15
نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان

گروه بهمن و گرگان در آستانه حضور در فینال

  • کد خبر : 41797
  • 17 بهمن 1398 - 19:41
گروه بهمن و گرگان در آستانه حضور در فینال
دیدارهای دور رفت نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز برگزار شد و گروه بهمن و بانوان شهر گرگان پیروز شدند و فاصله کمی تا فینال دارند.

آی دبلیو اسپورتس – تب بسکتبال امروز داغ بود و ۲ بازی حساس در دور رفت نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز پنج شنبه ۱۷ بهمن ۹۸ برگزار شد و تیم‌های گروه بهمن و بانوان شهر گرگان پیروز این ۲ مسابقه بودند.

در اصفهان، جدال حساس تیم‌های نامی نو اصفهان و گروه بهمن با پیروزی ۷۹ بر ۷۲ تیم گروه بهمن همراه بود. نامی نو گرچه بازی را فوق العاده آغاز کرد و اما نتوانست از برتری خود در نیمه نخست دفاع کند و در نیمه دوم وا داد و برتری را به میهمانش تقدیم کرد.

در این مسابقات نامی نو کوارتر اول را ۱۸ بر ۱۱ و کوارتر دوم را ۱۹ بر ۱۳ برد تا با پیروزی ۳۷ بر ۲۴ در نیمه نخست در آستانه برد قرار گیرد. در شرایطی که به نظر می‌رسد گروه بهمن برای نخستین بار در این فصل در حال شکست خوردن است، فریناز طائرپور و بازیکنانش به بازی برگشتند و پیروزی دل انگیزی را در نصف جهان رقم زدند.

در حقیقت آنچه نامی نو را نابود کرد نمایش کوارتر سوم این تیم بود. این کوارتر ۲۹ بر ۱۶ به سود بهمن پایان یافت و برتری ۱۳ امتیازی نامی نو به تنهایی در همین کوارتر از بین رفت. بهمن که از نظر روانی وضعیت بهتری نسبت به نامی نو داشت در کوارتر چهارم نیز به نامی نو رحم نکرد و ۲۶ بر ۱۹ پیروز شد و برتری نهایی را به دست آورد.

حالا گروه بهمن برای نهایی کردن صعودش به فینال، در بازی دوم در خانه شرایط مساعدی برای کسب یک برد دیگر دارد. در مسابقه امروز ۳ بازیکن دبل دبل کردند: گلشید امیدیان و نگین رسولی برای گروه بهمن و مژگان خدادادی برای نامی نو اصفهان.

گلشید امیدیان ۲۱ امتیاز، ۱۹ ریباند، ۴ پاس منجر به گل و یک توپ ربایی داشت، نگین رسولی ۱۴ امتیاز، ۵ ریباند و ۱۱ پاس گل. و هم تیمی‌های او، کیمیا یزدیان طهرانی، دلارام وکیلی، ساغر آجیلی و سعیده علی نیز روی خوبی را سپری کردند.

مژگان خدادادی نیز برای نامی نو ۲۳ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۵ پاس منجر به گل، ۳ توپ ربایی و ۲ بلاک شات داشت. معصومه اسماعیل زاده و آناهیس خداوردیان نیز به ترتیب ۲۵ و ۱۲ امتیاز برای نامی نو ثبت کردند.

در دیگر بازی این مرحله در آبادان، تیم بانوان شهر گرگان برابر میزبان خود پالایش نفت آبادان ۹۴ بر ۷۲ پیروز شد. شکست ۲۷ بر ۷ و فاجعه بار نفت در کوارتر نخست کار این تیم را در همان شروع مسابقه یکسره کرد. گرگان کوارترهای دوم و سوم را ۲۳ بر ۲۰ و ۲۰ بر ۱۹ برد و کوارتر پایانی را ۲۶ بر ۲۴ واگذار کرد.

تینا عیساییان با ۲۷ امتیاز، ۲۷ ریباند،، ۴ پاس گل و ۳ توپ ربایی برای گروه بهمن و الناز سیاهی با ۱۲ امتیاز، ۱۰ ریباند، یک پاس گل، ۲ توپ ربایی و ۳ بلاک شات برای پالایش نفت آبادان دبل دبل کردند.

همچنین یاسمن محمدی ۲۳ امتیاز، شیدا شجاعی ۱۷ امتیاز و شادی عبدالوند ۱۴ امتیاز برای بانوان شهر گرگان کسب کردند و فرزانه فروتن فرد، ناهیده اسدی، فائزه شهریاری و روژانو محمودی به ترتیب ۲۴، ۱۳، ۶ و ۵ امتیاز برای نفتی‌ها به دست آوردند.

همچنین در مسابقه نیمه نهایی تیم‌های بازنده، پاز در تهران ۷۲ بر ۶۵ برابر خانه بسکتبال هرمزگان به پیروزی رسید. از اتفاقات جالب این بازی نتایج کوارترهای سوم و چهارم بود.

در حالی که پاز در کوارتر اول ۱۴ بر ۱۲ باخته و در کوارتر دوم ۱۵ بر ۱۴ پیروز شده بود و بازی نزدیک پیش می‌رفت در اتفاقی عجیب در کوارتر سوم پاز ۲۹ امتیاز و تیم خانه بسکتبال هرمزگان تنها یک امتیاز به دست آوردند.

عجیب‌تر آنکه در کوارتر چهارم بازی روندی عکس کوارتر سوم پیدا کرد و خانه بسکتبال هرمزگان ۳۶ امتیاز و پاز ۱۶ امتیاز کسب کردند اما در نهایت پاز بود که توانست به هدفش برسد.

زهرا قیس بازیکن تیم پاز در بازی امروز با کسب ۱۵ امتیاز، ۱۸ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و ۵ توپ ربایی روزی درخشان را پشت سر گذاشت و دبل دبل کرد. مهسا تقی زاده با کسب ۱۶ امتیاز، وانه خچومیان با ۱۲ امتیاز و عاطفه میرزایی با ۱۱ امتیاز نقش مهمی در برد پاز ایفا کردند.

کسب ۲۵ امتیاز توسط مرضیه تندرو و ۱۶ امتیاز مرضیه فرهادی و ۱۴ ریباند زهرا حق جو کمکی به خانه بسکتبال هرمزگان نکرد.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=41797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.