11
نه مسابقه‌ای و نه برنامه‌ای

زبان بی‌زبانی: فوتسال زنان مهم نیست

  • کد خبر : 92031
  • 04 تیر 1402 - 9:57
زبان بی‌زبانی: فوتسال زنان مهم نیست
کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتسال زنان را رها کرده است. با وجود امیدواری به برنامه‌های تازه فیفا، بخش قاره‌ای این نهاد برنامه‌ای برای آن ندارد.

به گزارش افرا ورزش، رویکرد کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد برگزاری مسابقات فوتسال زنان آسیا مشخص کرده که این نهاد قصد ندارد روی فوتسال زنان سرمایه‌گذاری کند.

از سال ۲۰۱۸ که دومین دوره مسابقات فوتسال زنان آسیا برگزار شد و با قهرمانی ایران نیز همراه بود، تاکنون که ۵ سال از آن زمان می‌گذرد دوره جدیدی برگزار نشده و برنامه‌ای نیز برای برگزاری سومین دوره آن اعلام نشده است.

این در حالی است که سال گذشته، فیفا اعلام کرد قصد دارد در آینده جام جهانی فوتسال زنان را راه‌اندازی کند و پیش‌بینی می‌شد این موضع فیفا سبب ایجاد پویایی در قاره‌ها برای توسعه فوتسال زنان شود؛ اما حداقل در آسیا که چنین اتفاقی رخ نداد.

واقعیت این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتسال زنان به‌عنوان یک برنامه جدی فکر نمی‌کند و تمرکز خود را در بخش زنان بر توسعه فوتبال قرار داده است.

از سوی دیگر در ایران، دو قهرمانی پیاپی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ سبب شد موجی از امید و انگیزه میان دختران فوتسالیست یا علاقه‌مند به فوتسال ایجاد شود بااین‌حال این انگیزه به‌تدریج در حال رنگ‌باختن است.

نسلی از بازیکنان ملی‌پوش که امیدوار بودند همچنان به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش شناخته شوند اکنون پس از ۵ سال و بدون برگزاری حتی یک مسابقه رسمی، در حال افزایش سن هستند و نسل موفق و طلایی تیم ملی ممکن است دیگر فرصت حضور در این رویداد را نیابد.

موضوع رایزنی فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا بر سر احیای مسابقات فوتسال زنان آسیا مطرح است؛ اما تاکنون هیچ نشانه مثبت یا خبر امیدبخشی در این باره دیده و منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=92031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.