14
والیبال زنان قهرمانی آسیا 2019

ایران ۱ چین تایپه ۳ | استیصال تیم خسته، تیم بی دفاع

  • کد خبر : 26941
  • 01 شهریور 1398 - 9:52
ایران ۱ چین تایپه ۳ | استیصال تیم خسته، تیم بی دفاع
تیم ملی والیبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در مرحله دوم والیبال زنان آسیا در کره جنوبی برابر چین تایپه شکستی غیر منتظره را متحمل شد

به گزارش افرا ورزش، با برنامه ریزی عجیب و کاملا غیر اصولی کنفدراسیون والیبال آسیا تیم ملی والیبال زنان ایران در فاصله حدود ۱۵ ساعت پس از مسابقه برابر تایلند، برابر تیم ملی چین تایپه به میدان رفت و ۳ بر یک مغلوب شد.

چند هفته پیش، قبل از این که دختران ایران عازم مسابقات قهرمانی آسیا شوند نسبت به تیم ملی امید زیادی داشتیم و این امید امروز گرچه در سطح پایین تری قرار دارد اما چیزی از احترام ما نسبت به “تیم” کم نمی کند. باید بپذیریم که در دوران گذار قرار داریم و این گذار، هزینه دارد و صبر می خواهد.

شاگردان جواد مهرگان پس از دیدار سنگین برابر تایلند و شکست ۳ بر صفر برابر این تیم، امید زیادی به پیروزی برابر چین تایپه داشتند و اذهان عمومی نیز منتظر شنیدن خبر برتری ایران بر چین تایپه بود اما خستگی واضح میل پوشان کار ایران را دشوار کرد گرچه جواد مهرگان اعتقاد دارد تیمش خسته نیست بلکه تمرکز و جسارت می خواهد.

با وجود این نظر سرمربی، پس از پیروزی در ست اول و نبردی نزدیک تا آخرین امتیازات در ست دوم، انرژی و توان ملی پوشان ایران به نحو چشمگیری افت کرد و اوج این افت فاحش در ست چهارم رخ داد زمانی که ایران نتوانست بیش از ۱۲ پوئن در این ست کسب کند و شکست را در ست چهارم کاملا پذیرفته بود.

در این مسابقه ایران در ست اول ۲۵ بر ۲۲ حریف را شکست داد اما چین تایپه در نبرد حساس ست دوم و در شرایطی که برتری ایران می توانست کار پیروزی را تا حدود زیادی تمام کند ۲۵ بر ۲۳ برنده شد تا دو تیم در عدد یک در ست شماری به تساوی برسند.

در ست سوم چین تایپه توانست ۲۵ بر ۱۹ پیروز میدان شود و سرانجام در ست چهارم، ۲۵ بر ۱۲ ایران را شکست داد. تلاش بازیکنان ایران در جریان بازی قابل ستایش بود اما بار دیگر اشتباهات فردی در لحظات حساس مسابقه ایران را از هدف دور کرد.

کاپیتان مائده برهانی که سنگینی بار انتظارات از او در چهره اش هویدا بود تلاش نافرجامی برای بازگرداندن ایران به جاده پیروزی داشت. درخشش مونا آشفته که به نظر می رسد در مسیر تکامل فنی قدم برمی دارد در این بازی کافی نبود اگر چه او نیز بدون تردید به تجربه بیشتر و انتخاب های عاقلانه تر در لحظات بحرانی نیاز دارد.

در ترکیب ایران شبنم علیخانی و مهسا کدخدا در جریان بازی نمایشی سینوسی داشتند. گاهی در نقش فرشته ناجی و گاهی در قواره بازیکنی معمولی. ایران بار دیگر در دفاع روی تور و همچنین دریافت ها در انتهای زمین ضعف هایی نشان داد. دفاع روی تور عامل تفاوت دو تیم در این بازی بود و اغراق نیست اگر بگوییم همین آیتم تفاوت نتیجه را رقم زد.

استیصال جواد مهرگان در ست چهارم از این نظر دردناک بود که دیگر سلاحی برای مقابله با حریف نداشت. از یک طرف تصمیم گیری هایی شتاب زده و از سوی دیگر بدن های خسته دخترها به آن ها اجازه دفاع بیرحمانه و حمله بی محابا را نمی داد و ضریب اشتباهات نزد بازیکنان ایران در ست پایانی به اوج خود رسید.

دختران ایران اکنون باید به سرعت با ریکاوری اصولی خود را مهیای بازی آینده کنند. در ۴ بازی در سئول ۳ بازی را باخته ایم و این نتیجه ای نیست که بتوانیم بابت آن سربلند باشیم اما ایران همچنان ایستاده است و دست از تلاش نمی کشد. فردا روز دیگری است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=26941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.