19

گزینش برترین‌های ورزش زنان ۹۸ | ستاره‌ها؛ یک گام نزدیک تر به نشان طلایی

  • کد خبر : 44688
  • 12 اردیبهشت 1399 - 12:22
گزینش برترین‌های ورزش زنان ۹۸ | ستاره‌ها؛ یک گام نزدیک تر به نشان طلایی

پرونده دومین مرحله از اولین دوره نظرسنجی و انتخاب برترین‌های ورزش زنان ایران بسته شد و حالا تعداد حاضران در جدول انتخاب در بخش‌های ۴ گانه باز هم کمتر شده است. با پایان مرحله دوم، اکنون ۸ نفر در جدول ورزشکاران، ۸ نفر در جدول آینده سازان زیر ۱۸ سال، ۴ نفر در جدول مربیان و ۴ نفر در جدول داوران باقی مانده‌اند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : در مرحله نخست، کامنت ها در پست مربوطه در صفحه اینستاگرام پایگاه خبری ورزش زنان ایران اثر بخش بود و آرای مردمی ۱۰۰ درصد نتیجه را مشخص می‌کرد اما در مرحله دوم این آرا، ۵۰ درصد نتیجه نهایی را تشکیل می‌داد و خبرنگاران برای کمک به انتخابی منصفانه و کارشناسانه‌تر وارد میدان شدند.

با حرکت به سمت مرحله نهایی ضریب آرای مردمی کاهش می‌یابد و کار در پایان به طور کامل به دست کارشناسان و فعالان رسانه‌ای سپرده خواهد شد. آنها با نگاه تیزبینانه و عادلانه خود مشخص می‌کنند تندیس برترین ورزشکار سال به چه کسی سپرده می‌شود.

برگزیدگان مرحله دوم که راهی سومین مرحله شده‌اند بدین شرح اعلام می‌شوند:

گروه یک: این گروه زهرا کیانی و نیلوفر علیپور راهی مرحله دوم شدند. حانیه رجبی رتبه سوم را به دست آورد و سارا خادم الشریعه رتبه چهارم را کسب کردد. با وجود اینکه سارا خادم الشریعه اسم و رسم دارتر بود اما میزان بالای آرای کیانی و علیپور در نظرسنجی مردمی به کمک این ۲ نفر آمد. در آرای خبرنگاران فاصله‌ها کم شد و حانیه رجبی شانس بیشتری به دست آورد با این حال در نهایت باز هم کیانی و علیپور راهی ۸ نفر برتر شدند.

نیلوفر علیپور به همراه زهرا کیانی از گروه یک صعود کردند

گروه ۲: در این گروه نجمه خدمتی صدرنشین شد و مهلا مومن زاده به دور دوم رسید. صعود مهلا مومن زاده با فاصله میلی متری با شادی عبدالوند رخ داد. او در آرای خبرنگاران به واسطه اهمیت مدال نقره اش در منچستر در مسابقات تکواندو بزرگسالان جهان در ۱۷ سالگی، گوی سبقت را از شادی عبدالوند و فاطمه کرم زاده ربود. فاطمه کرم زاده به دلیل کسب سهمیه المپیک در تیراندازی و شادی عبدالوند در پی کسب مدال تکنیک‌های انفرادی در مسابقات بسکتبال ۳ به ۳ جهان و نمایش درخشان در لیگ، شایسته بودند.

مهلا مومن زاده در گروه دوم همراه با نجمه خدمتی صعود کرد و جوان‌ترین نفر در بین ۸ نفر پایانی شد

گروه ۳: در این گروه الهه منصوریان ووشوکار طلایی ایران در مسابقات جهانی شانگهای و حمیده عباسعلی ستاره المپیکی کاراته ایران موفق شدند آرای بیشتری را به دست بیاورند و به لطف آرای خبرنگاران از رقبای سرسخت خود پیشی بگیرند.

هم الناز رکابی چهره شماره یک سنگ نوردی ایران در این بخش آرای قابل توجهی به دست آورد و هم طراوت خاکسار مدال آور ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا و لیگ جهانی رقیب خوبی برای سایرین بود. با این وجود آرای خبرنگاران رای به صعود الهه منصوریان و حمیده عباسعلی از این گروه به جمع ۸ نفر برتر داد.

الهه منصوریان همراه با حمیده عباسعلی از گروه سوم صعود کردند

گروه ۴: در گروهی با حضور چهره‌های بااخلاق و دوست داشتنی ورزش زنان، رقابت برای صعود پیچیده بود. در شرایطی که به نظر می‌رسید آرای عمومی در کامنت ها پای مهسا صابری را به مرحله دوم باز می‌کند آرای خبرنگاران معادلات را تغییر داد. در آرای خبرنگاران، فرزانه فصیحی به دلیل موفقیتش در کسب ورودی مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن آرای بالایی کسب کرد و همراه با سارا شیربیگی در حالی که رقابت با ثریا آقایی و مهسا صابری بسیار نزدیک بود راهی مرحله بعد شد.

فرزانه فصیحی از گروه چهارم همراه با سارا شیربیگی به مرحله سوم راه یافت

بدین ترتیب این ۸ نفر به جمع چهره‌های برتر ورزش زنان ایران در سال ۹۸ رسیدند و حذف شدگان در فهرست ۸ نفر دوم برتر سال قرار گرفتند:

فرزانه فصیحی (دو و میدانی) سارا شیربیگی (فوتسال) الهه منصوریان (ووشو ساندا) زهرا کیانی (ووشو تالو) مهلا مومن زاده (تکواندو) حمیده عباسعلی (کاراته) نجمه خدمتی (تیراندازی) نیلوفر علیپور (تیراندازی با کمان)

نشان افتخار چیست؟

نشان افتخار، یک نشان الکترونیکی است که توسط پایگاه خبری ورزش زنان ایران ابداع شده است. این نشان از این پس در کنار همه تصاویر و اخبار منتشر شده از تمامی منتخبان فهرست برترین‌های ۹۸ در طول سال به نمایش در می‌آید.

همچنین این نشان در دانش نامه در حال تدوین ورزش زنان ایران نیز نمایش داده خواهد شد، نشان افتخار ی برای همیشه خواهد بود و هر سال به روز رسانی می‌گردد.

هر ستاره طلایی نشانگر رتبه در سال مورد نظر است به طوری که نفرات حاضر در جدول اصلی که در مرحله اول حذف شدند نشان یک ستاره دریافت می‌کنند و مرحله به مرحله، تعداد ستاره‌ها افزایش می‌یابد. نفرات اول و دوم نهایی نشان ۵ ستاره را به دست می‌آورند. ارزش نشان افتخار سال به سال افزایش می‌یابد

اطلاعات خبر: *نویسنده: تحریریه *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت : ۲۰۵۵

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=44688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.