18

مورد عجیب اکسون با وجود ۲ پاسور؛ دریافت کننده قدرتی در پست غیرتخصصی؟

  • کد خبر : 42076
  • 22 بهمن 1398 - 11:18
مورد عجیب اکسون با وجود ۲ پاسور؛ دریافت کننده قدرتی در پست غیرتخصصی؟

هفته یازدهم لیگ برتر والیبال بانوان در حالی برگزار شد که دیدار بین دو تیم اکسون و سایپا در تهران با برتری سه بر صفر سایپا خاتمه یافت اما نکته جالب استفاده اکسون از بازیکنی غیر تخصصی در پست پاسور با وجود در اختیار داشتن ۲ پاسور بود.

آی دبلیو اسپورتساکسون در جریان دیدار برابر سایپا با توجه به ناکامی مقابل حریف صدرنشین در ست‌های اول و دوم تدبیری اندیشید تا شاید به روند امتیاز گیری مداوم سایپا پایان دهد. این تدبیر استفاده از زینب گیوه در نقش پاسور بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که سایپا با میدان دادن به بازیکنان جوان برابر اکسون قدرت نمایی می‌کرد اما اکسون ترجیح داد با وجود در اختیار داشتن پاسور زخیره از تجربه زینب گیوه استفاده کند تا شاید بتواند ضعف در پست پاسور را بپوشاند.

این تغییر البته برای اکسون چندان هم بی نتیجه نبود و همان طور که از اختلاف پوئن ست سوم نیز مشخص است گیوه با توجه به دریافت‌های نه چندان جالب دریافت کننده ها موفق تر پاسور جوان اکسون عمل کرد

اکنون سوال ای ن است که اکسون با وجود اینکه پاسور ذخیره داشت چرا به او اعتماد نکرد و از زینب گیوه در یک پست غیرتخصصی استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید این مورد را نیز در نظر بگیریم که عملکرد ضعیف پاسور اول فقط مختص این بازی نبود و پاس‌های نه چندان ثمربخش او در بازی‌های گذشته در باخت‌های پی در پی اکسون در نیم فصل گذشته نقش مستقیم داشت.

با این وجود، اورانوس احمدی هرگز به پاسور دوم خود اعتماد نکرد و به وی میدان نداد. اگر پاسور دوم کیفیت لازم برای بازی در لیگ برتر را نداشته، اکسون باید در مورد نحوه جذب پاسورهایش پاسخگو باشد مگر اینکه قحطی پاسور به اندازه فراگیر باشد که اکسون چاره‌ای جز جذب این ۲ پاسور نداشته است.

استفاده از بازیکن غیرتخصصی به هر دلیلی که باشد توپ را در زمین اکسون قرار می‌دهد. آنها باید علاج واقعه را قبل از وقوع می‌کردند.

*مهسا شیرین کلام

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=42076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود به شما
    نظر کارشناسی شما در خصوص پاسور تیم اکسون بسیار دقیق و درست است. و جا دارد مربی این تیم به پاسور ذخیره میدان بیشتری بدهد. ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.