4
مسابقات دوومیدانی غرب آسیا 2024

اقتدار دختران دوومیدانی‌کار ایران در بصره

  • کد خبر : 97129
  • 13 خرداد 1403 - 8:06
اقتدار دختران دوومیدانی‌کار ایران در بصره
دختران دوومیدانی کار ایران در پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی غرب آسیا درخشیدند و در قهرمانی آسان و قاطع تیم ایران نقش مهمی ایفا کردند.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات دوومیدانی غرب آسیا شامگاه شنبه 12 خرداد 1403 در بصره عراق پایان یافت و تیم ملی ایران در دو بخش زنان و مردان با اختلاف نسبت به سایر رقبا قهرمان شد.

ایران در این مسابقات ٢١ طلا، ١۶ نقره و ٣ برنز کسب کرد که ١٧ طلا، ١٢ نقره و ٢ برنز سهم دختران دوومیدانی‌کار بود و و ۴ رکورد ملی نیز بهبود یافت.

در پنجمین دوره رقابتهای غرب آسیا، نازنین فاطمه عیدیان رکورد ملی دو ۴٠٠ متر جوانان کشور را شکست و تکتم دستاربندان در ٨٠٠ متر، پریسا عرب در ۵٠٠٠ متر و تیم ۴ در ۴٠٠ متر رکورد ملی رده سنی بزرگسالان را بهبود بخشیدند.

در پرش با نیزه مهسا میرزا طبیبی رکورددار این ماده با عبور از مانع ٣،٨٠ متر و سمیرا کرد علی با حد نصاب ٣.۴٠ متر به ترتیب به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند.

پریسا عرب رکورددار دو ١٠٠٠٠ متر کشورمان با پشت سر گذاشتن رقبای خود و ثبت زمان ۳۶:۴۷.۰۰ دقیقه بعنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.

الهام هاشمی نماینده مازندرانی کشورمان در پرتاب وزنه با ثبت حدنصاب ۱۳.۷۷ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت.  در این ماده پس از او زهرا امیدوار دیگر نماینده کشورمان با نتیجه.۱۳.۱۴ متر متر نایب قهرمان شد و‌ بر سکوی دوم ایستاد .

فاطمه زهرا قلعه نویی نماینده اهل تهران تیم ملی کشورمان در ۵۰۰۰ متر پیاده روی با ثبت حدنصاب ۲۷:۳۹.۰۰ دقیقه قهرمان شد و مدال طلا گرفت.

در این ماده پس از قلعه نویی زینب احدی دیگر نماینده کشورمان با با ثبت زمان ۳۰:۰۰.۰۰ دقیقه نایب قهرمان شد و‌ بر سکوی دوم ایستاد .

در پرش طول ریحانه مبینی رکورددار ملی پرش طول با ثبت حدنصاب ۶.۲۲ متر بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد.  الهه رحیمی فر دیگر نیز با نتیجه ۵.۸۹ متر نایب قهرمان شد و مدال نقره گرفت.

در دو ۴٠٠ متر نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۵۵.٢٨ ثانیه موفق شد بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرده و مدال طلا را ازآن خود کند.

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با ۵۵.۴۳ثانیه (۱۴۰۲/۲/۱۵ – کرج) در اختیار خودش بود نیز را بهبودبخشید.

همچنین کژان رستمی دونده کردستانی تیم ملی دوومیدانی کشورمان با ثبت زمان ۵۶.۵۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد.

در دو ٨٠٠ متر تکتم دستاربندان با ثبت زمان ٢:٠٨.٢٠ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی که با زمان ٢:٠٨.٨۶ دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱-تهران)متعلق به خودش بود، قهرمان شد و مدال طلا گرفت.

پس از او نگین آذری عدالت دونده تهرانی با ثبت زمان ٢:١٠.٣۵ دقیقه موفق شد گردن آویز نقره را به خود اختصاص دهد و نایب قهرمان شود.

در ماده پرتاب چکش ملیکا نوروزی پرتابگر خوش آتیه با ثبت حدنصاب ۵۶.۵٢ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. همچنین زهرا عرب رستمی رکورد دار ملی کشورمان در این ماده با ثبت نتیجه ۵۴.۳۶ متر بعنوان نایب قهرمان بر سکوی دوم ایستاد و نقره ای شد.

در ماده ٣٠٠٠ متر با مانع حدیثه رئوف نماینده شایسته دوهای استقامت با ثبت زمان ١١:٢٠.٢۶ دقیقه بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد قهرمان شد و هشتمین مدال طلا تیم‌کشورمان در روز دوم این مسابقات را کسب نمود.

در دو ۵٠٠٠ متر پریسا عرب با ثبت حد نصاب،۱۶:۳۷.۸۰ دقیقه عنوان نخست و مدال طلا این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. وی با ثبت این زمان رکورد ملی ماده ۵۰۰۰ متر را با حد نصاب ۱۶:۳۷.۸۴ دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱ – تهران) در اختیار خودش بود را بهبود بخشد.

در دو ۴۰۰ متر با مانع نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۱:۰۰.۹۹ دقیقه قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد.  همچنین شهلا محمودی دیگر با ثبت زمان ۱:۰۱.۵۱ دقیقه بعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و نایب قهرمان شد.

در پرش ارتفاع عسل‌علی‌قلی با عبور از مانع ۱،۷۰ متر نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت. پس از او محیا نعیمی دیگر نماینده کشورمان نیز با عبور از ارتفاع ۱.۷۰ متر و یک خطای بیشتر درجایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت.

در پرتاب نیزه مانا حسینی با ثبت حد نصاب ۵۰.۵۷ متر بعنوان قهرمانی رسید.

در پرش سه گام مریم کاظمی با ثبت حدنصاب ١٢.٨٢ متر به مدال طلا رسید و قهرمان شد. سارینا ساعدی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با حدنصاب ١٢.٣۵ در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

در پرتاب دیسک مهلا محروقی با ثبت نتیجه ۴٩.۴۲ متر قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد. پس از او ژاله کاردان با ثبت حدنصاب ۴۶.۴۴ متر نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت.

در دو ١۵٠٠ متر پریچهر شاهی با پشت سر گذاشتن رقبا و ثبت زمان ۴:٣٨.٣۶ دقیقه مقتدرانه قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد

در دو ۴ در ١٠٠ متر امدادی تیم ملی دوومیدانی زنان متشکل از؛ سارینا ساعدی، صبا خراسانی، الهه رحیمی فر و ریحانه مبینی، با ثبت زمان ۴٩.٣۶ ثانیه به مدال برنز رسیدند.

در ماده هفتگانه فاطمه محیطی زاده رکورددار رده سنی جوانان با کسب ۵٢۴٩ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. پس از او صبا خراسانی دیگر نماینده کشورمان با کسب ۵٠٣۴ امتیاز به مدال نقره دست یافت.

تیم ملی بانوان متشکل از؛ نازنین فاطمه عیدیان، کژان رستمی، شهلا محمودی و نگین آذری عدالت، در دو ۴ در ۴٠٠ متر امدادی با ثبت زمان ٣:۴۶.٧٢ دقیقه ضمن ایستادن بر سکوی قهرمانی رکورد ملی را شکستند.

رکورد قبلی این ماده با زمان٣:۵٠.٠٨ دقیقه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی(لیگ -١۴٠٢- مریم محبی، نازنین عیدیان، ساجده فانی و نگین آذری عدالت) بود.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=97129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.