9
هشت تیم در رقابت تازه

سوپرلیگ فوتسال زنان پنجم مرداد قرعه کشی می‌شود

  • کد خبر : 82037
  • 29 خرداد 1401 - 13:33
سوپرلیگ فوتسال زنان پنجم مرداد قرعه کشی می‌شود
سازمان لیگ فوتسال ایران مراسم قرعه کشی سوپرلیگ فوتسال زنان را پنجم مرداد برگزار خواهد کرد. هشت تیم در این رقابت حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” بالاترین سطح لیگ فوتسال زنان در فرمت جدید تحت عنوان سوپرلیگ برگزار خواهد شد و هشت تیم در آن حضور دارند.

با اعلام سازمان لیگ فوتسال ایران، مراسم قرعه کشی این رقابت ها پنجم مرداد 1401 برگزار می شود و هشت تیم حاضر، تا 15 تیر فرصت دارند آمادگی خود را اعلام کنند.

تیم‌های پیکان تهران، نصر فردیس، ملی حفاری خوزستان، مس رفسنجان، بوتاپارس ایرانیان، فرهان ملارد، پالایش نفت آبادان و پویندگان فجر شیراز در سوپرلیگ شرکت می‌کنند.

در بین این هشت تیم، به جز یکی دو تیم، سایرین مشکلی برای حضور و هزینه در سال جدید ندارند و باید دید آیا این فهرست هشت تیمه تلفاتی خواهد داد یا خیر.

با استناد به وضعیت این تیم ها در سال گذشته، ضعیف ترین بنیه مالی مربوط به نماینده شیراز است. حضور آنها در سوپرلیگ کمیته فوتسال، یک مسیر پیچیده خواهد بود البته اگر انصراف ندهند.

نامگذاری سوال برانگیز !

کمیته فوتسال، سایر تیم‌ها را در لیگی که آن را لیگ برتر می‌خواند قرار داده است البته به نظر می رسد که سازمان لیگ فوتسال در مورد معانی این کلمات جستجویی انجام نداده است.

پیشوند سوپر به معنای “برتر، بالاتر و در حد اعلی” است و در عین حال، این سازمان لیگی را با نام “برتر” برگزار می‌کند.

زمانی که یک سطح مسابقات سوپرلیگ نام‌گذاری می‌شود دیگر برگزاری مسابقاتی با نام لیگ برتر معنایی ندارد. بالاخره کدامیک برتر و بالاتر است؟

عنوان سوپرلیگ در گذشته زمانی استفاده می شد که به طور همزمان لیگ برتری وجود نداشت و سطح بعدی، دسته یک خوانده می شد.

بهتر بود سازمان لیگ، سوپرلیگ خود را به نام برتر نامگذاری می کرد و لیگ های پایین تر را شماره بندی می کرد. چه اصراری است بر این نامگذاری عجیب و هم معنا؟ بر حفظ کلمات قشنگ و بی کاربرد همزمان Super و Premier ؟

پرسش‌های بی پاسخ درباره فرهان ملارد

موضوع حضور فرهان ملارد در سطح عالی فوتسال زنان ایران همچنان یک سؤال است و از سال گذشته که موضوع این تیم مطرح شد هیچ شخص حقیقی و حقوقی مدارک، آیین نامه یا دلیلی قانونی برای حضور این تیم در لیگ برتر ارائه نکرده است.

تیم فرهان ملارد در سال ۹۹ در لیگ دسته اول فوتسال زنان حضور نداشت اما در سال ۱۴۰۰ در لیگ برتر شرکت کرد. نابسامانی وضعیت مدیریتی و نظارتی در فدراسیون فوتبال، مانع از این شده که کسی دراینباره از سازمان لیگ فوتسال ایران توضیح بخواهد.

موضوع فرهان ملارد یک پرونده همیشه مفتوح برای فوتسال زنان ایران است.

لینک کوتاه : https://afravarzesh.ir/?p=82037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.