15
هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال بانوان

اکسون ۷۸ پالایش نفت آبادان ۶۳ | قدرت نمایی با سارا اعتماد

  • کد خبر : 74249
  • 24 آذر 1400 - 18:27
اکسون ۷۸ پالایش نفت آبادان ۶۳ | قدرت نمایی با سارا اعتماد
جدال تیم‌های اکسون و پالایش نفت آبادان در حساس‌ترین بازی گروه دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان با برتری اکسون همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور گروهی لیگ برتر بسکتبال بانوان، تیم‌های پالایش نفت آبادان و اکسون تهران از ساعت ۱۵:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ آذر به مصاف هم رفتند.

دیدار رفت دو تیم با برتری ۵۹-۵۷ اکسون به پایان رسیده بود؛ همین موضوع، انگیزه شاگردان مدینه آلبوعلی را بالا برده بود تا با پیروزی در این بازی علاوه بر انتقام شکست قبلی، بتوانند پنجمین برد فصل را به‌دست بیاورند.

در سوی دیگر نیز شاگردان آزاده زمان پور به دنبال ششمین برد متوالی خود در این فصل بودند تا صدرنشینی خود را تثبیت کنند.
شیدا شجاعی، نگین رسولی، عسل پورحیدری، سارا اعتماد و سحر نجفی، ۵ بازیکن آغازکننده اکسون بودند.

آلبوعلی نیز مژگان خدادادی، ساغر آجیلی، الناز سیاهی، انیس مرادی و ناهیده اسدی را در ترکیب اولیه خود قرار داده بود. ساغر آجیلی پس از طی دوران مصدومیت به ترکیب نفت بازگشت.

کوارتر اول؛ شروع طوفانی نفت و پاسخ طوفانی‌تر اکسون!

کوارتر اول را آبادانی ها طوفانی آغاز کردند؛ دو شوت ۳ امتیازی مژگان خدادادی و ساغر آجیلی سبد اکسون را فروریخت. در ادامه نیز ناهیده اسدی 2 امتیاز گرفت تا نفت آبادان ۸ بر صفر پیش بیفتد.

در ادامه اما این اکسون بود که ۱۷ امتیاز متوالی گرفت! ابتدا سحر نجفی ۸ امتیاز پیاپی گرفت (۲ شوت ۳ امتیازی و ۲ امتیاز دیگر)، سپس شیدا شجاعی ۵ و نگین رسولی و نسرین فلاح ۲ امتیاز گرفتند تا نتیجه ۱۷ بر ۸ به سود اکسون شود.

این کوارتر جذاب با نتیجه ۲۴ بر ۱۲ به سود اکسون به پایان رسید. دو تیم در این کوارتر ۵ شوت ۳ امتیازی وارد سبد تیم مقابل کردند.

کوارتر دوم؛ ضد حمله‌های اکسون بلای جان نفت

مژگان خدادادی ۲ امتیاز اول این کوارتر را همانند کوارتر قبلی به‌دست آورد. آبادانی ها اختلاف را به ۷ امتیاز کاهش دادند اما روند کوارتر اول دوباره تکرار شد.

اکسون با بازی درخشان نسرین فلاح و سحر نجفی نتیجه را جبران کرد. ضد حمله‌های برق‌آسای شاگردان زمان پور پاسخ بی‌دقتی آبادانی ها در حمله بود تا این کوارتر با برتری ۱۸ بر ۱۵ اکسون همراه شود.

اکسون بدین ترتیب نیمه نخست را ۴۲ بر ۲۷ به سود خود پایان داد.  نسرین فلاح، گارد اکسون، با ۱۰ امتیاز، ۴ ریباند، ۴ پاس منجر به گل، یک توپ ربایی و کارایی ۱۸ بهترین بازیکن نیمه اول بود.

دو تیم در این نیمه ۷ شوت ۳ امتیازی به ثبت رساندند؛ اکسون ۴ و نفت آبادان ۳.

نیمه دوم؛ موتور نفت دیر روشن شد

سومین کوارتر نیز با برتری اکسونی ها همراه بود تا با ۲۳ امتیاز اختلاف، فاصله چندانی تا یک برد مهم نداشته باشند. ۲۵ بر ۱۷ نتیجه‌ای بود که در کوارتر سوم به ثبت رسید تا ۶۷ بر ۴۴ اکسون پیش بیفتد.

نفت آبادان که چیزی برای از دست دادن نداشت، در کوارتر چهارم بازی بهتری را به نمایش گذاشت؛ اما تلاش‌های کاپیتان مژگان خدادادی و هم تیمی‌هایش نتیجه‌ای نداشت.

این کوارتر را آبادانی ها با نتیجه ۱۹ بر ۱۱ به سود خود رقم زدند اما برد در کوارتر چهارم نتیجه‌ای برای پالایش نفت آبادان در بر نداشت.

بدین ترتیب اکسون با نتیجه ۷۸ بر ۶۳ جدال بزرگ گروه دوم را فتح کرد.  این ششمین برد شاگردان آزاده زمان پور در این فصل بود تا همچنان با شکست بیگانه باقی بمانند. نفت آبادان نیز با این شکست همچنان در رده دوم باقی ماند.

در پایان این دیدار، سارا اعتماد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با دبل دبلی که به ثبت رساند، بهترین بازیکن زمین شد. ۱۹ امتیاز، ۱۷ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، یک توپ ربایی، ۵ بلاک شات و کارایی ۳۵ آمار اعتماد در این بازی بود.

کاپیتان اکسون، سحر نجفی نیز با ۱۷ امتیاز، ۵ ریباند، ۵ پاس منجر به گل، ۴ توپ ربایی، ۲ بلاک شات و کارایی ۲۲ نقش مهمی در برد مهم تیمش داشت.

شیدا شجاعی ۱۴، نسرین فلاح ۱۲ و نگین رسولی نیز ۱۰ امتیاز برای اکسون کسب کردند.

مژگان خدادادی، کاپیتان باتجربه آبادانی ها با ۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیمش بود اما تلاش او برای جلوگیری از شکست کافی نبود.

مژگان همچنین ۳ ریباند، ۷ پاس منجر به گل، یک توپ ربایی، یک بلاک شات را ثبت کرد و کارایی ۲۲ را به‌دست آورد. انیس مرادی نیز ۱۵ امتیاز برای نفت کسب کرد.

نکاتی از اکسون – پالایش نفت آبادان

مژگان خدادادی ۷ پاس منجر به گل داد؛ بیش از هر بازیکن دیگری.

اکسونی ها ۷ بلاک شات ثبت کردند؛ سارا اعتماد ۵ و سحر نجفی ۲ بار

دو تیم ۱۲ شوت سه امتیازی ثبت کردند!؛ هر تیم ۶ بار

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=74249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.