلی زاده پاس هما آقایی را پشت به دروازه کنترل کرد و با چرخشی دیدنی و ضربه ای ناگهانی دروازه پیکان را تهدید کرد اما توپ با اختلافی ناچیز از کنار دروازه پیکان بیرون رفت.

در فرصت دوم، ضربه چیپ زهرا احمدی زاده در موقعیت تک به تک با فرزانه توسلی بی دقت زده شد. شاید تفاوت گل های زده دو تیم را همین صحنه ها و میزان بهره وری دو تیم از موقعیت ها تعیین کرد.

قضاوت مریم ناصری و اعظم گلزاری در این بازی متوسط بود. همچنین در نیمه دوم یک ضربه پنالتی به سود پیکان اعلام شد که با مشورت داوران، این پنالتی برگشت.

پیکان به لطف این پیروزی با 45 امتیاز صدر را حفظ کرد و عملا قهرمان لیگ است زیرا باید در هفته پایانی به مصاف پویندگان انتهای جدولی برود و پیروزی با نتیجه ای پرگل از حالا برای این تیم رزرو است.

پیکان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار می کند و نصر، جدی ترین رقیب پیکان در جایگاه دوم قرار می گیرد، درست همانند اتفاقی که در لیگ 1400 رخ داد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=89449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.