16

هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال | نامی نو به سپهرداد هم باخت ؛ برتری گروه بهمن برابر نفت

  • کد خبر : 39585
  • 12 دی 1398 - 14:55
هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال | نامی نو به سپهرداد هم باخت ؛ برتری گروه بهمن برابر نفت

هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال بانوان با پیروزی بزرگ سپهرداد برابر نامی نو اصفهان دنبال شد تا نامی نو یک هفته پس از شکست در خانه برابر گروه بهمن، برابر سپهرداد هم بازنده شود. گروه بهمن نیز برابر پالایش نفت آبادان در مسابقه‌ای دیدنی به پیروزی رسید.

آی دبلیو اسپورتس – هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز پنج شنبه ۱۲ دی ۹۸ با برگزاری ۶ مسابقه به انجام رسید و تیم‌های حاضر در گروه‌های یک و دو این رقابت‌ها هفتمین دیدار فصل خود و دومین بازی از دور برگشت مرحله گروهی را برگزار کردند.

نامی نو روی نوار ناکامی

در مهم‌ترین و جذاب ترین بازی امروز در سالن انرژی اتمی تهران، تیم سپهرداد میزبان تیم نامی نو اصفهان بود که نبرد دو تیم در یک رالی تمام عیار و نفس گیر با برتری ۶۹ بر ۶۸ سپهرداد به پایان رسید تا نامی نو طی یک هفته دومین شکست متوالی را تجربه کند.

نامی نو که هفته گذشته در خانه به بانوان شهر گرگان باخت و صدر جدول گروه یک را از دست داد با شکست امروز برابر سپهرداد موقعیت خود در رده دوم را نیز متزلزل می بیند و اکنون وضعیت تفاضل گل بهتر نسبت به سپهرداد همچنان این تیم را در رده دوم نگاه داشته است.

در این بازی دو تیم در کوارتر اول با تساوی ۱۴ بر ۱۴ به کار خود پایان دادند و سپهرداد در کوارتر دوم ۱۹ بر ۱۵ پیروز شد تا نیمه اول را ۳۳ بر ۲۹ به سود خود پایان دهد. در کوارتر سوم پیروزی ۱۵ بر ۱۳ به سود سپهرداد رقم خورد و بازگشت نامی نو در کوارتر چهارم دیر اتفاق افتاد.

برتری ۲۶ بر ۲۱ نامی نو در کوارتر چهارم برای رهایی از شکست کافی نبود و نامی نو برای پیروزی یک پرتاب ۲ امتیازی کم آورد تا سپهرداد به یک پیروزی خیره کننده دست پیدا کند. سارا اعتماد با ۱۷ امتیاز و ۱۴ ریباند نقش مهمی در برد امروز سپهرداد داشت و دبل دبل کرد.

معصومه اسماعیل زاده با ۱۸ امتیاز و ۱۲ ریباند در ترکیب نامی نو دبل دبل کرد. کسب ۱۵ امتیاز توسط مطهره کشفی و ۱۴ امتیاز توسط مژگان خدادادی نتوانست به نامی نو برای پیروزی در این بازی کمک کند.

پیروزی آسان گرگان

در گرگان، تیم بانوان شهر گرکان ۸۱ بر ۵۰ برابر پاز تهران پیروز شد و صدرنشینی خود در گروه یک را تثبیت کرد. تینا عیساییان با ۲۳ امتیاز و ۱۵ ریباند و شیدا شجاعی با ۱۱ امتیاز و ۱۳ ریباند در تیم تحت هدایت نیکا بیک لیکلی دبل دبل کردند.

شادی عبدالوند نیز با ۱۵ امتیاز، ۳ ریباند و ۷ پاس منجر به گل یکی از مهره‌های مهم بانوان شهر گرگان بود. مهسا عامریان با ۲۱ امتیاز و ۵ ریباند برای پاز روز خوبی را در گرگان سپری کرد اما رقابت با ستارگان حریف، برای پاز مقدور نبود.

شیدا شجاعی؛ جوان و اثربخش در ترکیب صدرنشین گروه یک

در آخرین دیدار گروه یک، مصاف تیم‌های تهرانی شکلی و گاز با برد ۶۰ بر ۵۱ شکلی به پایان رسید. گاز در کوارترهای اول و سوم پیروز میدان بود اما نمایش ضعیف آنها در کوارتر دوم و شکست ۲۰ بر ۸ در این کوارتر، آسیبی بود که گاز نتوانست در جریان مسابقه از شر آن خلاص شود و شکست دیگری را تجربه کرد.

ارزشمندترین بازیکن میدان نسرین فلاح از شکلی بود که در روزی موفق ۲۷ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۴ پاس منجر به گل داشت و دبل دبل کرد. فاطمه گلابگیر با ۱۵ امتیاز و ۶ ریباند دیگر بازیکن شاخص شکلی در این بازی بود. برای گاز نیز ساناز اسکندری با ۱۰ امتیاز و ۱۶ ریباند دبل دبل کرد.

گروه ب؛ پیروزی میلی متری گروه بهمن در آبادان

در دیدار حساس تیم‌های گروه بهمن و پالایش نفت در آبادان از گروه دوم، میزبان نتوانست نوار پیروزی‌های پی در پی بهمن را قطع کند گرچه شایسته شکست نیز نبود. در مسابقه‌ای که همه چیز میلی متری و نزدیک پیش رفت و هیچیک از دو تیم قصد شکست نداشتند یک پوئن، برنده را مشخص کرد و برد ۶۰ بر ۵۹ را به گروه بهمن هدیه داد.

در جریان هشتمین پیروزی توقف ناپذیرهای گروه بهمن، بازی ۲ نیمه متفاوت داشت و گروه بهمن نان شروع خوبش را خورد. آنها در کوارتر اول ۱۴ بر ۸ و در کوارتر دوم ۱۹ بر ۱۴ نفت را شکست دادند و این حاشیه امنیت ۱۱ امتیازی به بهمن کمک کرد در نیمه دومی که دچار افت شد، باز هم برنده میدان را ترک کند.

کیمیا یزدیان طهرانی؛ آماده و سرحال در خدمت گروه بهمن

موتور نفتی‌ها دیر روشن شد گرچه آنها با برد ۲۰ بر ۱۳ در کوارتر سوم، گروه بهمن را در هراس از دست دادن برد فرو بردند اما در کوارتر چهارم مقهور تجربه حریف شدند و نتوانستند بردی بهتر از ۱۷ بر ۱۴ به دست بیاورند تا این رقابت‌ها زیبا با پیروزی بهمن و اندوه آبادان پایان یابد.

در این مسابقه ۲ بازیکن از هر تیم موفق به ثبت دبل دبل شدند. کیمیا یزدیان طهرانی بازیکن آماده این روزهای بهمن با ۱۲ امتیاز و ۱۱ ریباند و دلارام وکیلی با ۱۲ امتیاز و ۱۰ ریباند روز موفقی داشتند. این روز موفق را ساغر آجیلی با ۱۱ امتیاز، گلشید امیدیان با ۹ امتیاز و ۱۰ ریباند و نگین رسولی و زهرا عدالت کار هر کدام با ۸ امتیاز تکمیل کردند.

در ترکیب پالایش نفت آبادان دبل دبل فائزه شهریاری با ۲۲ امتیاز و ۱۵ ریباند و ناهیده اسدی با ۱۹ امتیاز و ۱۰ ریباند برای زردپوشان کفایت نکرد. گروه بهمن با این برد همچنان صدرنشین است و پالایش نفت در رده دوم جدول گروه ب قرار دارد.

در مشهد تیم آویژه صنعت این شهر برابر خانه بسکتبال فارس ۷۴ بر ۷۷ شکست خورد. زهرا عیدی زاده با ۱۳ امتیاز و ۲۴ ریباند برای شیرازی‌ها دبل دبل کرد اما امتیاز آورترین بازیکن میدان عاطفه کتابدار بازیکن آویژه صنعت با ۱۶ امتیاز، ۵ ریباند و ۵ پاس منجر به گل بود.

در سنندج، تیم خانه بسکتبال کردستان ۴۹ بر ۶۱ برابر تیم خانه بسکتبال هرمزگان شکست خورد. مرضیه تندرو با ۱۵ امتیاز و ۱۰ ریباند و زهرا حق جو با ۱۰ امتیاز و ۱۵ ریباند برای هرمزگان و آیدا گل محمدی با ۱۷ امتیاز و ۱۵ ریباند برای کردستان دبل دبل کردند.

جدول رده بندی، نتایج و برنامه های لیگ

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=39585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.