16

ترکیب تیم‌ ملی تکواندو در ویتنام با کیمیا و ناهید ؛ فرصتی برای تثبیت جایگاه کمرانی

  • کد خبر : 3645
  • 08 اردیبهشت 1397 - 13:02
ترکیب تیم‌ ملی تکواندو در ویتنام با کیمیا و ناهید ؛ فرصتی برای تثبیت جایگاه کمرانی

با اعلام مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ ملی تکواندو زنان کشورمان، ترکیب تیم‌ ملی تکواندو بانوان برای حضور در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ مشخص شده است. مسابقاتی برای تثبیت جایگاه ستاره های پرامیدمان و البته مهرو کمرانی.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ روزهای حساسی برای تیم ملی تکواندوی بانوان ایران در پیش است و پس از مسابقات جهانی تکواندو نوجوانان در تونس ، تکواندوی زنان ایران دومین رویداد بزرگ و مهم خود را تجربه خواهد کرد.

مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در پیش است و این مسابقات در قاره کهن به عدد 23 می رسد. دختران تکواندوی ایران از 5 خرداد کارشان را بر روی شیاپ چانگ هوشی مینه ویتنام آغاز می کنند و 48 ساعت حساس و پرفشار در پیش خواهند داشت.

مهرو کمرانی پس از طی کردن ره صد ساله با موفقیت در المپیک ریو حالا ماموریت جدیدی دارد. او در کنار تسلی تاثیرگذار در تاریخ تکواندوی ایران ، می خواهد جایگاه خود در تکواندوی ایران را تثبیت کند و این تثبیت ، مستلزم موفقیت تیم در ویتنام است.

کمرانی در 3 سال اخیر ، به تدریج خود را به عنوان گل سرسبد مربیان تکواندوی ایران مطرح کرده است. به اندازه کافی تجربه دارد و موفقیت کیمیا در ریو ، رزومه او را در عصر مربیگری اش ، پر و پیمان کرد. امیدواریم که در ویتنام پر و پیمان تر شود.

ترکیب ملی پوشان ، همیشگی های جوان

به شنیدن نام های روحیه بخشی مثل کیمیا علیزاده ، ناهید کیانی و زهرا پور اسماعیل عادت داریم. نام های امیدبخش حالا در ویتنام به همه ما دلگرمی می دهند. مهر کمرانی پس از یک سلسله اردو و تمرینات متوالی به ترکیب نهایی خود در ویتنام دست یافته است.

در ترکیب تیم‌ ملی تکواندو ناهید کیانی در وزن 49- کیلوگرم، طیبه پارسا در وزن 57- کیلوگرم، کیمیا علیزاده در وزن 62- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در وزن 67- کیلوگرم، هانیه اخلاقی در وزن 73- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل در وزن 73+ کیلوگرم حاضر هستند.

به این جمع کیانا اخوان در وزن 46- کیلوگرم و سودابه پورصادقی در وزن 49- کیلوگرم را هم اضافه کنید. چهره های برجسته جام ریاست فدراسیون جهانی در قاره آسیا به میزبانی ازبکستان که سهمیه ورود به این تورنمنت را کسب کرده اند.

نگاهی به ترکیب تیم ملی می گوید ستون تکواندوی بانوان ایران ، جوان ها هستند. همین نفرات می توانند تا مدت ها ترکیب تیم ملی را در وضعیتی “کم تغییر” نگاه دارند و خبر بهتر این است که اگر قرار باشد جایگاه این نفرات تهدید شود ، این تهدید از سوی جوان تر صورت می گیرد گرچه هرگز برای پرورش مدال آوران المپیکی بیشتر ، نباید به موجودی فعلی اکتفا کنیم.

مهرو کمرانی در تیم ملی تنها نیست. ریحانه فولادی، مهناز حسین زاده و زهرا حاجی وند مربیان ما در ترکیب تیم‌ ملی تکواندو هستند. آن ها که نامشان شاید کمتر برده شود اما بدون تردید بخش مهمی از کار بر روی دوش آن ها است.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=3645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.