18

مدال طلای حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور در لیگ کاراته وان شیلی

  • کد خبر : 40201
  • 23 دی 1398 - 11:22
مدال طلای حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور در لیگ کاراته وان شیلی

پرونده لیگ جهانی کاراته وان سری آ شیلی با ۲ طلا برای دختران کاراته کای ایران بسته شد. در روزی که حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور طلایی شدند سارا بهمنیار از رسیدن به مدال برنز باز ماند.

آی دبلیو اسپورتساولین مرحله از لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ در خاک شیلی به پایان رسید. لیگ جهانی کاراته در ۲ سطح لیگ برتر و سری آ برگزار می‌شود و مسابقاتی که در شیلی برگزار شد در سطح سری آ و دارای امتیاز کمتر نسبت به لیگ برتر بود اما کاراته کاهای ایرانی در این مسابقات حضور داشتند و نمایش خوبی نیز ارائه کردند.

حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور اعضای تیم ۴ نفره کاراته زنان ایران به رهبری سمانه خوش قدم بودند که در این مسابقات طلا گرفتند. سارا بهمنیار نیز می‌توانست ایران را صاحب یک برنز کند اما در رده بندی شکست خورد و طراوت خاکسار نیز شانسی برای کسب مدال به دست نیاورد.

حمیده عباسعلی در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم در دیدار فینال به مصاف یک کاراته کای جوان چیزی رفت. او توانست با پیروزی بر هانگی چائو از چین طلای شیلی را کسب کند. این شروعی خوب برای حمیده عباسعلی است.

عباسعلی پیش از تقابل با این حریف چینی، لائورا پالاسیو گونزالس از اسپانیا، سیلیو فراکوتی از ایتالیا و پائولینا راموس از مکزیک را شکست داده بود. سنگ محک جدی تر برای حمیده عباسعلی البته اولین مرحله لیگ برتر کاراته وان در پاریس خواهد بود.

همچنین رزیتا علیپور در دیدار نهایی وزن منهای ۶۱ کیلوگرم موفق شد جوانا رکوویچ از صربستان را شکست دهد. رکوویچ صرب در سال ۲۰۱۹ ۲ نقره و یک برنز کاراته وان را کسب کرده بود و با شکست برابر رزیتا نشان داد تخصصی در بردن فینال های کاراته وان ندارد. او البته طلای جهان در سال ۲۰۱۸ را کسب کرده بود.

جولیا آنجلوچی از ایتالیا، لیلا هورتال از فرانسه و مروه کوبان از ترکیه حریفان قبلی رزیتا بودند تا علیپور با ۴ مسابقه طلای سانتیاگو را به چنگ بیاورد. در شیلی، البته یک برنز از دست دختران کاراته کا لیز خورد.

سارا بهمنیار در دیدار رده بندی دسته ۵۰ کیلوگرم مقابل ران ران لی از چین بازنده شد و نتوانست صاحب مدال برنز شود. او جولیانا دی اولیورا از برزیل و عایشه سیاح از مراکش را برده بود اما به سراپ اوزچلیک از ترکیه باخت و به رده بندی رفت.

همچنین طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم با وجود پیروزی بر جولیانا نواک از آرژانتین و گابریلا سروین از پاراگوئه قابل سارا کاردین از ایتالیا و طوبی یاکان از ترکیه بازنده و حذف شد. ناکامی های طراوت خاکسار همچنان ادامه دارد.

در سری آ شیلی، جمع قابل توجهی از ستاره‌ها غایب بودند اما رقابت در پاریس جدی تر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=40201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.