15

ووشوی قهرمانی جهان در چین | 3 طلا، 2 نقره و یک برنز به دختران ایران تعلق گرفت

  • کد خبر : 31326
  • 01 آبان 1398 - 9:14
ووشوی قهرمانی جهان در چین | 3 طلا، 2 نقره و یک برنز به دختران ایران تعلق گرفت

در پایان پانزدهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان در شانگهای چین دختران ایران ۶ مدال کسب کردند و هیچ یک از بانوان ووشوکار دست خالی نماندند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت های ووشوی قهرمانی جهان در چین در حالی برگزار شد که تیم ووشوی زنان ایران با ۳ سانداکار و ۲ تالوکار در این رقابت ها شرکت کرده بود.

در ساندا هر ۳ ووشوکار ایران شامل مریم هاشمی، الهه منصوریان و شهربانو منصوریان طلایی شدند و در تالو زهرا کیانی یک برنز و هانیه رجبی ۲ نقره به دست آوردند.

در این رقابت ها در بخش ساندا، «الهه منصوريان» در وزن ۶۵ کيلوگرم زنان پس از استراحت در دور نخست، برابر «آليس کوردونير» از فرانسه به برتري دست يافت. وی در مرحله نیمه نهایی برابر “لیدا سلماح” از لبنان به برتری دست یافت و فینالیست شد.

منصوریان در راند دوم، حریف را ناک اوت کرد.الهه در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف “اژه شاکر” از ترکیه رفت و این حریف را در ۲ راند شکست داد و طلایی شد تا قهرمانی را در شرق آسیا جشن بگیرد.

شهربانو منصوریان” نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم ساندای زنان پس از استراحت در دور نخست، برابر “کریستینا نورازووا” از روسیه در ۲ راند متوالی و با اقتدار به برتری دست یافت و فینالیست شد.

شهربانو در ديدار پاياني وزن منهاي ۷۰ کيلوگرم سانداي زنان،  برابر «کريستينا اوليورا» از برزيل قرار گرفت و در همان راند نخست، اختلاف را به ۱۲ امتياز رساند و برنده شد.

“مریم هاشمی” در ۷۵ کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست به مصاف  “حبا محمد” از مصر رفت و در همان راند نخست با رساندن اختلاف امتیاز به عدد ۱۲؛ برنده شد و به فینال رسید.

هاشمی در ديدار پاياني وزن منهاي ۷۵ کيلوگرم برابر «پونا» از هند ايستاد و در پايان دو راند مبارزه هوشمنادنه به پيروزي رسيد و طلايي شد. اين پنجمين مدال طلاي، هاشمي در ادوار مختلف مسابقات قهرماني جهان است.

در تالو و در فرم “نن دائو” ، هانیه رجبی  با کسب امتیاز ۹.۴۹ به مدال نقره دست یافت. در این فرم نماینده مالزی با ۹‌.۶۱ طلا گرفت و تالوکار از ازبکستان با ۹.۴۸ به مدال برنز رسید.

رجبی سپس در فرم “نن گوئن” زنان موفقیت خود را در نن دائو تکرار کرد و در این فرم نیز به مدال نقره دست یافت تا مسابقات را با ۲ نقره به پایان ببرد. در فرم “نن گوئن”نماینده هنگ کنگ اول و آمریکا سوم شد.

دیگر نماینده ایران در تالوی بانوان، زهرا کیانی بود که در فرم “جین شو” با امتیاز ۹.۵۴ در رتبه چهارم قرار گرفت. نمایندگان ماکائو، ویتنام و کره جنوبی در رتبه های اول تا سوم ایستادند.

وی در فرم “چانگ چوان” به هدف خود رسید و با امتیاز ۹.۶۴ به مدال برنز دست یافت تا روند مدال آوری تالوکاران ادامه یابد. در این فرم نمایندگان چین و ماکائو به رتبه های اول و دوم رسیدند.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=31326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.