13

فریبا سلیمانی : تیم ملی والیبال پس از هر تورنمنت رها می‌شود | جای خالی سودابه باقرپور در سئول حس شد

  • کد خبر : 27581
  • 06 شهریور 1398 - 15:21
فریبا سلیمانی : تیم ملی والیبال پس از هر تورنمنت رها می‌شود | جای خالی سودابه باقرپور در سئول حس شد

فریبا سلیمانی مربی شاخص والیبال بانوان ایران در گفتگویی به تشریح نظرات خود پیرامون حضور تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا در کره جنوبی پرداخت و تیم ملی را نیازمند ارزیابی عملکرد، سازماندهی استراتژی و برنامه ریزی مناسب در اردوهای برون مرزی پیش فصل عنوان کرد.

فریبا سلیمانی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس درباره عملکرد تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: پیش از هر چیز باید از زحمات بازیکنان و کادر فنی در مسابقات والیبال قهرمانی آسیات قدردانی کنم. با توجه به احترام به نظر و افکار همکارانم و استفاده از تاکتیک‌های آن‌ها، نظر من این است که با توجه به اینکه بهترین‌های والیبال زنان جهان در آسیایی شرقی هستند ما نباید سبک بازی خود را به سبک اروپا نزدیک کنیم بلکه باید به سمت مدل کاری تیم‌های آسیای شرقی که در المپیک و مسابقات جهانی بهترین مقام هارا دارند نزدیک کنیم.

او ادامه داد: در بعد فنی سوالاتی وجود دارد. تیم ملی با ۳ دریافت کننده به جای ۴ دریافت کننده به کره رفت و همچنین ۳ لیبرو به مسابقات برده شدند که یک لیبرو به جای دریافت کننده تغییر پست داد. همچنین در زمینه آماده سازی پیش از شروع تورنمنت، به نظر می‌رسد شرکت در تورنمنت اروپا فاقد نتایج مفید برای تیم از نظر سطح مسابقات بوده است

مربی باتجربه والیبال ایران گفت: از زمان حضور مربی خارجی در تیم ملی والیبال بانوان تا این دوره، از نظر امکانات و مسابقات تدارکاتی برای تیم دختران کوتاهی نشده است پس نمی‌توانیم روی موضوع عدم حمایت تکیه کنیم. وقتی برای تیم هزینه می‌شود باید در مسابقات و تورنمنت‌های باکیفیت‌تری شرکت کنیم تا در مسابقات رسمی حاصل آن را ببینیم.

وی در مورد خط خوردن سودابه باقرپور دومین بازیکن سرعتی پس از فرنوش شیخی عنوان کرد: هر مربی و کادر نظر خاص خودش را دارد و ما در کنار این تیم حضور نداشته‌ایم. من گفته‌های خود بازیکن را در مصاحبه‌ای دیدم که ظاهراً اول به خاطر مسائل فنی خط خورد و بعد فرصت دادند و جبران کرد و برگشت. در نهایت به خاطر اینکه قوانین وشرایط اردو را رعایت نکرده خط خورده که با توجه به شناخت اخلاقی از باقرپور، چنین موضوعی دور از انتظار به نظر می‌رسد. البته باید تاکید کنم من در اردو حضور نداشتم که نظر قاطعی در مورد این موضوع بدهم.

سلیمانی افزود: در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا، مربیان جوانگرایی کردند و این جوانگرایی را ناشی از سیاست فدراسیون والیبال عنوان کردند اما در این دوره تصمیمات جدیدی گرفته شد و به نظر می‌رسد هدف، نتیجه گیری بود. در مجموع می‌توانم بگویم جای خالی سودابه باقرپور به عنوان یکی از مدافعان خوب ما احساس شد.

مربی باسابقه والیبال ایران با اشاره به این که مربیان گذشته به اندازه امروز، ابزار نداشته‌اند گفت: زمانی که یک دوره تورنمنت به پایان می‌رسد تیم تا تورنمنت رها می‌شود. البته در جریان و شروع مسابقات، تخریب برخی مربیان گذشته از سوی برخی رسانه‌ای ها، اتفاق می افتد که این موضوع در این دوره بیش از حد انتظار بود. مطرح کردن شانس رفتن تیم ملی به جمع چهار تیم و زیر سؤال بردن بقیه در طی سال‌ها با دست خالی و بدون ابزار شاید نکته جالبی نبود.

او با بیان این که بیشترین مشکل ما نداشتن کمیته فنی و مربیان بعد از مسابقات و آسیب شناسی است تاکید کرد: برنامه ریزی دوره‌های بعدی را باید با آسیب شناسی مناسب عملکرد گذشته انجام داد و این ضعف، سال‌ها است برای ما در تمامی رده‌های بانوان وآقایان وجود دارد. آینده والیبال ایران با امید به آینده بهتر و سرمایه گذاری و حمایت بیشتر دخترانمان وشرکت در مسابقات بین المللی مفید و بیشتر روشن خواهد بود. برای صعود در آسیا باید به اندازه به پسرانمان، به دختران هم توجه شود تا بتوان انتظار موفقیت‌های بیشتر داشت.

سلیمانی در مورد این که آیا در حال حاضر باید از تیم ملی انتقاد شود یا حمایت گفت: انتقاد به معنای این نیست که از تیم ملی حمایت نمی‌کنیم. هم من و هم سایر همکاران من همیشه حامی دخترانمان و مربیان ملی هستیم و خواهیم بود. زمانی که رسانه‌ها از ما در مورد عملکرد تیم ملی سؤال می‌کنند باید بدون تخریب نظراتمان را بیان کنیم و سوالاتی را مطرح کنیم که به پیشرفت تیم ملی بینجامد.

چهره شاخص والیبال زنان ایران گفت: همه ما فقط در اسم و به طور ظاهری، خانواده والیبال هستیم اما در فدراسیون والیبال در عمل چنین چیزی نیست. اتفاق خوب امسال پخش زنده مسابقات تیم ملی والیبال بانوان از یک رسانه در خارج از کشور بود و امیدوارم زمینه پخش مسابقات از رسانه ملی کشورمان فراهم شود.

او همچنین اظهار کرد: پیش از شروع مسابقات قهرمانی آسیا بارها روی نتیجه گیری تیم و حضور در جمع ۴ تیم پایانی تاکید شد. این موضوع بیش از آن که به تیم انگیزه و انرژی برای تلاش بیشتر بدهد سبب افزایش فشار روانی شد و به تیم زمان رویارویی با تیمها وشرایط غیر قابل پیش بینی با آنچه گفته شده بوده آسیب زد با این حال مطرح شدن این موضوع نشان می‌داد که تیم ملی در کره واقعاً به دنبال چنین نتیجه‌ای بود. پس از پایان مسابقات این طور از سوی کادر فنی عنوان شد که نتیجه برای تیم اهمیتی نداشته است و همین که تیم ملی نمایش بهتری داشته کافی است. این دو منظر را متناقض می دانم.

iwsports instagram telegram افسانه باقری از فدراسیون کاراته رفت | اشرف امینی و چالش‌های جانشینی باقری

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=27581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.