6
اتفاق تکراری برای لیگ و دانشگاه آزاد

سپاهان بار دیگر فاتح لیگ ووشو زنان شد

  • کد خبر : 89659
  • 09 اسفند 1401 - 12:48
سپاهان بار دیگر فاتح لیگ ووشو زنان شد
تیم ووشو سپاهان اصفهان بالاتر از چهار تیم دیگر حاضر در لیگ ووشو زنان فاتح این رقابت‌ها شد و با تفاضل امتیاز، بالاتر از دانشگاه آزاد ایستاد.

به گزارش افرا ورزش، پرونده لیگ ووشو زنان کشور امروز سه شنبه ۸ اسفند در آکادمی ووشو ورزشگاه آزادی تهران بسته شد و سپاهان این بار به سختی جام قهرمانی را بالای سر برد.

قهرمانی سپاهان حادثه‌ای تکراری در لیگ ووشو بانوان است. آن‌ها طی سال‌های اخیر، قدرت را در ووشو زنان در اختیار داشته‌اند اما امسال با وجود رقیبی آزاردهنده، قهرمان شدند.

دانشگاه آزاد، نزدیک‌ترین رقیب سپاهان همانند فصول پیشین به نایب‌قهرمانی بسنده کرد. دانشگاه آزاد از ابتدای لیگ نیز با توجه به وضعیت فنی سپاهان و جذب بهترین مهره‌ها، مدعی قهرمانی نبود اما در این فصل سپاهان را به شدت آزار داد.

سه تیم هیئت ووشو قم، هیئت ووشو البرز و هیئت خراسان جنوبی، سه تیم دیگر حاضر در لیگ امسال بودند. لیگی که تعداد تیم‌های کمتری نسبت به گذشته را در خود می‌دید.

افزایش هزینه‌های حضور در لیگ و اثرگذاری وضعیت اقتصادی کشور بر ورزش قهرمانی، سبب شده است تعداد تیم کمتری مایل به حضور در لیگ باشند و لیگی که در گذشته تعداد تیم دو رقمی هم به خود دیده بود، در سال ۱۴۰۱ تنها پنج تیم داشته باشد.

این مسابقات طی دو مرحله (هر مرحله طی ۲ روز) برگزار شد و هر تیم در مجموع دو مرحله، در هشت بازی تیمی با شمارش مجموع امتیازات تالو و ساندا، با حریفان رقابت کرد.

نتایج لیگ ووشو

بر اساس اعلام فدراسیون ووشو،دو تیم سپاهان و دانشگاه آزاد هر کدام ۲۱ امتیازی شدند که سپاهان به لطف تفاضل “انفرادی” بهتر به عنوان قهرمانی دست یافت و دانشگاه آزاد نایب قهرمان شد.

در پایان این پیکارها نیز تفاضل “انفرادی” سپاهان ۶۸ و تفاضل “انفرادی” دانشگاه آزاد ۶۴ اعلام شد.  همچنین هیئت ووشو قم با ۱۰ امتیاز به عنوان سومی لیگ برتر ووشو بانوان دست یافت.

دستاورد دانشگاه آزاد نسبت به سپاهان با وجود از دست دادن قهرمانی از این نظر اهمیت بیشتری دارد که آنها با تیمی کم نام و نشان تر، مهره های شاخص تر در تالو و ساندا را متوقف کردند. (پیروزی در بازی برگشت و هم امتیاز شدن با قهرمان)

دانشگاه آزاد ۱۲ - صفر هیئت ووشو قم

هیئت ووشو خراسان جنوبی ۴ - ۶ هیئت ووشو البرز

هیئت ووشو البرز صفر - ۱۲ سپاهان

هیئت ووشو خراسان جنوبی ۳ - ۸ هیئت ووشو قم

سپاهان ۷ - ۵ دانشگاه آزاد

هیئت ووشو البرز ۵ - ۵ هیئت ووشو قم

سپاهان ۱۱- صفر هیئت ووشو خراسان جنوبی

سپاهان ۱۰ - یک هیئت ووشو قم

دانشگاه آزاد ۱۰ - یک هیئت ووشو البرز

هیئت ووشو خراسان جنوبی صفر - ۱۱ دانشگاه آزاد

هیئت ووشو البرز یک – ۹ هیئت ووشو قم

سپاهان ۱۲ – صفر هیئت ووشو خراسان جنوبی

سپاهان ۱۲ – صفر هیئت ووشو قم

دانشگاه آزاد ۱۲ – صفر هیئت ووشو البرز

دانشگاه آزاد ۱۰ – ۲ هیئت ووشو قم

هیئت ووشو خراسان جنوبی ۵ – ۲ هیئت ووشو البرز

هیئت ووشو خراسان جنوبی صفر – ۱۲ دانشگاه آزاد

هیئت ووشو البرز صفر – ۱۲ سپاهان

هیئت ووشو خراسان جنوبی ۲ – ۸ هیئت ووشو قم

فولاد مبارکه سپاهان ۵ – ۷ دانشگاه آزاد

چرا سپاهان هر سال قهرمان می‌شود؟

این، یک واقعیت است که قهرمانی تکراری یک تیم در ادوار متوالی، یک فرآیند حوصله سربر و عامل کاهش جذابیت یک رویداد ورزشی است اما در ووشو زنان، عملاً راه چاره‌ای برای خروج از این وضعیت نیست.

سپاهان تنها باشگاهی است که برای ووشو زنان هزینه می‌کند و ملی پوشان ساندا و تالو با پیوستن به سپاهان می‌توانند حداقل بخشی از هزینه‌های سالانه خود در ورزش قهرمانی را جبران کنند.

بدین ترتیب، سپاهان به تیمی تبدیل شده که بهترین‌ها را در اختیار می‌گیرد و در نتیجه، در ساندا و تالو بی‌رقیب است.

دانشگاه آزاد که در گذشته قهرمان لیگ می‌شد اکنون قادر به رقابت مالی با سپاهان نیست گرچه آنها امسال نشان دادند که قابلیت ایستادگی در برابر رقیب ثروتمند را دارند و با تفاضل، قهرمانی را به حریف واگذار کردند.

آیا راهی برای برون رفت از لیگ تک قطبی وجود دارد؟ ورود حامیان مالی قوی به لیگ، تنها راه است اما با توجه به بحران‌های فزاینده اقتصادی در ایران، شانس ورود حامیان مالی بیشتر به ووشو، هر سال کمرنگ‌تر از سال گذشته می‌شود.

آیا لیگ به تیم‌های ملی کمک می‌کند؟

دختران سانداکار و تالوکار به طور کلی در جریان سه رقابت اصلی می‌توانند خود را نشان دهند: لیگ، مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات انتخابی تیم ملی.

با این وصف، لیگ، میدانی برای کسب تجربیات بیشتر و یک نمایشگاه برای عرضه توانمندی‌های انسانی ووشو است اما زمانی می‌توان لیگ را برای تیم ملی، دارای تأثیر کافی دانست که لیگ تعداد تیم بیشتری داشته باشد و یک ووشوکار را در زمان بیشتری از سال درگیر خود کند.

در پایان لیگ ووشو بانوان 1401 جای خالی دختران ووشوکار شبستر، کرمانشاه، خراسان رضوی، خوزستان و مازندران را خالی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=89659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.