22

شوالیه شانگهای | درباره کیمیا شوشتری آینده ساز ووشوی ایران

  • کد خبر : 44747
  • 13 اردیبهشت 1399 - 22:40
شوالیه شانگهای | درباره کیمیا شوشتری آینده ساز ووشوی ایران

کیمیا شوشتری پس از درخشش در مسابقات جهانی جوانان در برزیل در ووشوی ایران اعتباری برای خود دست و پا کرد. او به سرعت پیشرفت کرد و بخش مهمی از روند پیشرفت او به دلیل این بود که توانست یک لژیونر جوان برای ووشوی ایران در چین شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : کیمیا شوشتری ۱۹ ساله یک نام جدید برای ووشوی ایران به شمار می‌آید. او هنوز به اندازه بزرگترها شناخته شده نیست اما حضورش در چین به عنوان یک لژیونر نشان داد که او در آینده نزدیک، پا جای پای بزرگان می‌گذارد. کیمیا در مسابقات جوانان جهان در برزیل طلا گرفت. طلایی که سرآغاز دوران جدیدی در زندگی ورزشی اش شد.

در مورد کیمیا شوشتری یک نکته جالب وجود دارد. او زمانی که دختر نونهالی بود به تصمیم پدر و مادرش وارد تکواندو می‌شود. اگر در آن زمان تکواندو نظرش را جلب کرده بود امروز حداقل او را با نام ووشو نمی‌شناختیم.

گرچه زندگی مسیرهایی غیر قابل پیش بینی را پیش پای ما می‌گذارد اما مسیر کیمیا ورود به ووشو بود. رشته‌ای که می‌گوید در ۷ سالگی بیشتر از تکواندو نظرش را جلب کرده است آن هم در شرایطی که در دهه ۸۰، ووشو به اندازه امروز رشته شناخته شده‌ای نبود.

کیمیا شوشتری در اولین دعوتش به تیم ملی، برای حضور در مسابقات جوانان آسیا در کره جنوبی انتخاب می‌شود اما قرعه بد او را در گام اول مقابل یک چینی قرار می‌دهد و رویارویی با یک چینی یعنی آمادگی برای پذیرش شکست. کیمیا می‌گوید با اینکه در آن مسابقه شکست خورده و حذف شده اما تجربه‌ای به دست آورده که یک سال بعد در کسب مدال طلای جوانان جهان به او کمک کرده است.

با گذشت یک سال، کیمیا از حذف در دور اول مسابقات جوانان آسیا به پیروزی در فینال جوانان جهان می رسد و در خاک برزیل، طلا را بر گردن می آویزد. کیمیا شوشتری پس از درخشش در مسابقات جهانی جوانان در برزیل در ووشوی ایران اعتباری برای خود دست و پا کرد. او به سرعت پیشرفت کرد و بخش مهمی از روند پیشرفت او به دلیل این بود که توانست یک لژیونر جوان برای ووشوی ایران در چین شود.

کیمیا شوشتری ۳ ماه در شانگهای اقامت داشت و برای تیمش بازی می‌کرد و حضور در فضای تمرینی و رقابتی این کشور که مهد ووشوی جهان است نقش مهمی در پیشرفت او داشت.

با این حال او به خانه برگشت تا برای سپاهان در لیگ برتر بازی کند. سپاهان قصد داشت مانع از تکرار قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ شود و دست تقدیر کیمیا را وسیله قرار داده بود: ” در فینال برابر دانشگاه آزاد همه چیز مساوی پیش رفت و یک مسابقه در پایان، مشخص می‌کرد کدام تیم قهرمان می‌شود.

از قضا من باید برای سپاهان در آن مسابقه به میدان می‌رفتم. چشم امید یک تیم به من بود. پیروزی من به معنای پیروزی تیم و قهرمانی بود و شکست به معنای از دست دادن قهرمانی. نتیجه نهایی با پیروزی من همراه شد. ما قهرمان شدیم و این یکی از شیرین‌ترین لحظات دوران ورزشی ام است. “

سانداکار جوان می‌گوید: “سال ۹۸ برای من سال پرفراز و نشیبی بود اما در نهایت سال خوبی بود. و در مسابقات انتخابی تیم ملی طلا کسب کردم و سهمیه ورود به تیم ملی را به دست آوردم و برای مسابقات قهرمانی آسیا در هند آماده می‌شوم تا طلای مسابقات قهرمانی آسیا را به دست بیاورم. ” علاوه بر مسابقات قهرمانی آسیا، جام جهانی ووشو و مسابقات دانشجویان جهان نیز در پیش است و کیمیا شوشتری می‌گوید می‌خواهد در مسابقات دانشجویان شرکت کند البته اگر این مسابقات لغو نشود.

کیمیا همانند سایر ملی پوشان در حال حاضر و با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌های زیادی دارد. او اتاقش را تاتامی کرده تا در آن تمرین کند و بدنش را در شرایط قابل قبول نگاه دارد: ” نمی دانم تکلیف مسابقات امسال چه می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه باشد، انتخابی‌ها باید از مرداد شروع شود و اردوی تیم ملی از همین زمان آغاز می‌شود در حالی که هنوز مسابقات لیگ ۹۸ باقی مانده است. “

آینده برای ووشوکار آینده دار چگونه پیش می‌رود؟ کیمیا می‌گوید: “همیشه تلاش می‌کنم از آنچه می بی نم به عنوان یک درس و تجربه جدید استفاده کنم. اعتقاد دارم یک رزمی کار باید از نظر علمی به روز باشد. در اولین فرصت پس از مسابقات قهرمانی آسیا به چین باز می‌گردم و می‌خواهم در چین، باز هم مسابقه دهم و چیزهای جدیدی یاد بگیرم. “

* شوالیه‌های شانگهای فیلمی چینی و محصول سال ۲۰۰۳ به کارگردانی دیوید دابکین و با هنرنمایی جکی چان است

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۵:۲۹

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=44747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.