13

پیروزی تیم ملی فوتبال جوانان برابر اردن / گلایه خسرویار: چرا تماشاگر نداریم؟

  • کد خبر : 11559
  • 02 مهر 1397 - 17:19
پیروزی تیم ملی فوتبال جوانان برابر اردن / گلایه خسرویار: چرا تماشاگر نداریم؟

تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران امروز در مسابقه ای دوستانه در ورزشگاه آرارات تهران موفق شد 3 بر یک اردن را شکست دهد. آیا این شروعی امید بخش برای تیم کتایون خسرویار است؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ‎ ، دختران فوتبالیست ایران با هدایت کتایون خسرویار امروز دوشنبه دوم مهر در یک بازی تدارکاتی در تهران توانستند اردن را 3 بر یک شکست دهند آن هم در شرایطی که بار دیگر عدم استقبال زنان از مسابقات تیم های ملی خود را نشان داد.

در بازی امروز ورزشگاه آرارات ، اردن در دقیقه 29 گل زد اما فاطمه قاسمی با دو گل در دقایق 31 و 41 که دومی از روی نقطه پنالتی بود ایران را در نیمه نخست برنده به رختکن فرستاد. در نیمه دوم سمیرا محمود پور در دقیقه ۵۲ گل سوم ایران را زد و کار حریف غرب آسیایی را تمام کرد.

نکته ویژه در مورد این بازی کمبود تماشاگر در ورزشگاه محل برگزاری بود. استقبالی از بازی صورت نگرفته بود و همین موضوع در اظهارات کتایون خسرویار در انتهای بازی نیز مطرح شد.

موضوع استقبال زنان از مسابقات ورزشی مختص بانوان یکی از مسائل مغفول مانده است و به عنوان یک پیش فرض در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها و مسابقات ورزشی مردان عنوان می شود اما به نظر می رسد زنان با تیم های ملی زنان غریبه اند.

ایران و اردن یک بار دیگر روز چهارشنبه 4 مهر با هم روبرو می شوند. تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران آبان ماه در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا شرکت می کند. ایران در این رقابت ها با تیم های میانمار، لائوس و فلسطین همگروه است.

خسرویار در مورد بازی چه گفت؟

به نقل از مهر ، کتایون خسرویار سرمربی تیم ایران بعد از این مسابقه گفت: این صد درصد توان بازیکنان ما نبود. به همین دلیل از عملکرد آنها تقریبا ناراضی ام چرا که می توانستند بهتر بازی کنند. این تیم در تمرینات خود بسیار بهتر عمل می کند و شاید چون امروز در زمین خودمان میزبان بودیم نتوانستند آنطور که باید بازی کنند!

خسرویار تصریح کرد: خوشبختانه دست من برای تعویض باز است و می توانم تعویض های خوبی انجام دهم. در بازی دوم خود مقابل اردن با یک ترکیب جدید و استراتژی جدید به زمین خواهیم رفت. نقطه مثبت دیگر تیم ما این است که از نظر بدنسازی مشکلی نداریم و از دقیقه ۳۰ به بعد بازی بازیکنانم عملکرد خوبی داشتند. از سمت چپ تیم بسیار راضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا دیدار تدارکاتی مقابل اردن مورد قبول شما هست یا خیر، گفت: بله من از برگزاری این دیدار مقابل اردن راضی هستم چرا که نمی خواهم روحیه بازیکنانم در مقابله با یک تیم بسیار قوی خراب شود. البته اردن نیز تیم خیلی ضعیفی نیست، آنها سابقه حضور در رقابت های جام جهانی را دارند و ما نیز دائما با تیم بزرگسال خود در حال برگزاری دیدارهای دوستانه هستیم. یادمان نرود تیم ایران از صفر ساخته شده است و ما تیم پایه قوی نداشته ایم.

خسرویار در ادامه درباره پیش بینی اش از حضور تیم فوتبال دختران در دور مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا و کسب نتیجه گفت: میانمار یکی از تیم های حاضر در گروه ماست که بسیار قدرتمند است و تیم پایه خوبی دارد که فوتبال را خوب آموزش دیده اند. آنها سیستم بسیار فوق العاده ای دارند و یک مربی هلندی نیز حدود ۵ سال با آنها کار کرده است. فلسطین دیگر تیم همگروه ما هفت بازیکن لژیونر دارد که در کشورهایی مانند انگلیس و آلمان توپ می زنند. بازی های سختی در پیش داریم اما اگر ملی پوشان ما بخواهند می توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=11559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.